Jump to content

Grenrör R1


Packalen

Recommended Posts

Kolla min tråd i BEC "Headers till BEC".

Skicka efter mina från en kille i USA, han gör headers till midget och legends bilar, inte snygga rostfria men de ser välgjorda ut och billiga. Har lindat mina då jag i alla fall inte vill ha något blankt på min bil.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej

Jag har ett som passar till r1-99 vet inte hur mycket det. Skiljer mot nyare, det går kanske att byta första biten?

Det är byggt i rostfritt och har suttit. På min seven med ram från Esther.

Mvh peter

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag har ett som passar till r1-99 vet inte hur mycket det. Skiljer mot nyare, det går kanske att byta första biten?

Det är byggt i rostfritt och har suttit. På min seven med ram från Esther.

Mvh peter

Är det till salu? Vad ska du ha? Skulle det funka att få prova passformen innan man slårmtill omjag ordnar med frakt fram och eventuellt tillbaka

Med vänlig hälsning,

Patrick

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ja det är till salu, vill ha 1500:- det är nog mindre än vad rören kostade, om du talar om vilka mått du vill ha reda på så kan jag mäta det.

Hittade en bild, I priset inkluderar collector och efterföljande rör, allt I rostfritt, blir riktigt snyggt om man polerar det.

post-777-0-68648100-1392646114_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej

Lite mått:

Cc i fästbrickor 58mm

Diameter på flängs som går in i toppen 44mm

Rördimension på första rören 36mm samma som orginal på r1

Rördimension på sista 64mm

Det är lite svårt att mäta cc mellan rören, svårt att få ett exakt mått då rören inte sitter fast, någon som har en r1 motor som kan mäta detta?

Jag har kört med detta på min seven med r1 a och det fungerade kanon, körde nog ca 2500 mil med den motorn.

Primär rören sitter fast med fjädrar mot collektorn för att inte få sprickor i materialet.

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Som sagt tidigare, ditt grenrör passar på min motor och jag är intresserad av att köpa det men inser att Patrick var framme först. Vill inte Patrick köpa så vill jag det..

Fredrik, röret är ditt. det skiljer lite här o där för mig så antingen hittar jag ett annat alternativ eller bygger eget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...