Jump to content

Bra hemsida i England


Karlskrona

Recommended Posts

Om du kan motivera en mängd fördelar att handla av dig jämfört med deras webshop direkt, så kan det finnas en liten marknad.

För min del räcker det inte med samma pris, då kan jag lika gärna beställa direkt hos källan. Snabbare leverans, dvs ligga på eget lager eller billigare totalpris (inkl. frakt) skulle få mig att titta i din webshop kontra deras.

Link to comment
Share on other sites

Ibland kanske man vill känna och klämma på grejerna innan man köper saker:) bara en idé men kanske man bara skapa sig problem. Man har ju läst skräck exempel på engelska leverans tider och att det har varit mycket fel.

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

Ibland kanske man vill känna och klämma på grejerna innan man köper saker:) bara en idé men kanske man bara skapa sig problem. Man har ju läst skräck exempel på engelska leverans tider och att det har varit mycket fel.

Www.locost.bloggplatsen.se

Om jag tolkar dig rätt innebär det att du i så fall ska ligga på ett lager av saker. Tänk på att du som mellanhand förmodligen kommer att drabbas av dåliga leverans tider på samma sätt som vid direkt köp. Dvs det är du som blir skurken om leveransen tar tid, även om det är tillverkaren som är huvudanledningen till förseningen. Att bygga upp och underhålla ett buffertlager är dyrt och tar stort utrymme. Vill inte grusa dina drömmar utan bara delge dig min personliga uppfattning och åsikt. Det finns en hel del personer som lyckats, men också många som lyckats mindre bra.

Link to comment
Share on other sites

Du grusar inga planer:) jag frågade ju om åsikter. Tanken var aldrig att jag skulle leva på det utan att dra in lite extra till mitt bygge.Vad det gäller kvalitén så är jag väldigt nöjd med mina stolar;)

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

Lite mer grus i maskinieriet :) Jag tror inte heller att det är något att tjäna pengar på, alldeles för liten marknad i Sverige och frakter blir dyrt (ofta billigare frakt UK-SWE än inom SWE). Så du skall nog se det som en hobby och göra det för att det är kul och att du kan köpa delar billigare till ditt bygge.

OT: Ibland köper jag grejer på ebay som kostar knappt inget och dessutom fri frakt....fattar inte hur det går ihop eller varför dom gör det. I helgen beställde jag 2 st 1/4" skruvar på Ebay ~runt 50 kr inkl. frakt. Skall jag ha tag motsvarande i Sverige så måste man förmodligen åka till flera ställen för att hitta nån som kan ta hem för det finns troligen inte i lager...till troligen en totalt dyrare kostnad (+tid som också är viktigt)

Link to comment
Share on other sites

Ja det är nog så, och man bor väl på fel ände av Sverige också😃 hmm får kolla om han är pigg på att ge oss Locostsweden medlemmar lite rabatt istället😃 man vill ju bygga så billigt som man kan utan att dra ner på kvalitén!

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest micke r1
Älskar verkligen den engelska "kolfibern" ... Detta är ju ett jätte bra alternativ till locost men tänk på att de man betalar för får man...

Är cf grejjor från uk sämmre än svenska cf grejjor ?

På vilket sätt o varför ?

Finns de några finns de några saker i cf som är framtaget/formar mm mm (avgjutningar undantaget) till 7 or i Sverige ?

Om jag tolkar dig rätt innebär det att du i så fall ska ligga på ett lager av saker

Finns de westfield spec delar på lager i Sverige ?

Eller nån annan anledning att köpa wf delar i Sverige ?

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Lite mer grus i maskinieriet smile.gif Jag tror inte heller att det är något att tjäna pengar på, alldeles för liten marknad i Sverige och frakter blir dyrt (ofta billigare frakt UK-SWE än inom SWE). Så du skall nog se det som en hobby och göra det för att det är kul och att du kan köpa delar billigare till ditt bygge.

OT: Ibland köper jag grejer på ebay som kostar knappt inget och dessutom fri frakt....fattar inte hur det går ihop eller varför dom gör det. I helgen beställde jag 2 st 1/4" skruvar på Ebay ~runt 50 kr inkl. frakt. Skall jag ha tag motsvarande i Sverige så måste man förmodligen åka till flera ställen för att hitta nån som kan ta hem för det finns troligen inte i lager...till troligen en totalt dyrare kostnad (+tid som också är viktigt)

Varför sa du inte till. har fri tillgång till 1/4" skruv på jobbet ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
Jamen?!?! :) jaja och ....I :wub: Ebay :)

Håller med dig ! jocke mdf.....smidigt o billigare o handla på ebay ,svenska åf mm mm som inte kan matcha de kommer gå under på sikt.

Jag ser inget mervärde att köpa nåt från svenska åf med några få undantag...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...