Jump to content

Mittsverige banan 26 juli


Guest micke r1

Recommended Posts

Guest micke r1

Dom första 10 som delar på ett evt överskott :thumbsup:

2013-07-11 Krister ms

2013-07-10 ENGZELL, FREDRIK

2013-07-10 STEFAN STRAND

2013-07-10 AJDÉN,PER * 2

2013-07-09 KENNETH LUNDGREN

2013-07-08 JONAS STRÖM

2013-07-03 BERGSLAND,ALEX

2013-07-03 BJARNE BJURSTRÖM

2013-07-15 Michael Öhrström

Link to comment
Share on other sites

Kom igen alla ni som tvekar, är en rolig bana och drt blir kul med lite annat än bara sjuor att titta på.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Torsdag kväll förra veckan såg det mörkt ut för denna körning :banghead:/> Testade några funktioner

i insprutning som funkade bra till en början men efter några riviga starter samt några fullgas växlingar så gick

inte backen samt 5:an att få i :angry: Ringde då och pratade killen som sett över växellådan när jag köpte den

och hörde vad han trodde det kunde vara, han tyckte det är väl bara att plocka ut lådan och komma förbi med den.

Gick sedan in för att äta innan motorn lyftes ut, men innan jag började meka loss motorn tänkte jag skruva lös

växelspaken och titta om man såg nått där och tur var det....för nu gick det att få in backen och 5:an :)

Bytte olja i växellådan och sedan har det körts Superstage i Åmsele i helgen utan bekymmer :racesmile:

Betalade nyss

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Banan betald o vi har lite "glass pengar" blir fett många piggelin...... :racesmile:/>/>/>

eller stor strut till stekarna :lol:/>/>

post-3782-0-68892400-1374091598_thumb.png

post-3782-0-20550500-1374092411_thumb.jpg

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

arr försäkring med frivillig förar försäkring sma eller annan eller utan 1000 kronor ?

arr försäkring med tvång på att alla har sma 500 kronor ?

Om vi ska lägga glass pengarna på försäkringar tycker jag alt 1 då får alla välja själv o nån slipper kolla

Jag har redan brutit ryggraden en gång, försäkringar är bra grejer

Aj aj inge kul ! bra med duktiga läkare o fri sjukvård.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Vet inte vad alla tycker om en ev arr försäkring ! men nu har vi en :racesmile:/>

vem vet!nu kanske nån till vågar hoppa på ?

post-3782-0-64393700-1374166499_thumb.png

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

247,09

Ha ha norrlänningarna värkar inte gilla försäkringar.

Har åkt på en bestraffning för mitt tilltag :lol:

Det blir spöstraff för såna tilltag. Och sen tvingar vi dig att köra gammeljänkare hela dagen
Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

En vecka kvar. Vem är sma kontrollant? Utesluter det ev icke SMA licens hållare från att köra?

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Som jag förstod det kontrolleras inget och man kan köra utan.

"arr försäkring med frivillig förar försäkring sma eller annan eller utan 1000 kronor"

Edited by DomiSeven
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

precis som domi säger !

Man kan välja 2 st olika arr för den för 500 kr är de obligatoriskt sma krav (den som Locost klubben hade)

Eller så tar man den för 1000 så får alla ta ett eget beslut om de behövs en licens o den skyddet som den evt ger.

inga problem o blanda oförsäkrade förare o dom med sma.

inga övriga säkerhets krav på eventet krävs ......utan de blir så säker som vi gör de till :racesmile:/>/> :racesmile:/>/>

Utesluter det ev icke SMA licens hållare från att köra

Min gick ju ut strax efter kinekulle o jag tänker iaf inte lägga några pengar på

en sma....jag har en annan som ska funka för detta ..

Vedde ! ska bli kul o höra ylet från nya dämparen :D kanske du kan sköta buller testet ?

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Då är jag med!

Det ylar inte mer på tomgång men jag har inte kört den ännu. Jag hade även dubbla luftfilter som jag tror begränsade luften in i motorn också.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Kommer nog ner o kikar i hur som helst för lite inspiration till seven bygget

,ev åkning .hur ser det ut med sista minuten bet på plats .Har ev en kompis med Saab 96 2t banbil som är sugen också. Åker Miata för tillfället själv.

Link to comment
Share on other sites

Kom och betala kontant på banan. Blir det många bilar inför vi kör grupper. Tror inte det blir ett problem om vi kör vettigt.

Välkomna

/Fredrik

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Om de är flera som räknar med o stanna i Härnösand så bor några av oss på STF Hotell Mitt i Härnösand !

Jag åker upp på torsdag eftm några ansluter till hotelet på fredag kväll.

De finns rum kvar !!

vi har pratat lite löst med libell om att hitta på nån after-race aktivitet på fredag kvällen,men inget är

spikat! nåt ska vi iaf hitta på för dom som blir kvar i Härnösand.

De har anslutit några byggen till som inte är helt klara som kommer o åker med oss :thumbsup:/>

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Hur ser det ut runt banan? Vana trogen hade jag tänkt sova i bagaget på bilen. Åtminstone på torsdagen.

Vandrarhem är ju i och för sig najs.

Edit : Jag har öppet släp så parkera på öppen parkering över natten törs jag inte men jag såg att Mitt hade garage.

Edited by DomiSeven
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

vi har aldrig bott vid banan men tror att dom låser grindarna till området till banan när dom stänger,går väl iof parka utan för o kvarta där utan toa mm mm.

