Jump to content

Dodge Viper vs Grävmaskin


cealm

Recommended Posts

Ja du Pac, och det där var bara en av 93 stycken Viper bilar som är otidsenliga och skall skrotas ut.

Nu kanske inte samtliga 92 kvarvarande får möte sitt öde genom närkontakt med en grävskopa och ett bandställ men kanske någon till........

Länk till artikeln.

http://bytbil.com/nyheter/xvumvkyg#xtor=AD-500-[bytbil]-[tf_Dodge_Viper_krossas_1402]-[integration]-[aftonbladet]-[Nyheter]-[14001]

Link to comment
Share on other sites

Det som sker på den filmen är fullständigt vansinnigt och har inget med återvinning att göra. "Otidsenliga", Ja tjena! Snacka om överflödssamhälle... :( Vilket vansinnigt slöseri! :angry:

Link to comment
Share on other sites

”För runt tio år sedan donerade Chrysler Group ett antal Dodge Viper till olika yrkeskolor för att användas i utbildningssyfte. Standardproceduren, och som stod inskrivet i vår överenskommelse, är att när de donerade bilarna inte inte längre behövs i utbildningen – så ska de förstöras.”

Jahasåatt? Tio årskullar av elever på Fordonstekniska Programmet har gjort otaliga isär-ihop med dessa bilar. Inget ont över FP men jag tror dessa bilar och deras komponenter bäst betraktas som uttjänta.

Edited by patjo
Link to comment
Share on other sites

Japp har de rullat på skola så är de förmodligen skroten av det sedan och oftast så står det i kontraktet. Likadant på våran skola i min trakt som hade splirrans nya volvo bilar. Dom skulle direkt till fraggen efter.

Link to comment
Share on other sites

Japp har de rullat på skola så är de förmodligen skroten av det sedan och oftast så står det i kontraktet. Likadant på våran skola i min trakt som hade splirrans nya volvo bilar. Dom skulle direkt till fraggen efter.

Ja,men dom gör sig bättre där än i 85 på 90 vägar.. Varför är det alltid en V70 eller S80 först i köer?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...