Jump to content

Hayabusa vs R1


Henke_HJCC
 Share

Recommended Posts

Ska ha motor till min sjua. Vilken är bäst? Hayabusan eller R1?

Har kikat på R1 motorn från -02 (150hk) samt -04 (178hk) men är inte så intresserad av den nya "bigbang" då den är svår att få tag på. Vad har Hayabusan för alternativ? Har bara hört att hayabusans växellåda är skit och dom är svåra att få tag på då där rullar fler R1or.

Samt vad kan man utan att trimma dom med stressfläkt få upp motorn i hk? R1an med turbo är 250hk men utan?

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Har bara hört att hayabusans växellåda är skit och dom är svåra att få tag på då där rullar fler R1or.

Vem har sagt de ?

Tycker att de finns hur många som helst på ebay !

Ang trimma en r1 motor kanske 20 hk till o 30k (vedbod trim tar inte så bra på 1000 cc motor som lämnar 150-170 hk)

EDIT: jag hade en sån trimmad r1 98 motor med motec sprut (en gammal motor från en sidovagns mc som gått i vm)

som hade rätt kolvar,kamaxlar,portad topp mm mm de gick på 20 k bara för en enkel översyn,dessutom va den toppig i effekten läs död under 7k rpm

Vill du bränna kulor är de rätt väg.........

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag kör med R1 -06(175hk) som går toppen. Det man skall tänka på är vad du kanske behöver runtomkring, vad jag förstår är det torrsump som gäller på nästan alla andra än R1, det kostar en del att få till. R1:an behöver endast en baffle plate till sumpen för att kunna köra hårt på bana och inte riska oljetillförseln. Hayabusan är bra men dyr i inköp och kräver torrsump. Ett riktigt stressfläktskit till R1 kostar runt 40 000, går säkert att göra själv billigare men om man vill ha garanterat kit.

Fege kör R1 med förgasare(150hk) och han klår mig på banan varje dag, mycket beror på chassi, däck, setup och förare såklart.

R1 Micke kör Hayabusa och han klår de flesta varje gång, likaså Libell.

Allt beror på vilken budget du har.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Har bara hört att hayabusans växellåda är skit och dom är svåra att få tag på då där rullar fler R1or.

Vem har sagt de ?

Tycker att de finns hur många som helst på ebay !

Ang trimma en r1 motor kanske 20 hk till o 30k (vedbod trim tar inte så bra på 1000 cc motor som lämnar 150-170 hk)

EDIT: jag hade en sån trimmad r1 98 motor med motec sprut (en gammal motor från en sidovagns mc som gått i vm)

som hade rätt kolvar,kamaxlar,portad topp mm mm de gick på 20 k bara för en enkel översyn,dessutom va den toppig i effekten läs död under 7k rpm

Vill du bränna kulor är de rätt väg.........

Dom som kör Radical säger att dom har mycket växellådproblem. Därför jag frågar ni som kör med olika motorer. Nu har jag läst på en massa om R1 motorn. Vilken motor ska jag kika på när de gäller Hayabusan? Årsmodell? Såg att de finns dry sump kits från ca 10k vilket är skitbilligt jämfört med bilmotor (25k minst)... Jag bygger en ren banbil som ska vara så lätt som möjligt. Så prio 1 för mig är allt ska vara så lätt som möjligt, två chassi och sen kommer motorn. En std busa motor med torrsump räcker till en början.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

jag skulle köpa en -07 o en vev från gen2 en ny cyl med 84 mm borr ,nya stakar ,2 st nya kammar o ett torrsumps kit från sdb o an kopplingar o slangar för en förmögenhet.....då roligt komma .

Men skulle jag vilja ha en ren banbil skulle jag köpt en radical för 150 tusen.....

Link to comment
Share on other sites

Har bara hört att hayabusans växellåda är skit och dom är svåra att få tag på då där rullar fler R1or.

Du skall inte tro på allt som alla förståsigpåare säger. Detta är helt fel. En kompis till mig kör Radical och var tvungen att renovera växellådan pga en klantig föregående ägare som inte kan växla och som därmed rundade av "doggarna". Renoveringen genomfördes mitt i säsongen. Han hade delarna hemma vid sin dörr på mindre än två dagar och hela operationen var enkelt gjord på några dagar. Nu funkar lådan som en dröm.

