Jump to content

Inspirationsrundor/Garageträffar i Väst Vintern 2014?


Pac

Recommended Posts

Nu är det dags att planera för vinterna och då är det bra med inspiration! :)

Hos mig står det en ny bil i garaget. Hon har fått smeknamnet "Dolly", varför kan vi diskutera på fikat. Att hon är väsentligt lättare än "Tigger", min gamla Tiger, och varför kan vi också ta till en bulle och kaffet. :)

Har vi tur kan jag smussla in oss i ett garage där det byggs en seriöst lätt race-caterham också. :)

Jocke, Jari, Fege, ... vilka vill vara med då vi drar igång fikarundorna i vinter?

- Pac(Göteborg)

- Jocke4U(Alingsås)

- Michael(Vårgårda)

- Fege(Lindome)

- Moberg(Vårgårda)

- Totte_Skara(Jung)

- Jari(Trollhättan)

- Lupus(Grästorp)

- Jörgen(Trollhättan)

- Martin(Göteborg)

- Marcus C(Gråbo)

- Axly(Göteborg)

- Flåklypa(Vara)

- Erikjo(Lindome)

- JanneE(Tvååker)

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Hej på er.

Kanske även jag får hänga på om det stämmer med tid å så.

Har inte fått ihop mer än bordet där han skall bli till men

få lite ideer, träffa dom som kan å har byggt skulle va trevligt.

//Roger Moberg :)/>

Link to comment
Share on other sites

Jag hänger helt klart med om bara tiderna passar. Alltid lika kul att åka och tjata, sparka däck och fika lite.

I mitt garage är det fruktansvärt stökigt just nu p.g.a. sonens A-traktorbygge som precis har blivit färdig. Jag får väl ta och städa ordentligt innan ev. besök.

Link to comment
Share on other sites

Förutom att det i princip inte finns en HEL ledig lördag söndag så är jag intresserad om det inte krockar. Bilen kommer stå i delar så om det är så mycket att se vet jag inte

Link to comment
Share on other sites

Som en "long time dreamer" som börjat se möjligheter att göra allvar av det vore det ju väldigt intressant att kika på bygge/n i väster för inspiration och lite frågor. Vet inte om dessa fikastunder är rätt, men jag slänger sådär allmänt ut intressekroken :)

/johan

Link to comment
Share on other sites

Fantastiskt roligt med sådan uppslutning!

Det blir intensivt i vinter om vi skall hinna med alla! :racesmile:

P.S. @Axly: Tanken är ju att vi skall inspirera varandra med alla galna/roliga/smarta/kluriga/nydanande... lösningar. Det finns inget bättre tillfälle att klämma/känna/tjöta/... än så här om man är intresserad av sjuor! Mycket närmare än så här kan du inte komma bilarna utan att äga en. Kul att du tar chansen! :)

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Tummen sitter olika djupt rotad beroende på omständigheter, men djupgåendet är grundare än någonsin nu så då får man ju se till att passa på. Sjua i olika former och varianter har ju varit stående nummer ett på min "hårdaste bilen-listan" sen moppeåldern (i över 20 år då..) sen vet jag ju att kliva med på en sådan här fikaträff är som att be om att bli övertalad ;)

Link to comment
Share on other sites

Ett utmärkt initiativ. Själv är jag än så länge på samlarstadiet men planerar att börja svetsa ram i vinter. Ska bara bygga garage först för att börja bygga på allvar. I det här gänget har jag förmodligen mer att hämta än tillföra än så länge. Jag bor i Vara och det är ju kul att se att det finns så många byggen på g i närområdet.

Roland Käll

Link to comment
Share on other sites

Jag är gärna med vid de tillfällen som funkar. Kan ordna kaffe och leksaksvisning i garaget om så önskas ( ev sammanslaget med andra lindomebor då kanske 1-2 timmar kan vara lagom här och därefter vidare till nästa...)

Erik

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Otåligheten och min ibland rätt gapiga hjärna slog sig ihop och bestämde att jag skulle fråga om det inte minsann var framåt vintern nu ;)

Nu kommer jag säkert oavsett PM'a några ändå för att försöka få kika på lösningar och varianter, men istället för att kliva förbi andras fikachanser så.. (god fortsättning på er förresten)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...