Jump to content

Ställa av skrotet


moberg

Recommended Posts

Vet inte hur länge detta har pågått men jag tänkte bara delge detta så ingen annan åker på de :banghead:/>

Har inte köpt en bil som jag samtidigt har kryssat i avställning på säkert 15år men nu hände de.

Skrotet/donatorn köpte jag på julafton å rullade in den i garaget , skickade in pappret och tänkte yeess då va men på G.

Idag damp det ner en räkning från Trafikförsäkringsföreningen (långt namn) på 1034kr för perioden 24dec-3jan.

Då ställer inte transportstyrelsen inte av fordonet förrän dom ankomststämplar lappen.

visst läser man på baksidan så står det där men fasen inte läser man sånt.. man kan ju detta :blink:/>

visst jag köpte billigt men nu blev de dubbelt så dyrt..

nu känns de bättre när jag fått skrivit av mej ilskan.

Kram från mej //Roger

Link to comment
Share on other sites

Tips, det går att skriftligt ändra datumet för ägarbytet i efterhand. På det viset behöver inte trafikförsäkringsföreningen gå in och täcka upp för din vårdslösa körning under nämnda datum ;)

Om jag minns rätt dvs.

Både nya och gamla ägaren måste skriva under datumändringen.

Link to comment
Share on other sites

jo dom sa de när jag ringde å va lite hmm. arg :icon_oops:/>

men de bökar till de så jag sparar in i slutända, de blir några billigare fälgar istället.

så blir alla nöjda å även jag..

Link to comment
Share on other sites

Trista pengar till ingen nytta.

Jag blev helt kallsvett 2012 när jag köpte min MC och fick en räkning på över 5 loppor.

Visade sig vara ett missförstånd mellan mig och mitt försäkringsbolag, dom trodde jag ville ha en offert och jag trodde allt var grönt.

Slapp betala iaf efter att de kunde "bakdatera" men sa samtidigt att jag skulle köpa en lott för sån tur skulle jag aldrig ha igen. 😇

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ladda ner Trafikverkets app så kan man göra ägarbyte, ställa av och på direkt och behöver inte vänta på postgång och annat som kan gå fel.

Där kan man sedan samla sina fordon och ha allt praktiskt som besikning o s v så man kan ha järnkoll. En bra app helt enkelt.

Ett tips bara.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ladda ner Trafikverkets app så kan man göra ägarbyte, ställa av och på direkt och behöver inte vänta på postgång och annat som kan gå fel.

Där kan man sedan samla sina fordon och ha allt praktiskt som besikning o s v så man kan ha järnkoll. En bra app helt enkelt.

Ett tips bara.

/Fredrik

Efter att man använt nämnda app för att göra ägarbytet, kan man inte använda regbeviset igen för att ställa på och av då det är förbrukat (det nya som kommer på posten är det som gäller). Så man måste göra såna ärenden innan själva ägarbytet... och då hamnar säljaren som betalskyldig eftersom han var ägare vid påställningstillfället.

Jag brukar skriva i kvittot att fordonet säljs påställt/avställt och skatten betalas av xxx oavsett vem som får inbetalningskortet. Då kan jag ju baka in det i köpesumman om jag som säljare förväntas få inbetalningskortet.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ladda ner Trafikverkets app så kan man göra ägarbyte, ställa av och på direkt och behöver inte vänta på postgång och annat som kan gå fel.

Där kan man sedan samla sina fordon och ha allt praktiskt som besikning o s v så man kan ha järnkoll. En bra app helt enkelt.

Ett tips bara.

/Fredrik

I min gamla telefon får ja inte in några appar :prop:/>

Nu har ja lämnat detta bakom mej å kommit på att när det e dags å köpa fälgar så har ja nog glömt detta.

//Moberg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...