Jump to content

Kinnekulle 2013 med grillning 5 juli & bankörning 6 juli


cealm

Recommended Posts

Har betalt!

Typ "Vänligen sätt in beloppet på klubbens PlusGiro 367442-1 och märk betalningen med "Kinnekulle" och ditt namn." saknas i första inlägget ;)/>

Korrigerad numrering av listan:

1. Michael Öhrström Wesstfield Hayabusa

2. Fredrik Pousard, fege, MNR - R1

3. Bjarne Bjurström, Hayabusa

4. Joacim Järkeborn/Jocke4u - Westfield

5. Björn Emanuelsson / Kilkenny - Emekseven

6. Bengt Löwenhamn / BeLo - Suntec 7

7: Stefan Larsson / HovstaSX360 - Caterham Blackbird S3

8. Fredrik Vedde Engzell, Vedde 007 R1.

9. Jari Kinnunen, Jari, "Caterham 2.3 Turbo"

10. Timmy Lundin / MK Indy R1

11. Thomas Lundgren / Thlu - MK-INDY

12. Björn Nilsson / Nallemannen - Mk Indy

13. Anders Magnusson / mson - Super8

14. Alex Bergsland / DomiSeven - DomiSeven

15. TB / Lupus - Supersonett

16. Arne Nyman/ Rush R1

17. Andreas Rauherz/ seven V8

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

----- Typ "Vänligen sätt in beloppet på klubbens PlusGiro 367442-1 och märk betalningen med "Kinnekulle" och ditt namn." saknas i första inlägget ----

Första inlägget justerat.

Link to comment
Share on other sites

Har betalt!

Typ "Vänligen sätt in beloppet på klubbens PlusGiro 367442-1 och märk betalningen med "Kinnekulle" och ditt namn." saknas i första inlägget ;)/>/>/>

Korrigerad numrering av listan:

1. Michael Öhrström Wesstfield Hayabusa

2. Fredrik Pousard, fege, MNR - R1

3. Bjarne Bjurström, Hayabusa

4. Joacim Järkeborn/Jocke4u - Westfield

5. Björn Emanuelsson / Kilkenny - Emekseven

6. Bengt Löwenhamn / BeLo - Suntec 7

7: Stefan Larsson / HovstaSX360 - Caterham Blackbird S3

8. Fredrik Vedde Engzell, Vedde 007 R1.

9. Jari Kinnunen, Jari, "Caterham 2.3 Turbo"

10. Timmy Lundin / MK Indy R1

11. Thomas Lundgren / Thlu - MK-INDY

12. Björn Nilsson / Nallemannen - Mk Indy

13. Anders Magnusson / mson - Super8

14. Alex Bergsland / DomiSeven - DomiSeven

15. TB / Lupus - Supersonett

16. Arne Nyman/ Rush R1

17. Andreas Rauherz/ seven V8

18. Stefan Strand/ Super Seven

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Samma här kolliderar tyvär med andra aktiviteter .

1. Fredrik Pousard, fege, MNR - R1

2. Bjarne Bjurström, Hayabusa

3. Joacim Järkeborn/Jocke4u - Westfield

4. Björn Emanuelsson / Kilkenny - Emekseven

5. Bengt Löwenhamn / BeLo - Suntec 7

6: Stefan Larsson / HovstaSX360 - Caterham Blackbird S3

7. Fredrik Vedde Engzell, Vedde 007 R1.

8. Jari Kinnunen, Jari, "Caterham 2.3 Turbo"

9. Timmy Lundin / MK Indy R1

10. Thomas Lundgren / Thlu - MK-INDY

11. Björn Nilsson / Nallemannen - Mk Indy

12. Anders Magnusson / mson - Super8

13. Alex Bergsland / DomiSeven - DomiSeven

14.TB / Lupus - Supersonett

15. Arne Nyman/ Rush R1

16. Andreas Rauherz/ seven V8

17. Stefan Strand/ Super Seven

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Ja de va lite trist !

Hade räknat med att testa nya motorn på Locost träffen på kinekulle för att se om de gick med X hk till komma under 57,9 tider.

Men de får bli vid nåt annat tillfälle.....

Link to comment
Share on other sites

Har lyckats lura med farsan också!

