Jump to content

Bra olja/bromsvätska/kylarvätska/...


Recommended Posts

Hej,

jag snubblade på en bra svensk webshop www.oljemagasinet.se.

- De är ruggigt snabba på att svara på mail och man kan ringa dem om man har frågor.

- Jag beställde 08.40 på Torsdagen och hade ett paket på DHL-utlämningen klockan 10.15 på Fredagen. Snabbt är bara förnamnet! :thumbsup:

- De kör med faktura även för privatpersoner utan extra kostnad.

De för bland annat Castrol, Mobil, ELF & Total. Jag köpte Castrol-olja till tre oljebyten och växellåds-olja + diff och hamnade långt under vad Biltema skulle tagit. Ja just det, det var Castrols oljor till under Biltema pris. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Rätt schysst när dom kan sälja olja till pris under nettopriset som vi bilverkstäder betalar hos bildelsfirmorna.. Som exempel betalade jag netto 110 kr för en liter Mobil1 0W40 från MECA då jag var ansluten som Mecaverkstad och

handlade bildelar för några hundra tusen om året..

Link to comment
Share on other sites

Rätt schysst när dom kan sälja olja till pris under nettopriset som vi bilverkstäder betalar hos bildelsfirmorna.. Som exempel betalade jag netto 110 kr för en liter Mobil1 0W40 från MECA då jag var ansluten som Mecaverkstad och handlade bildelar för några hundra tusen om året..

Ja det är konstigt.Så klart skall den som tillhandahåller tjänsten/oljan/varan på momangen ha betalt för sin service. Men det känns som konstiga prissättningar när man ser vad man kan få tag på oljan för om man letar lite.

Link to comment
Share on other sites

Såklart service kostar, men det finns olika leverantörer på olja som prissätter väldigt olika mellan fat och småförpackningar. Castrol och Mobil bla, var riktigt dåliga på det sättet.

Och en av anledningarna till att man inte var så "Mecatrogen" som dom hade önskat.

Link to comment
Share on other sites

Handla en 12" spal fläkt med frakt till dörren för ett tag sedan 500spänn ....... det dubbla räcket inte på meka eller liknande .(tysk ac firma)

Kan rekommendera att handla de mesta bildelar från tyskland, långt under halva priset. :)

Jag tar bromsar här ifrån! Komplett runt om BMW E46 04 ca 150 eur

http://www.autopartsonline.de/Startseite_c0.htm

//Björn

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...