Jump to content

Äkta Caterham till salu på Blocket


Recommended Posts

Rover K-series är det nog, enligt regbeviset i alla fall.

Gustaf

Var hittade du det? Jag försökte också hitta det, men lyckades inte. Men min gissning var också Rover K motor eftersom det var den vanligaste motorn tills att Caterham gick över till Fords Duratec.

Men sedan stämmer inte effekten 108hk riktigt med K motorerna. K1.6 hade ju 120hk och K1.8 hade 140hk som standard.

Link to comment
Share on other sites

Var hittade du det? Jag försökte också hitta det, men lyckades inte. Men min gissning var också Rover K motor eftersom det var den vanligaste motorn tills att Caterham gick över till Fords Duratec.

Men sedan stämmer inte effekten 108hk riktigt med K motorerna. K1.6 hade ju 120hk och K1.8 hade 140hk som standard.

Tittar du under tilläggsinformation så står det att den har en Rover 1,6 liter. Växellådan är en Sierra (typ 9) enligt pappren fast det stämmer inte. Den har en seqvensiell Quife nu (vilket ju också står i annonsen). Typ 9 lådan som nämns i pappren står faktiskt hemma hos mig.

Jag köpte min Locost av samma kille så jag tittade givetvis på denna en del när jag ändå var där. Han har inte sparat på pengarna när han byggde den.

Om det är prisvärt eller inte kan jag inte svara på men den är i alla fall i mycket fint skick.

Edited by Wankelsport
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...