Jump to content

Pinto köpes, gärna med växellåda


M_Starken

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Stort tack Thomas för en trevlig affär och en fantastisk åktur. Nu åter står bara lite smådelar innan Sjuan ska kunna rulla för egen maskin. Det vart mycket inspiration så nu återstår bara att prioritera bort allting annat så vi kan få lite tid för Sjuan.

Fortfarande saknas:

Typ9-låda

Förgasare och insug

Koppling

Hör av dig till mig om du har något av ovanstående.

/Mattias

070-2631654

Link to comment
Share on other sites

Tack båda för erbjudandena. När det gäller insug tror jag att vi kommer börja med lite enklare saker tills bilen är klar.

Hur centralt Luleå än ligger i Konungariket (vilket det än må vara :hypocrite:/>/> ). Och kalla mig pessimist, men det känns lite mastigt med 100 mil enkel resa. Speciellt om man ska köra med släpkärra påkopplad och då hålla en för ändamålet lagstadgad hastighet. Det skulle i konstant hastighet av 80 kmh ta mig drygt ett dygn bara att köra. Det skulle gå åt bensin för närmare 3600 kr och sedan har vi värdeminskning på bilen för 200 mil. Hyra av släpkärra kan nog ockå vara en avgörande faktor.

Så Antas: Hur vänligt och bra än ditt erbjudande må verka, så tror jag att jag köper lådan på skroten i Odensbacken ikväll för futtiga 700 kr + soppa och vädeminskning, istället för att lägga ett och et halvt dygn av min vakna tid, närmare 8000 kr på att hämta den i Luleå.

Kan dock erkänna att det hade vart ett spännande och roligt äventyr som jag kan tänka mig att göra med barnen som semester tripp, fast kanske utan släp och Sierra.

/Mattias

Link to comment
Share on other sites

Jo, livet har sina svårigheter med att bo så ocentralt söder om Dalälven.

För oss som bor i civiliserade trakter är avståndet ut i periferin t.ex. Örebro bara ett stenkast.

I helgen som var körde (2x50 mil)jag till min forna hemstad för att bevista en bilträff.

Jag kan tom "krydda" erbjudandet av Sierran - du får den gratis mot avhämtning! OBS! Den har även 4 bra sommarhjul på alu-fälgar, sämre är att den saknar radio. Tror dock att radio inte är intressant.

Antas

Gräsmattestädare på hustruns order.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jag fick med en i reserv till den bil jag köpte is somras.

Har ännu inte stenkoll på vad som är vad, då jag är ny i den här "branschen", men i bilen jag köpte sitter en pinto-motor, så jag gissar att växellådan passar. Är 4-växlad dock.

Bytes mot nått bra, typ en platta öl eller nått annat värdefullt, om du fortfarande letar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...