En grupp N Hayabusa ger 185BHP.(En grupp N-maskin är fullständigt standard men man har vridit på en av kammarna(har för mig det är avgas???)). Den ger ca 200BHP när man matar på med "luffarturbon" som skapas av Radicalens filterbox

Vill man ha mer effekt ur en busa så kan man både stroka och borra, Det finns även motorblock så att man kan bygga en V8 av två stycken busor som då kan leverera upp till 480BHP. Men då börjar det bli dyrt på riktigt...

Link to comment
Share on other sites

Dom som kör Radical säger att dom har mycket växellådproblem.

Vilka då? Jag har hängt runt RS nästan hela säsongen. Den enda som haft växellådsproblem i år är mig veterligt min kompis.

Att förra ägaren klantade sig och körde slut på doggarna på mindre än 5 timmar kan man inte skylla matrialet för.

Men skulle jag vilja ha en ren banbil skulle jag köpt en radical för 150 tusen.....

Håller helt med. Radicalerna är grymma maskiner som är utprovade och håller för användandet. Nya RXC'n oj, oj, oj, .... :wub: :wub:

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

150 tusen är för en radical motor är inget alternativ. Lite som att trimma en pinto där man tar saab stakar med en öd borrad cylinder är ju bara sjukt overkill.

Standard motor slänges rakt i. Sen trimma när de finns resurser och tid att göra de. Jag har en ram som är 1.6mm så jag kan ändå inte regga den.

Hur är honda? kawasaki?

En grupp n busa motor. Var hittar man den?

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
En grupp N Hayabusa ger 185BHP.(En grupp N-maskin är fullständigt standard men man har vridit på en av kammarna(har för mig det är avgas???)). Den ger ca 200BHP när man matar på med "luffarturbon" som skapas av Radicalens filterbox

Hur vet man luffar turbon ger 15 hk ? eller är de 2 st insugs kammar/avgas som ger extra mos ?

Vridit på kammarna ?

150 för en radical med motor o allt ......

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

I radicalklassen nu kör dom med den lite större/nyare Hayabusamotorerna och det finns några fall av vxllådsproblem men inte många..mer effekt/vrid

men nästan samma låda som den gamla.

men den "gamla" motorn får väl anses som bombsäker i lådan, annars så är det som Pac säger att lådan kan knäckas av vem som helst om man gör fel :prop:/>

När vi körde i RS klassen så var Gabrielsson den som var generalagent för Radical och han hade även event för vem som helst som ville hyra en bil..och det som jag sett på

banorna när det gäller att missshandla lådor i gamla motorn,, 1-2- dra ut ordentligt och sen i med...2:an igen ..att dessa lådor höll är helt otroligt ,,men nån låda gick sönder minns jag under 3 säsonger i alla fall.:hypocrite:/>

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Hur är honda? kawasaki?

Harr kollat runt lite i England och i tävlingssammanhang verkar det vara Fireblade och ZX10 från -08 och framåt som gäller. Ang Honda skall du kolla med Andy Bates på AB Performance, han har stenkoll på dessa. Hondan behöver inte torrsump men en moddad variant med svängande pickup. Jag kommer att byta till en Blade under vinter så jag hoppas det blir bra. Stod som du i valet och kvalet mellan Busa eller 1000 cc och valde 1000 cc pga priset och att man spar lite vikt (vet inte hur mycket dock). Nämnas skall väl också att litermotorerna kanske saknar lite av bilmotorkaraktären i vridet i förhållande till Busan men å andra sidan så varvar de ju lite till så håller man ångan uppe i böjarna så rör det på sig ändå. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har en ram som är 1.6mm så jag kan ändå inte regga den.

Jag tror inte att det är omöjligt att regga en 1,6mm ram, speciellt inte om du tänker köra med MC motor som (oftast) är rätt mycket lättare än en bilmotor/låda.

Krävs kanske lite förstärkningar.

Link to comment
Share on other sites

Man kanske skulle försöka ändå med att regga den.

