Jump to content

Svänghjul till Ford 2,8 manuell


Antas

Recommended Posts

Tack för ditt tips.

Nu har det lösts på ett mycket oväntat sätt.

I min nöd skrev jag ett inlägg på bl.a. Facebook. Inom en timme svarade min äldste sons klasskompis (36 km från Luleå), hon sa att hennes sambo har två bilar med 2,8 motorer (manuella).

Jag talade med sambon som meddelade att båda bilarna skulle skrotas och jag fick ta svänghjulen helt gratis (gillar Locost!), det ena lär tom ha en Cosworthkoppling.

Han hjälper till vid demonteringen, fick hämta när jag vill. Tyvärr står den ena bilen under en stor snödriva men det fixar väl vår Herre med solen längre fram, den andra stod under ett tak utomhus.

Sambon har hållit på, och håller på, mycket med Megasquirt, han tyckte att mitt bygge är spännande och ville gärna vara med vid utformning av Megasqirt till den (själv har jag ingen aning om hur det fungerar så analog gubbe jag är!).

Ibland regnar det manna från skyn även över de ogudaktiga!

Var mitt tidigare svänghjul har tagit vägen är en fullständig gåta, förefaller olösligt! Tryckplatta och lamell var noga inplastade, vet att jag gjorde samma med svänghjulet. De två förstnämnda låg där de skulle - men var är svänghjulet????

Det finns två saker som mänskligheten inte har någon förklaring på - Riksrevisionsverket och Påvens könsorgan, till detta kan nu fogas "hur kan ett svänghjul gå upp i rök"!

Hälsningar från Rikets utpost i norr.

Antas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...