Jump to content

Sevenram ** såld **


Recommended Posts

Jag har en Sevenram för mycket som jag gärna säljer.

- Det är en ram av "typen bok" med lite tillägg

- Passande bakaxel är Volvo 240 eller för den som så vill en Sierra / Scorpio diff och delad bakaxel

- Ramen har golv

- Förberedd för dragkrok

- Färdigbockad båge finns

- Just nu är torpeden anpassad för en Suzuki Swift med tillhörande längsgående växellåda men med lite jobb, en tigersåg, vinkelslip samt några nya svetsar så får en Volvo B23/230 eller Pinto gott om plats.

Tänkte mig 3000kr.

Skall mer saker ingå, såsom Volvo motor, Comfortstolar i 1,6mm rosttrög stålplåt, dämpare och fjädrar och bakaxel eller diffklump mm får priset justeras efter eventuella tillägg.

Ramen kan även säljas med en 20kW (cont) (40kW peak) elmotor, controller samt ett nytt LiFeSO4 batteripaket på 8,4kW även här får priset justeras i förhållande till eventuellt val. För elmotordrift behöver inte torpedväggen förändras, elmotor och tillhörande växellåda (M40) får plats.

Noskon samt scuttle finns även det som tillval.

2012-10-055.jpg

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej

Såg att du har ettchassi, kan det vara nåt för mig? tror du det går att regga med v8 i det?

vad vill du ha för chassi,stolar,axlar och fjädring?

har du lust och skicka lite fler bilder?

mvh ludde

camaro.cup.43@telia.com

Link to comment
Share on other sites

- kan det vara nåt för mig? --- > Kanske, beror på vilken kravbild du har utöver "V8"

- tror du det går att regga med v8 i det? ---> Nästan allt går att regga med en "vanlig" V8, preppad V8 kan ge problem pga VVFS 2003:22 och effekt / viktförhållandet

- har du lust och skicka lite fler bilder? Referenslänk Det mesta finns i den tråden och en del till som hör till ramen.

Pris för "tilläggskomponenter" får vi resonera om.

Men allra för måste vi bli klara på att ramen fyller samtliga krav du har som grund.

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaret, en kompis ringde och tipsade om ett avstannat projekt som jag ska åka och titta på nästa vecka.

Men jag kommer säkert höra av mig då och då.

Med vänlig hälsning ludde

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...