Men de lättaste alternativet som kostar minst då. Dvs mer eller mindre lägga i motorn så är de klart med bra effekt utan att de kostar en j-ä massa. Detta är mitt första BEC bygge och börja med special bygga motorn innan chassiet har rullat på bana är bara korkat och då kommer detta projekt som ej kommer bli slutfört ute till försäljning nästa vinter.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte att det är omöjligt att regga en 1,6mm ram, speciellt inte om du tänker köra med MC motor som (oftast) är rätt mycket lättare än en bilmotor/låda.Krävs kanske lite förstärkningar.

Min är med 1,6 mm ram och Ludde menade att det var en lätt motor med lite vrid så det var inga som helst problem. Eller som han sa: "- Det är ju ingen V8:a det här"

Man kanske skulle försöka ändå med att regga den.Men de lättaste alternativet som kostar minst då. Dvs mer eller mindre lägga i motorn så är de klart med bra effekt utan att de kostar en j-ä massa. Detta är mitt första BEC bygge och börja med special bygga motorn innan chassiet har rullat på bana är bara korkat och då kommer detta projekt som ej kommer bli slutfört ute till försäljning nästa vinter.

Bra tänkt! Jag valde delar enligt principen inte det billigaste och inte de värsta som finns heller. Det är bättre att komma ur garaget och sortera ut vad man vill ha senare.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
Det är bättre att komma ur garaget och sortera ut vad man vill ha senare.

Klart att de är så ! trodde bara med frågornas karaktär "trimma turbo mm " att de skulle byggas en dräpar bec på dir.

Nöjer man sig med 150-170 liter hästar är nog r1 ett klockrent "billigt" val.

fredriks mnr är ett lysande exempel på att de går att åka fort med en "gammal förgasar r1" . :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Hur vet man luffar turbon ger 15 hk ?

Hur menar du nu? Det är bara till att mäta inloppstrycket och sedan mata en motor som sitter i rigg med motsvarande och häpp, 204BHP på veven enligt utsago.
eller är de 2 st insugs kammar/avgas som ger extra mos ?
Nope, det skall vara Busa orginalkammar men en kam är kuggad/vriden jämfört med standard. Har för mig det är avgaskammen.
Link to comment
Share on other sites

150 tusen är för en radical motor är inget alternativ.

En grupp n busa motor. Var hittar man den?

1. En Radical kostar inte 150kkr. Det såldes Radicals för en bit under 100kkr i våras. Mer "bang for the buck" är svårt att hitta om man skall köra race.

2. En Grupp N Hayabusa är en genomgången och plomberad standard motor. Behöver du plomberingen så kolla med RPE. Om du inte behöver plomberingen så leta på ebay.co.uk

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
Hur menar du nu? Det är bara till att mäta inloppstrycket och sedan mata en motor som sitter i rigg med motsvarande och häpp, 204BHP på veven enligt utsago.

Ok vet du nån som testat de här i Sverige med en radical ?

Eller bromsat en utan ovan luffar turbo rigg ?

Link to comment
Share on other sites

Klart att de är så ! trodde bara med frågornas karaktär "trimma turbo mm " att de skulle byggas en dräpar bec på dir.

Nöjer man sig med 150-170 liter hästar är nog r1 ett klockrent "billigt" val.

fredriks mnr är ett lysande exempel på att de går att åka fort med en "gammal förgasar r1" . :thumbsup:/>

En dräpare är ju såklart högt upp på önskelistan. Holeshot har ju lite alternativ om man har tjock plånbok...

http://www.holeshot-racing.co.uk/images/pdfs/h2_na_engineg1_121125.pdf för sugmotor och http://www.holeshot-racing.co.uk/images/pdfs/h2_turbo_engineg1_121125.pd för turbopuffra. Frågan är hur körbart det blir med 600 turbohästar... :)

Link to comment
Share on other sites

Kan man inte porta sig till några hästar i R1an?

Behöver nog inte kosta så mycket om man plockar av toppen själv och lämnar in den någonstans (eller gör det själv). Finns det någon R1 guru i Sverige som gör portningsjobb osv?

Link to comment
Share on other sites

Har ev hittat en 2007 R1 motor. Den är grymt rolig då man kan mappa den själv. Hittade att R1:orna med insprut har varit väldigt begränsade i effekt samt trottle öppning. Fullt gaspådrag ger endast 80% öppna trottlar som exempel.

