Jump to content

Vinyl deklar


Henke_HJCC

Recommended Posts

Kommer inom kort att börja tillverka dekaler i skuren vinyl. All utrustning kommer vara på plats i veckan sen ska jag ställa in den och leka lite.

Har ni några önskemål om dekaler så som banskisser, locost märke, "7", startnummer m.m.

Har beställt hem mattvit folie och blanksvart 630mm bred. Skärbredden är 630mm och längden är hur lång rulle jag har ;)

Link to comment
Share on other sites

Kommer inom kort att börja tillverka dekaler i skuren vinyl. All utrustning kommer vara på plats i veckan sen ska jag ställa in den och leka lite.

Har ni några önskemål om dekaler så som banskisser, locost märke, "7", startnummer m.m.

Har beställt hem mattvit folie och blanksvart 630mm bred. Skärbredden är 630mm och längden är hur lång rulle jag har wink.gif

Jag tänkte sno tjejens "kniv" skrivare och skriva en sticker med "SuperSonett R420" med samma font som "cater ham superlight"

mao en ripp off av utseendet MEN med annan text

Skulle dock du få till rätt font och kan skriva ut det i svart eller fusk 3M kolfiber kan det vara intressant att slippa sätt sig in i hela det programmet (tydligen lätt att döda kniven i folie oxå)

http://www.pistonhea...&t=867440&mid=0

Ungefär som den nedre delen

Link to comment
Share on other sites

Alla svenska banor kommer göras samt rudskogen och ringen ... Efter helgen ska jag nog ha fått ordning på allt och kommer posta bilderna här. Har beställt blank svart och matt vit att leka med. Kommer beställa fler sen när allt lirar.

Link to comment
Share on other sites

Vad har du för mått på "Knutan"?

Jag har ett "bankit" som jag köpte via rejsa för ett par år sedan som jag eventuellt skulle behöva komplettera med Rudskogen med någorlunda samma mått.

Link to comment
Share on other sites

Dessa banskisser jag tryckte där är ca 20cm långa. Men de går ju att göra dom exakt lika stora som dom du har på idag. Bara du mäter och ger mig måtten så fixar jag rudskogen (nya banan). Ska sätta ihop kit i helgen då jag måste rita upp alla i corel draw.

För er som har bilder eller vill/kan rita själv i photoshop eller corel draw måste de vara i vector grafik. Standard i photoshop är rastrering och inte vektor. Corel är vector direkt.

Link to comment
Share on other sites

Den har jag att trycka ut på vinyl ;)/>

Jag skulle vilja ha den i måtten ca 2 x 1,5 meter. :) Min tanke va att printa ut den på en gammal overhead plast och låna kompisen overhead apparat och sedan måla upp den på väggen!

Men va skulle en sådan kosta om du skulle göra en sån stor?

//Björn

Link to comment
Share on other sites

Jag kan max göra 600mm hög utan skarvning. Att göra en 2x1,5m kostar ganska mycket och det är svårt att få vinylskarven bra.

Pris är beroende på vilken vinyl ni vill ha samt storlek.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan max göra 600mm hög utan skarvning. Att göra en 2x1,5m kostar ganska mycket och det är svårt att få vinylskarven bra.

Pris är beroende på vilken vinyl ni vill ha samt storlek.

Då lutar det nog åt att ta till pensel och polarns overhead. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Uppar denna lite...

Har gjort en massa nu till flera här på locost och på rejsa forumet...

Exempel på vad jag gjort:

Yamaha Logga (större för huv)

R1 logga (större för bakpartiet)

Siffror i alla dessa modeller

Företags reklam på tävlingsbilar

Under bältet dekaler till "stancebilar"

Inget jobb är för litet eller för stort...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...