Jump to content

Bästa donator bil till en Mc-motor?


christoffer01

Recommended Posts

Hej jag ska snar börja att bygga en McSorley 442 ram, och tänkt använda en Yamaha R1 motor från 2003 på 152 hk.

Vilken donator bil skulle vara lämpligast att ta bakaxel, bromsar, spindlar, mm från?

Tack i för hand

// Christoffer Gustafsson

Link to comment
Share on other sites

Du kan egentligen välja vilka komponenter du vill/samma som om den hade bilmotor. Lätta komponenter är inte fel...

Lite att tänka på är utväxlingen på diffen. Tror att runt 3,20 i utväxling är bra till hojmotorer. Jag har 3,38 i min och skulle gått ned något snäpp till. 3,14 Sierradiff kanske men de är inte så lätta att hitta. Landrover Freelander är ett annat alternativ som kan passa.

Link to comment
Share on other sites

Du kan egentligen välja vilka komponenter du vill/samma som om den hade bilmotor. Lätta komponenter är inte fel...

Lite att tänka på är utväxlingen på diffen. Tror att runt 3,20 i utväxling är bra till hojmotorer. Jag har 3,38 i min och skulle gått ned något snäpp till. 3,14 Sierradiff kanske men de är inte så lätta att hitta. Landrover Freelander är ett annat alternativ som kan passa.

Okej tack, vilken Sierra är det som har den diffen?

christoffer01: Välkommen in på forumet med bil och BEC-drift. Så roligt att det dyker nya byggare och nya projekttrådar på rad.

Tackar :D

Edited by christoffer01
Link to comment
Share on other sites

Vad jag har hört är det sierra diesel som hade dem om du tänker 7".

Välkommen till bec träsket! Du kommer inte att ångra dig.

/Fredrik

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...