Jump to content

bromsklammer


Karl-arne

Recommended Posts

Har problem hitta lite smågrejor jag behöver. Kan inte ens hitta dem i England, kitcarens förlovade land. Eftersom jag måste kunna lyfta bort huven på min E-type, måste jag ha tag på en multikontakt för elen , så jag bara kan rycka isär vid behov. Kontakten måste klara min. 5 ledningar, helst 7, så jag kan separera hel o halvljusen.

Jag letar också efter nån klamring för bromsledningarna med uttag för 2 eller 3 ledningar parallellt, typ sånt som finns för t.ex. tändkablar , när man separerar dem. Blir så jäkla fult när jag anväder en klammer för varje ledning.

Link to comment
Share on other sites

Gå till en bildelsbutik och fråga efter Quick W, eller QW 8181.JPG

Elkontakter borde du hitta hos dom också, eller en bilelektriker.

Är väl trög som vanligt! Har varit inne hos 4 st bildelsbutiker i Karlstad och frågat om de har något som kan hjälpa mig. Svar Nej, varken med fästen eller multikontakter. Sökt på nätet efter Quick W eller QW och inte fått fatt på något som verkar vara klamror eller liknande uppfästningar. På "Quick W brake pipes" hittade jag en skarvning av bromsrör som var det närmaste. Har varit inne på åtminstone 10 stora bildeldsfirmor i Englad och inte hittat något.

Link to comment
Share on other sites

http://autokatalogen.se/afw/karlskoga/view_article_info.do?articleIdNo=699524&nodeIdNo=1627544

Problemet med bildelsbutiker är att dom inte hittar i sina egna kataloger om du inte har regnummer. Kompetensen är liksom borta med äldre generationer i branschen..,.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Ett tips till alla som letar bromsdelar eller andra bildelar såklart, är att be biltillbehörsbutikerna kolla i ABRs Allianskatalog. De har 75000 artiklar, otroligt mycket broms och naturligtvis alla vanliga bildelar och andra smådelar.

Kollade just nu och hittade 17 olika bromsrörklammor från ett till tre rör av olika modeller hos ABR. Tyvärr ingen öppen katalog, utan bara till butiker och verkstäder.

Även Cargo när det gäller bilel och bränsleledningar och banjokopplingar tex.

Sen har dom faktiskt papperskataloger med förbrukningsmaterial, eldelar, bromsdelar osv, det är lättare att hitta där om man inte vet vad man ska söka på.

Link to comment
Share on other sites

Visste väl att det skulle finnas, bara inte var.Tackar för alla tips, nu klarar jag mig bra!Släpvagnskontakt kom jag aldig på själv fastän jag bytte en för en vecka sen. :) Det är väl som Christer säger, kunskapen brister hos säljarna. Har varit hos Meca, Mekonomen V8-shopen Autoexperten och fått samma besked från alla, tyvärr.Tips om hur man kommer åt ABR?

Link to comment
Share on other sites

Visste väl att det skulle finnas, bara inte var.Tackar för alla tips, nu klarar jag mig bra!Släpvagnskontakt kom jag aldig på själv fastän jag bytte en för en vecka sen. smile.gif Det är väl som Christer säger, kunskapen brister hos säljarna. Har varit hos Meca, Mekonomen V8-shopen Autoexperten och fått samma besked från alla, tyvärr.Tips om hur man kommer åt ABR?

Du kommer bara åt ABR genom bildelsbutikerna. Grossist som enbart säljer den vägen. Vissa verkstäder också. MEn som sagt tidigare, det finns ju hos alla butiker redan om dom bara orkar titta lite mer i katalogerna. Annars är ju art numret hos MECA 1165-W Autoexperten billigare, 37-W är numret där,

Link to comment
Share on other sites

C74980.jpgDenna heter C74980 Hos ABR fästes i ett hål och den hattformade pluggen expanderar när man trycker ner hållaren i den. Finns som enkel i Quick och heter då Q-X. Liknande finns hos Biltema också http://www.biltema.s...or-10-st-66480/ Fast dom har bara enkel.

Edit: Båda för 3/16 rör.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...