1. Fredrik Pousard / fege - MNR - R1

2. Bjarne Bjurström, Hayabusa

3. Joacim Järkeborn/Jocke4u - Westfield

4. Björn Emanuelsson / Kilkenny - Emekseven

5. Bengt Löwenhamn / BeLo - Suntec 7

6: Stefan Larsson / HovstaSX360 - Caterham Blackbird S3

7. Fredrik Vedde Engzell, Vedde 007 R1.

8. Jari Kinnunen, Jari, "Caterham 2.3 Turbo"

9. Timmy Lundin / MK Indy R1

10. Thomas Lundgren / Thlu - MK-INDY

11. Björn Nilsson / Nallemannen - Mk Indy

12. Anders Magnusson / mson - Super8

13. Alex Bergsland / DomiSeven - DomiSeven

14.TB / Lupus - Supersonett

15. Arne Nyman/ Rush R1

16. Andreas Rauherz/ seven V8

17. Stefan Strand/ Super Seven

18. Bengt Pousard / MNR - R1

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

coolt ju men "lura" känns lite fel han får säkert skit skoj ! o skoghag lär inte bli ledsen heller :racesmile:/>/> :thumbsup:/>/>

Edit: skulle tro att sma/Arcona (utan att veta) har ungefär 0 kr i utbetalda ersättningar vilket tyder på att motorsport å denna nivå har betydligt mindre skade risk än tex fotboll mm mm. o de är ju positivt :thumbsup:/>

O att de fiins en massa pengar att fördela om de hände nåt trist :thumbsup:/>

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

sms,,a farsan !

Vänligen sätt in beloppet på klubbens PlusGiro 367442-1 och märk betalningen med "Kinnekulle" och ditt namn."
Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi närmar oss juli och Kinnekulle.

Vill bara påminna om en rad i Inlägg Nummer Ett för er som ännu inte hunnit betala:

Priset = 500kr för de som betalar senast 14 juni. 750kr för de som betalar från 15 juni.

Det finns en uppdaterad "betalt-lista" i Inlägg Nummer Ett från idag 14 juni

Link to comment
Share on other sites

1371216598[/url]' post='127149']

Vi närmar oss juli och Kinnekulle.

Vill bara påminna om en rad i Inlägg Nummer Ett för er som ännu inte hunnit betala:

Priset = 500kr för de som betalar senast 14 juni. 750kr för de som betalar från 15 juni.

Det finns en uppdaterad "betalt-lista" i Inlägg Nummer Ett från idag 14 juni

Hejsan

Jag är ännu inte medlem i locost klubben. Är det ett krav för att få vara med? Och hur gör man i så fall at,t bli medlem?

Som en naturlig andra fråga, om ovan blivit uppfyllt, är det för sent att anmäla eller kan man boka in sig? (reg bes ok förra veckan, tjohoo)

Erik

Link to comment
Share on other sites

erikjo: ---- Jag är ännu inte medlem i locost klubben. Är det ett krav för att få vara med? Och hur gör man i så fall at,t bli medlem? ----

I Inlägg Nummer Ett i denna tråd. Länk finns svaret. Du klickar på länken om regler för banträffar. Länk.

Ja, du skall vara medlem. Medlem är enkelt att bli, Länk

Att bli medlem

För att bli medlem behöver man inte äga eller bygga en Locost.

Skicka bara e-post till kassorn@locostsweden.se med uppgift om namn, adress och tfn nummer.

Årsavgiften är f.n 220:- per kalenderår

---- Som en naturlig andra fråga, om ovan blivit uppfyllt, är det för sent att anmäla eller kan man boka in sig? (reg bes ok förra veckan, tjohoo) ---

Grattis till regplåtarna. Svaret på din fråga är att det går utmärkt att du anmäler dig. Kopiera bara listan i inlägg #58 och skriv in dina data som rad nummer 19. Välkommen erikjo.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Nu har jag betalat i o m att bilen gick igång. Ses för fortåka på Kullen! Jag är taggad till tänderna att slå min tid från förra året.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag betalat i o m att bilen gick igång. Ses för fortåka på Kullen! Jag är taggad till tänderna att slå min tid från förra året.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

:racesmile: :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

vet inte om de var en tillfällighet eller om läget på banan är lite mer skonad från ruskväder ?

Men en gg när vi var där o körde tokregnade de några mil från banan ,så att vissa eftersläntare tänkte vända o åka hem ! kom inte en droppe på hela dan. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Det SKA bli bra väder, det har jag bestämt!!!

Ska man ha dubbla hjul me sig. R däck me dåligt mönster kvar för torr bana och gat däcken om det är regn? Men det är ju jobigt att släpa.

Me slitna R däck så måste det ju bli vattenplaning direkt eller?

Link to comment
Share on other sites

Kinnekulle 2013 är inte långt bort.

Information inför 6 juli.

