Jump to content

Posten logistik galenskap.


Thomas

Recommended Posts

Köpte däck från UK men de skickades från NL (nederländerna).

De anlöpte sverige 2 maj och valsar fortfarande runt.

Jag började jaga detta 8 maj. Nånstans så har det blivit fel på postnumret så däcken åker runt hela sverige.

Efter det så har jag ringt dem varje dag och ibland säger de att de är på väg till mig och ibland att postnumret måste ändras och det får bara NL avsändaren göra. Det gjordes i Måndags men fortfarande åker de omkring och är nu i Järfälla för 3:e gången.

Det har gått Från Malmö till Segeltorp till järfälla till segeltorp till Göteborg o legat där 3 dagar o till segeltorp o järfälla till segeltorp o till järfälla idag.????????????????

Och ibland lägger de bara på luren för att man vill utreda. de vill tydligen bara svara och sedan kolla kollinummer och säga vad man själv ser på skärmen.

Chefen får man inte tala med.

När det går via data avläsning och man är uppe i 4st felsorteringar borde inte paketen larma då?

Oh nej inte på posten. det kan åka där i månader o eventuellt tillbaka till NL.

Och de har lovat att ringa tillbaks men icke än.

Vilka jävla nötter.

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

Halvstatliga småföretag... Vad kan man vänta sig? *fnys*

Alltid UPS eller DHL för internationella leveranser. Alla har väl sina problem ibland, men för mig har det iaf alltid gått snabbt och problemfritt med dessa.

Link to comment
Share on other sites

Köpte däck från UK men de skickades från NL (nederländerna).

De anlöpte sverige 2 maj och valsar fortfarande runt.

Jag började jaga detta 8 maj. Nånstans så har det blivit fel på postnumret så däcken åker runt hela sverige.

Efter det så har jag ringt dem varje dag och ibland säger de att de är på väg till mig och ibland att postnumret måste ändras och det får bara NL avsändaren göra. Det gjordes i Måndags men fortfarande åker de omkring och är nu i Järfälla för 3:e gången.

Det har gått Från Malmö till Segeltorp till järfälla till segeltorp till Göteborg o legat där 3 dagar o till segeltorp o järfälla till segeltorp o till järfälla idag.????????????????

Och ibland lägger de bara på luren för att man vill utreda. de vill tydligen bara svara och sedan kolla kollinummer och säga vad man själv ser på skärmen.

Chefen får man inte tala med.

När det går via data avläsning och man är uppe i 4st felsorteringar borde inte paketen laqrma då?

Oh nej inte på posten. det kan åka där i månader o eventuellt tillbaka till NL.

Vilka jävla nötter.

Kom ihåg mitt famösa debacle med Posten för ca 2 år sedan!

Hela den händelsen finns beskriven tidigare på forumet.

Jag fick skadestånd eller som Posten föredrog att kalla det "good will" för att inte skapa en praxis och att erkänna att de hade förfarit felaktigt.

I all deras nåd fick jag även ett häfte frimärken (sic!).

Antas

Föredrar självhämtning.

Link to comment
Share on other sites

De har lovat att ringa tillbaks men när???????

Jag har även frågat om vad som händer med såna gods. Åker de omkring utan slut?

Det är väl bra med datorer o sorteringsapparater men när sunt förnuft inte finns ja då vet jag inte.

Ja däcken är väl kassa när de kastats omkring nu en längre tid.

Link to comment
Share on other sites

hehe.. följer mitt svänghjul med intresse DHL hade det i Västerås igår, en timme härifrån, men nu är det i Malmö och på väg till Västerås igen.

Får se om det också kommer att valsa runt..

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett svänghjul också på viften. men vet inte om det är posten eller vem som tar över i sverige

blackpool couriers är det skickat med. hittar inget bra på deras hemsida om tracking eller kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...