Jump to content

Insugsplatta


Nallemannen

Recommended Posts

Börjar fnula lite på att hänga på hoj bryggan på motorn i sommar, eller börja bygga om bryggan i alla fall. Motorn är en Zetec silvertopp 2,0

Är det någon som har ett bra tips vart man får tag på insugs plattan, alu. Har hittat den på ebay men det finns ju en uppsjö av folk som säljer den, vore kul om man kom direkt till en som är seriös. Tips?

Kanske är någon som ligger på en i garaget som samlar damm...

En variant är ju om det är någon som har den som cad ritning, har en kompis som kan vattenskära!

//Björn

Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort mina själv i stål. En platta och några rörbitar så är saken biff. Men det finns tydligen en insugsplatta från nån Fordmodell som ska passa. Nån sportmodell, tror jag.

Sen finns den en kille på Locostbuilders "FASTDAN" som tillverkar dessa i alu. Engelsmännen verkar vara nöjda med hanses alster.

Link to comment
Share on other sites

Det är väl delar av inloppröret på ST170 som de använder och sedan spacar de om förgasarna?

Jag har kört med inloppsrör och R1 brygga från Boggs Brothers på Pinton. Funkar klockrent men man måste mappa om för den egna motorn. Jag använde lambda för att få det att lira. Maken till respons har jag inte vart med om på förgasarmatad motor. Det blev "direktkoppling mellan pedalen och bakhjulen", helt utan lagg. :thumbsup:

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Det är väl delar av inloppröret på ST170 som de använder och sedan spacar de om förgasarna?

Jag har kört med inloppsrör och R1 brygga från Boggs Brothers på Pinton. Funkar klockrent men man måste mappa om för den egna motorn. Jag använde lambda för att få det att lira. Maken till respons har jag inte vart med om på förgasarmatad motor. Det blev "direktkoppling mellan pedalen och bakhjulen", helt utan lagg. :thumbsup:/>

Va inne på deras sida ock kollade lite men hittade inte direkt något pris. Va fick du ge för ditt insug? På ebay ligger dom runt 1700kr, men då tror jag inte att det är den firman som tillverkar!

//Björn

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte ett insug från en Ford Focus ST170 för nåt år sen (2010).. gav då 1400kr inklsuive frakt från England.

Detta var ett komplett insug med spridare och spjällhus, se bild.

2206_2010-12-09-inlet.jpg

Link to comment
Share on other sites

Va inne på deras sida ock kollade lite men hittade inte direkt något pris. Va fick du ge för ditt insug? På ebay ligger dom runt 1700kr, men då tror jag inte att det är den firman som tillverkar!

//Björn

rengjord, ombyggd förgasarbrygga + inloppsrör är ca 4500:- inkl frakt. Insugsrören från Boggs Brothers är riktigt fina arbeten. :thumbsup:

De gör uppsättningar för trottelbryggor också om man hellre vill köra insprutning.

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

rengjord, ombyggd förgasarbrygga + inloppsrör är ca 4500:- inkl frakt. Insugsrören från Boggs Brothers är riktigt fina arbeten. :thumbsup:/>

De gör uppsättningar för trottelbryggor också om man hellre vill köra insprutning.

Jo jag har ju en brygga från en GSX 1100 insprutning liggandes, så jag behöver bara ett insug. Men jag ska försöka att dra iväg ett mail och kolla. (Tacka vet jag google translate...) :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...