Är du orolig för bilen får du säkert ställa den hos libell ?

vid antjärns camping några km innan banan (dom har billiga stugor) är de nog tvärlungt att ha bilen på ett

öppet släp.

0707960528 vi kan höras på tors kväll

Link to comment
Share on other sites

Fukkit, nu har jag bokat in mig på hotellet.

Skickade även ett pm till Libell via rejsa, har han gjort sig osams med admin på det här forumet? Det gick inte att skicka pm till honom här.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Nu har jag bokat och betalt ett rum på hotellet också. Blir kul att se Härnösand by Night! Hoppas vi kan hitta någon trevlig aktivitet på kvällen.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Har vart och mappat bilen idag, så nu är allt redo inför provkörningen på mittsverigebanan imorgon.

Motorn är i stort sätt original och orenoverad, har gått ca 26000mil, gav ända 146 hk på hjulen (160 hk på veven original)

Syns imorgon.

Link to comment
Share on other sites

KUL!

Ser fram emot att se er fara runt banan!

/Fredrik

Tack för en mycket fin och trevlig dag - mycket bra arrangemang - trots att jag inte hade min bil med mig så tackar jag för dagen. ETT STORT TACK

kenneth

Edited by kengren
Link to comment
Share on other sites

Här kommer en liten filmsnutt från en trevlig banträff på mittsverigebanan, tackar alla som har angagerat sig och gjort träffen möjlig. (kolla det förtvivlade försöket att hinna med r1 micke!)

Link to comment
Share on other sites

Oj, vad hände med växelspaksknoppen? :lol:/>

för många växlar o välja på, :blink: :blink: men det är ju bra att ha något o skylla på när man kommer på efterkälken, r1 Micke hade jag inte hunnit med ens om jag hade haft två spakar som satt kvar :icon_oops:, flera fina bilar o byggen fanns det o kolla på så det blev en trevlig helg.

mvh kompressorAnders

Link to comment
Share on other sites

Tack R1Micke för ett väl genomfört arrangemang och till Libell för hjälp med pizzor och bokning till kvällen. Ett tack även till alla deltagare som skötte sig exemplariskt. Jag hade jättekul och fick köra massor. Nu vet jag vad jag behöver göra med bilen i vinter för att få bättre tider.

/Fredrik

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Det var en riktigt rolig dag så länge det varade för vissa..... :(

Men totalt sett så går det inte att klaga, Micke för initiativet, Libell fixade Pizzor

utkört till banan och alla andra för trevligt sällskap :thumbsup:

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

Med dom där kronställen i varenda kurva så förstår man ju att växelspaken försöker hoppa av. Det är ju ren självbevarelsedrift att försöka komma ur ekipaget.

Link to comment
Share on other sites

Som varande den som förmodligen hade kortast tid på banan (börjar bli en vana) med ca 4 varv innan kopplingen gav upp vill jag ändå ge mina synpunkter på detta arrangemang.

För er som inte var med på plats är det kanske svårt att ta in, men det är faktiskt något speciellt med dessa träffar. Det kommer en massa likasinnade, med ungefär samma profilhack, lite olika byggen, väldigt olika bakgrund i livet, med ett spann från tonåringar till gamla gubbar (själv snart 71) , ganska olika mål med banåkandet - och ändå som det vore det bästa av homogena gäng. Vi umgås på ganska lika villkor och har det kul även utanför banan.

Kort sagt - det här är något jag inte vill missa - även om man måste inse att det om 10-20 år måste ta ett slut (mest därför att bilen börjar bli åldersstigen och att bygga en ny är ett tveksamt projekt). Jag hoppas därför att det här eventets hjältar (Micke, Vedde, Niklas) inte kroknar och alla något mindre hjältar (alla ni som kom dit och gjorde det möjligt) orkar fortsätta detta unika tillfälle att få ses och göra det vi tycker är en höjdpunkt - att ta ut våra byggen och få känna på vad vi har åstadkommit med timmar av arbete och funderingar!

Ett stort tack till er alla som gjorde detta möjligt och hoppas vi kommer ses på fler arrangemang i denna klubbs anda. Där det inte spelar någon roll vad du har för märkvärdiga grejor, utan där det viktiga är att alla har roligt, kan utbyta erfarenheter, lära sig din bils egenskaper, ha ett bra socialt utbyte och träffa nya människor och dessutom - bli ett med ditt bygge!

Med tillönskan om en fortsatt härlig sommar med ditt bygge!

Bjarne

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

kul att ni kom ! utan dig o din bror o din kompis hade vi ställt in :thumbsup:

Edit : de va lite rörigt på slutet av dagen med folk som åkte hem mmm jag försökte att dela upp överskottet så gott de gick, de som blev kvar åt o drack vi upp vi som stannade kvar i Härnösand ca( 2100 ) :lol:

Lunchen som libell fixade tog ur den kassan till alla som va där o ville käka :516:

post-3782-0-03766400-1375511019_thumb.jpg

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Skickade även ett pm till Libell via rejsa, har han gjort sig osams med admin på det här forumet? Det gick inte att skicka pm till honom här.

Ja jag måste ha gjort något hemskt :unsure:/>/>

Jag har påpekat det 2ggr men det verkar svårlöst..... Jag kan varken skicka eller ta emot pm, och dom pm jag hade förut har försvunnit.

Jag vill också tacka för en trevlig dag/kväll :thumbsup: , även om jag inte hade möjlighet att köra något denna gång.

Edited by Libell
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...