Exempel på vad som kan göras i 2007-2008 motorn.

- Reduce Engine Braking

- Remove Ycc-t Throttle Restrictions

- Adjust Fuel Map Bias

- Set High Load Fuel Maps (with PC3 and PC5 / PCV map importing)

- Set Low Load (cruising) Fuel Maps for economy and Smoothness

- Set Closed loop on O2 sensor (for more accurate tuning on a dyno)

- Fuel Injector Proportioning

- Modify Ignition Timing

- Remove Immobilizer Function (mandatory on EU models)

- Adjust Cooling Fan Temps

- Adjust Rev-Limiter

- Remove Top Speed Limiter

- YCC-I RPM Control

- Adjust Idle Speed Adjustment

- ECU Based Quick-shifting (requires a Quickshifter kit)

- Turn off AIS Pump

- SpeedoHealer features - adjust the speedo to suit your fitted font and rear sprockets

- Start Bike Defaulting to A-Mode (R1 09-13 14B only)

Detta kit kostar ju en del men hittade att folk hade bromspapper på 184hk på hjulen (original 154hk bromsade). Då är den inte egenmappade för ex Vpower utan 91+ som den heter i USA. De går säkert att hitta mer pollar.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Har svårt att tro att du kan hitta en massa "pollar" med att mixtra med org ecu,n ! en viss säkerhets marginal/avgaskrav mm har ju en fabriks mappad hoj-

motor som man kan tulla lite på....

En rätt mappad med tex powercommander (pc3)

Set High Load Fuel Maps (with PC3 and PC5 / PCV map importing)
5-10 hk kanske ! om du bygger

grenrör luftburk som iaf inte är sämmre än vad som sitter original på hojjen

Link to comment
Share on other sites

Dom hade ju självklart bättre avgas samt insug. Men vad jag har fått fram efter massa sökande så är 2007-2008 enda modell där man kan mappa om original ecu. 2002-2004 går inte utan piggyback.

OM jag får ett bra pris på motornkittet så kommer jag köpa kabal samt programvara för att mappa. Då får vi svart på vitt i bänken hur mycket de gör. Samma program och kit ska man även kunna leka med hayabusa ecun men vilken årsmodell de gäller vet jag inte.

Link to comment
Share on other sites

Dom hade ju självklart bättre avgas samt insug.

Låter ju rimligt. Tror att det är svårt att få ur mer än maximalt 10-15 hästar på 1000 cc:arna med bara helsystem, mappning, luftfilterbyte (som verkar vara standardåtgärden oavsett fabrikat). Skall man kräma ur mer blir det lite mer insatser som krävs och då brukar kostnaden sticka iväg... Serviceintervallerna kan ju bli lite tätare också...

Du bör modifiera vevhusventilationen på -07:an (kanske även -08:an) för den tenderar att bli en oljepump och fylla insuget med kladd när man åker bana. Vedde har koll på detta.

Annars: Välkommen till BEC-träsket!!! :racesmile:/> :thumbsup:/>

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
Men vad jag har fått fram efter massa sökande så är 2007-2008 enda modell där man kan mappa om original ecu. 2002-2004 går inte utan piggyback.

Allt går att mappa om "piggy back" nåt "eftermarknads sprut " org ecu" men att tro att en mappar gosse på nån lokal trimmar firma ska på några timmar ska skapa uderverk motor som Yamaha har lagt ner 1000 tals timmar på ???

Link to comment
Share on other sites

Man tackar... BEC träsket verkar vara sjukt roligt... Just att man får seklåda, +10000rpm och lätt motor/låda kombo känns som de slår vanliga motorer. Sen verkar de vara billigare.

BEC (R1 2002-2003 motor) kostar ca 12000.- komplett med styrsystem. Tar man en Zetec 1.8 får man inte så mycket. Då får man börja med Omex sprut osv och då kostar trottlehus och sprut ca 20000.- ... Känns som BEC är mer rätt då...

Mitt största mål är och se hur lätt jag kan få en MK Indy med BEC. 400kg ? 500kg? ... Funderar på att ta bort alun under bilen och ersätta den med kolfiber istället. Är de godkänt i SFRO?

