Jump to content

Varför inte såld ? Westfield.


Micke g

Recommended Posts

Inte alls konstigt.

Jag testade att annonsera min förra Westfield på hösten. Hände absolut ingenting.

Satte ut en ny annons i April och hade sålt den efter vecka.

Jo det kan ju vara en anledning. Men det förklarar inte riktigt varför den blivit kvar när flera andra sjuor bytt ägare under samma tid.

Link to comment
Share on other sites

Var du och tittade på den,han du isåfall provköra den?

Vad fick du för känsla för bilen,och verkar den vara prisvärd.

Finns det någon som kör/bygger seven i Västerås.

Edited by Micke g
Link to comment
Share on other sites

Jag vet 2 i Västerås. Den kan ju också vara lite för standard för att vara prisvärd för dem som sett flera som är lite mer extrema.

/Fredrik

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Är det någon på forumet som skruvat på turbo på zetec motorer,är det mycket jobb,och blir det till att skruva av vid varje besiktning ?

Behöver det mappas om,och isåfall var gör man det.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var ju en bitvis komplex fråga. Jag tar de bitarna jag kan och hoppas på att andra fyller i:

...är det mycket jobb...

Det beror helt och hållet på hur du vill att det skall bli. Skall det vedbotrimmas så byter du grenröret, sätter dit turbon och drar ett nytt inloppsrör. Inget svårt men man får en förfiningsgrad ungefär som turboinstallationerna från mitten på sjuttio-talet.

Skall det bli något annat än vedbotrimmning så har du mycket att göra...

...och blir det till att skruva av vid varje besiktning?...
Ja, att turbo konvertera är att modifiera motorn på ett sätt så att den inte har samma ursprung längre. För att du skall komma ifrån en reg-besiktning behöver du hitta en VÄLDIGT "förlåtande" besiktningsstation.
Behöver det mappas om,och isåfall var gör man det.
Återigen samma fråga: vedbotrimmat eller inte?

Du får ursäkta att jag inte kommer med mer "svart/vita" svar. Men det här är det som skiljer bilarna åt. Vissa bilar har fruktansvärt avancerade system i sig medans andra går mer på vedbotrim, kort sagt det är upp till ägaren att lägga ribban.

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...