Jump to content

bromsslangar fram!?!


Kamikaze

Recommended Posts

Vad använder Ni för bromsslangar ut till oken fram?

Var hos min lokala handlare igår och gick igenom hans sortiment men hittade inga som var långa nog.

Om det inte finns så är frågan vem som kan pressa slangar? Gärna innom några mils radie fråmn älmhult (typ växjö, kristianstad mm.)

Link to comment
Share on other sites

Jag har låtit Hydroscand (Jönköping) pressa nya slangar, metallomspunna.

Slangarna blir med M10 skottgenomgång i bäda ändar, jag har svetsat fästen för dito i ram och mitt i "navet" kommer ett fäste att sitta ihop med skärmstaget. Därifrån går det bromsrör upp till mina Citroen Visa aluminium-ok !

Dessa eminenta slangar var ej dyrare än vad dito original brukar kosta.

Blir kanonsnyggt !! :thumbup:

/micke

Link to comment
Share on other sites

Gjorde mina egna stålomspunna bromsslangar!!!

jobbar visserligen på Hydroscand  :D

gissa vem som kommer få en massa PM framöver ??? :D :blink: :D :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Om det inte finns så är frågan vem som kan pressa slangar? Gärna innom några mils radie fråmn älmhult (typ växjö, kristianstad mm.)

Hydroscand finns i Växjö på Systratorpsvägen 12

tfn 0470 - 749670

Dock så vet jag inte om han lagt upp bromssortimentet

Link to comment
Share on other sites

Om det inte finns så är frågan vem som kan pressa slangar? Gärna innom några mils radie fråmn älmhult (typ växjö, kristianstad mm.)

Hydroscand finns i Växjö på Systratorpsvägen 12

tfn 0470 - 749670

Dock så vet jag inte om han lagt upp bromssortimentet

Nej Växjö klarar det inte !

Det var därför som jag (som bor i Växjö) åkte till Jönköping för att fixa mina (och besöka Biltema)

/micke

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte helt sonika till Biltema och rotade genom deras hyllor. Jag har för mig att det var SAAB jag fastnade för. Långa och med rätt anslutningar i bägge ändar. Inte lika "rätt" som stålomspunna, men de funkar för mig. :)

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Jag (10 mil till älmhult) Gick till den lokala rallycross fantasten med egen firma och lånade hem slang och de nipplar som såg intresssantast ut och tog med hem. sedan gjorde jag mina slangar hemma i garaget efter behov och lämnade tillbaka det som blev över.

mina slangar är då med de skruvade nipplarna med skärringar och konor. Vissa hävdar att SBP / SFRO inte

blir allt för glada över skruvade kopplingar utan vill ha pressade. Andra säger att det kvittar vilken sort det är. hur det ligger till kommer väl antagligen att visa sej vid besiktningen eller så kan väl PINTO svara på det här direkt kanske?

Link to comment
Share on other sites

Jag (10 mil till älmhult) Gick till den lokala rallycross fantasten med egen firma och lånade hem slang och de nipplar som såg intresssantast ut och tog med hem. sedan gjorde jag mina slangar hemma i garaget efter behov och lämnade tillbaka det som blev över.

mina slangar är då med de skruvade nipplarna med skärringar och konor. Vissa hävdar att SBP / SFRO inte

blir allt för glada över skruvade kopplingar utan vill ha pressade. Andra säger att det kvittar vilken sort det är. hur det ligger till kommer väl antagligen att visa sej vid besiktningen  eller så kan väl PINTO svara på det här direkt kanske?

BSP här i västerås godkänner inte skruvade till MC iaf

Link to comment
Share on other sites

Andra säger att det kvittar vilken sort det är. hur det ligger till kommer väl antagligen att visa sej vid besiktningen  eller så kan väl PINTO svara på det här direkt kanske?

Det ska vara pressade.

http://monkeytoys.com/locostforum/index.ph...

Edited by gka
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...