Link to comment
Share on other sites

Har ev hittat en 2007 R1 motor. Den är grymt rolig då man kan mappa den själv. Hittade att R1:orna med insprut har varit väldigt begränsade i effekt samt trottle öppning. Fullt gaspådrag ger endast 80% öppna trottlar som exempel.

Exempel på vad som kan göras i 2007-2008 motorn.

- Reduce Engine Braking

- Remove Ycc-t Throttle Restrictions

- Adjust Fuel Map Bias

- Set High Load Fuel Maps (with PC3 and PC5 / PCV map importing)

- Set Low Load (cruising) Fuel Maps for economy and Smoothness

- Set Closed loop on O2 sensor (for more accurate tuning on a dyno)

- Fuel Injector Proportioning

- Modify Ignition Timing

- Remove Immobilizer Function (mandatory on EU models)

- Adjust Cooling Fan Temps

- Adjust Rev-Limiter

- Remove Top Speed Limiter

- YCC-I RPM Control

- Adjust Idle Speed Adjustment

- ECU Based Quick-shifting (requires a Quickshifter kit)

- Turn off AIS Pump

- SpeedoHealer features - adjust the speedo to suit your fitted font and rear sprockets

- Start Bike Defaulting to A-Mode (R1 09-13 14B only)

Detta kit kostar ju en del men hittade att folk hade bromspapper på 184hk på hjulen (original 154hk bromsade). Då är den inte egenmappade för ex Vpower utan 91+ som den heter i USA. De går säkert att hitta mer pollar.

Släng ut en fråga i racing forumet på Sporthoj.com du kommer säkert få tusen mer eller mindre bra idéer. Men ska du börja trimma så ska du börja med att skaffa YEC ecu och härva. Det finns säkert en hel del YEC motor prylar till 07-08 liggande runt om i landet som inte används.

Tänk på att 07-08 (har jag för mig) har variabla insugstrattar och sekundärspridare som sitter i boxen o sprutar rakt ner i trattarna. Detta kan ställa till det lite när man ska få till luftboxen i en bec. Jag har själv det problemet med min 2010 motor som är likadan. Cc på insugen är inte symmetriska vilket gör att man inte på ett lätt sätt kan vända på boxen. Lättaste alternativet är 04-06 motorn men 07-08 är helt klart en grymmare motor, om man inte väljer 09-13 motorn :prop:/>

Jag har tävlat med alla tre hoj modellerna o hade det inte varit för ljudet i 09-13 motorn så hade jag valt 07-08 till min bec.

Edited by Packalen
Link to comment
Share on other sites

Coolt. Lär ju bli bra action i den bilen!

Är planen elektrisk backväxel eller backväxellåda?

Får man fråga vad du använde för sökord för att hitta motor komplett med allt. Tittade lite snabbt på ebay igår (man blir ju inspirerad :)) men fann i princip bara renplockade motorer utan tillbehör

Edited by Wankelsport
Link to comment
Share on other sites

Jag kollade vad som fanns på svenska marknaden. Fleninge MC skrot var en jag höll koll hos. Min köptes från Hojdelen. Men jag får komplettera lite med delar från ebay m.m. Tror de är svårt att hitta kompletta helt och hållet.

Ska köra med elektrisk back. Har läst att baklådan från MNR och Quaife stjäler lite effekt.

Link to comment
Share on other sites

Aha, tänkte att du handlat från Ebay, USA.

Helst skulle man ju ha en komplett cykel och rensa av det man vill ha själv. Men det blir nog tyvärr dyrare.

Ja backväxellådorna är ju inte problemfria, det har man ju förstått. Jag hade i och för sig fått för mig att MNR har en annan konstruktion än Quaife som inte stjäl effekt men det kan säkert vara fel.

Finns en variant från Nova Racing också som verkar anses bättre av en del. Fast svårt att hitta information om den.... Plus ytterligare något märke som jag inte kommer ihåg namnet på nu.

Jag ogillar tanken att ha ett stort batteri bara för att driva backen. Man vill ju spara vikt. Fast det är ju en okomplicerad lösning som är driftsäker.

