Jump to content

Packningsklister som tål e85 och olja?


Recommended Posts

Jag har också letat efter något som tål bensin. E85 innehåller ju bensin också. Verkar vara det svåraste, många tål olja och alkohol, men inte bensin.

Jag köpte Bostik 1760 på Swedol igår. 150:- för en tub, så det är inte det billigaste gucket, men det ska tåla bensin.

Återkommer med resultat.

Biltemas Multibond är bra till mycket, men det tål inte bensin (har testat).

Har hört att vindrutelim ofta tål bensin, har aldrig själv testat.

Link to comment
Share on other sites

Jag har också letat efter något som tål bensin. E85 innehåller ju bensin också. Verkar vara det svåraste, många tål olja och alkohol, men inte bensin.

Jag köpte Bostik 1760 på Swedol igår. 150:- för en tub, så det är inte det billigaste gucket, men det ska tåla bensin.

Återkommer med resultat.

Biltemas Multibond är bra till mycket, men det tål inte bensin (har testat).

Har hört att vindrutelim ofta tål bensin, har aldrig själv testat.

Den verkar bra.

Link to comment
Share on other sites

Vet du någon i Sverige som säljer till privatpersoner?

Sist jag köpte letade jag ett tag efter återförsäljare i Malmöregionen. Bike Line hade men var stängt på lördagen, så jag beställde här http://www.ebay.de/itm/HYLOMAR-M-80ml-Dichtmasse-Universaldichtung-blau-/321172242475?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item4ac75b802b mycket billigare. Fick mina tuber efter 4 dagar.

Link to comment
Share on other sites

Sist jag köpte letade jag ett tag efter återförsäljare i Malmöregionen. Bike Line hade men var stängt på lördagen, så jag beställde här http://www.ebay.de/itm/HYLOMAR-M-80ml-Dichtmasse-Universaldichtung-blau-/321172242475?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item4ac75b802b mycket billigare. Fick mina tuber efter 4 dagar.

Nu när jag såg förpackningen kände jag igen den. Den är riktigt bra.

Tack för tipset! Handlade några på Ebay.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bostik 1760 tål INTE bensin. Gjorde en trekantig behållare i aluminium och 1760.

Lät limmet härda i 3 dagar för säkerhets skull.

Hällde i lite bensin och några timmar senare hade bensinen dunstat och limmet var en kletig gegga.

Limmet torkade inte igen.

Ovanför bensinnivån var limmet fortfarande okej.

bostik1760.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hittade inget silikonaktigt som tål bensin. Så jag gjorde en packning i gummi som skulle tåla bensin, men som inte tålde bensin...: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4447&view=findpost&p=131611

Nu ska jag testa hylomar i stället.

Den HÄR guckan är riktigt bra. Har paniklagat hoj tankar när man ståt på öronen. Använt som packning i hela motorn utan toppen och cylinder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...