Link to comment
Share on other sites

Min tanke är att aldrig behöva använda backen. Åker jag av på banan är de kört ändå. Så bilen är ju samtidigt igång när man använder backen så något jätte batteri behövs inte?

Pratade med en idag som hade Quaife backlådan som påstod att den inte tog någon effekt. Känns som att lägga 10000.- på back är att ta i... Tänkte köra med motorcykel racing batteri på 800g.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Jag har kört med min westfield backlåda sen 05 på alla banor i Finland !(5 st) några av dom 3-4 gg 1 deltävling i roadsport,3st i modsport dom flesta banorna i Sverige x antal gg utan några problem plus en massa gatmil...........

Haft 2 problem (sönder vibrerade övre fästen samt olje läckor) var av de senare är lätt o fixa till,samt en genom gång o lager byte

i förebyggande syfte/nyfikenhet på hur den såg ut invärtes-

En väl fungerande back kan va bra att ha även vid bankörning dessutom ett krav i spvm.

Lite effekt tar dom nog, ang vikten ! skulle tro att en elback lösning med tillhörande batteri mm mm, mellan lagring av kardanen väger mer ?

ang golvet i cf de är nog bra tror inte sfro har nåt emot de,men ska du spara vikt är de nog karossen du ska ge dig på att plasta av o gjuta upp i cf.

Link to comment
Share on other sites

Att göra golvet i cf är bara korkat. Alu är segare och tål mer smällar. Känns inte så roligt att behöva laga sprickor hela tiden. Jag ska göra all övrig karosseri i kolfiber. Där lär jag tjäna en j-ä massa. Är även sugen på att ge mig på att leka med kardan i prepreg. Har fått de till att lira fint nu. Har bara problem med att gjutformarna inte mår så bra av värmen så jag får börja göra dom i epoxi istället.

Link to comment
Share on other sites

Tänker bara högt nu.. Racingbatteri på 800 gram, 0,8 kilo kanske har en kapacitet på 2 Ah? Om du tänkt använda en bilstartmotor som back så räkna med att den drar en del ström. En liten nerväxlad start drar runt 60-80 A när den kommit igång. Startströmmen och vid belasting är flera gånger högre, och om generatorn i din motor kanske laddar 40 A så fattas det en hel del ström som batteriet normalt kan förse startmotorn med. Även om man kan ta ut en hel del ur vissa batterier, mitt 7 kilos 16 Ah Odysseybatteri kan jag ta ur 680 A med, så kommer spänningen att gå ner ganska kraftigt när du backar. Om du har tur så håller sig tänd/bränslesystem igång. Annars stannar motorn och du har bara ditt minibatteri att backa med. Efter det lär inte motorn orka igång igen.. Bara en tanke.

Link to comment
Share on other sites

Tokvarva så generatorn laddar fullt vid back :prop:

802301 från Biltema, snöslungebatteri på 30 Ah väger ca 8 kg vill jag minnas och sparkar igång min saab-motor utan några som helst protester.

Även under 10 °C.

Ångrar att jag inte tog 20 Ah som borde vara ännu lättare.

Link to comment
Share on other sites

Nja... Visst är de korkat men dom finns att köpa. Tanken är att inte bara göra röret utan även själva gafflen. Annars är de inte så lönt viktmässigt. Har tillverkat andra likvärdiga delar i cf med gott resultat till jordbruksmaskiner. Skillnaden är att där är mer vrid men den snurrar mycket långsammare vilket gör att den inte alls är känslig för obalans.

Vilken tur att SFRO inte ska titta på min bil då men skulle dom göra de hade man ju inte haft dom på. Lite som att köra på bilprovningen med en jätte vinge på bilen ;)

Link to comment
Share on other sites

Wankelsport: gå in på Knv- motorsport och sök på car kit så är den komplett. Såg att de hade 09-10 R1 för $2000 + $300 i frakt så har du den hemma på 7 dagar. De skriver ner kvittot för tullen om du ber dem om det. Jag vet för jag köpte min där.

/Fredrik

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
Visst är de korkat men dom finns att köpa.

Jo jag vet att dom finns att köpa,o vem vill inte ha såna på sin ?

Hade man råd o inte en massa andra snabb åkar modds på gång! skulle jag köpa asap :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...