- Körningen på banan är avtalad mellan 09:00 till 16:30

- All incheckning för körningen skall vara klar innan 08:40. Incheckning kan även ske efter att körningen startat men kommer då att ta längre tid att klarera.

- Jag ber er därför att skriva ut LocostSweden Mk regler för banträffar och göra erforderliga kontroller och eventuella åtgärder för förare, för bil och för passagerare.

- Obligatoriskt möte inför körningen 08:40 - 09:00

- Körningen startar när det obligatoriska mötet inför körningen är avslutat och flaggposteringarna är bemannade och klara. Dock tidigast 09:00

Vi vill speciellt trycka på en av paragraferna i vårt avtal med Kinnekulle Ring, paragrafen som behandlar buller.

Observera att gränsen är 95dba enligt nedan. Vi är ålagda att fortlöpande kontrollera att bullernivån inte överstiger gränsvärdet. Uthyraren gör också egna kontroller av bullernivån.

KinnekulleBuller_zpsc785b41b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som behöver hjälp att transportera ner något har jag plats i bilen.

Åker Enköping-Västerås-Köping-Örebro osv tidigt på lördagen.

Link to comment
Share on other sites

Me slitna R däck så måste det ju bli vattenplaning direkt eller?

Eller Drifting övning med mycket breda ställ :prop:

Ses på lördag morgon!

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Information kring lördagens körning för att få en effektiv dag på Kinnekulle.

- Alla förare och passagerare genomför egenkontrollen på "sig själv" och bil samt tar fram erforderliga dokument så incheckningen lätt kan genomföras.

- Läs på kartan nedan var flaggposteringar finns och hur ni når dessa. OBSERVERA flaggpostering 2 som korsar banan, se text på kartan.

- Varje förare skall vara flaggvakt vid minst ett (kan bli fler) pass.

- Flaggvakterna anmäler sig för tjänstgöring i Depån (markerad D) senast 10 minuter före passet. Körningen startar när flaggposteringarna kvitterat sin post via radio till depån.

För att ytterligare snabba upp och förenkla lördagens incheckning kommer viss del av incheckningen kunna genomföras redan på fredagen för de som är på plats men bara viss del.

Varje körtimme under dagen delas upp i två delar:

- första halvtimmen är omkörning tillåten på hela banan

- andra halvtimmen är omkörningen ENDAST tillåten på "depå-raksträckan"

KinnekulleRingtext_zpsafffac8a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Grundlista som kan ses som ett förslag för flaggposteringar. Innehåller tidpunkt och namn. Namnen i "flaggposteringsordning" 1,2 och 3. Varje timme är det tre personer som åtgår, Sista passet är dock 1,5 timme. Två reserver finns att tillgå för att fylla ut eventuella luckor. Avsikten är att detta skall underlätta så alla vet vem, när och var redan nu.

Listan skapades genom att sortera på deltagarnas telefonnummer och sedan fylla på från 09:00 till sista passet.

Vill någon byta pass med någon gör ni upp detta sinsemellan i god tid innan förarmötet.

Flaggvaktslista2013-07-06grund_zpsa4b77924.jpg

Fösta sidan på Slutgiltg Flaggvaktslista som skall vara ifylld och klar innan förarmötet. Kan bli samma som "Grundlistan" om inget byte sker. Kommer finns tillgänglig såväl fredagkväll som vid inceckningen i depån lördag.

FlaggvaktslistaOriginal_zps60db5fd3.jpg

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Har ni infört omkörnings förbud halva dagen ?

M.A.O bara två grupper ?

Eller är de tre grupper långsam medel o snabb med omkörnings förbud varje halvtimme ?

Link to comment
Share on other sites

Skulle gärna ha ett förtydligande om vad som räknas som "depå-raksträckan". Är det fram till depåutfarten eller hela vägen förbi "bron"och ner till svängen i änden på banan ?

Om en bil kommer ikapp så är det oftast för att den kör fortare. Om man då håller igen lite grand där omkörning är tillåten är det lätt för den snabbare att köra om och man slipper en obehaglig höghastighetsomkörning längre fram. Eller ännu värre, en bromsduell.

Alfaklubben brukade poängtera detta på sina träffar o det brukade funka bra när man hjälptes åt vid omkörningarna.

Det är annars väldigt svårt att köra om på en raka om bilen före ger järnet. Det behövs ganska mycket mer effekt för att klara av det tidigt på rakan.

Link to comment
Share on other sites

Erfarenheten från 2012 är att två grupper förmodligen räcker. Halvtimme nr 1 är omkörning tillåten på hela banan och halvtimme nr2 är omkörning endast tillåten vid depåraksträckan. Kan även tolkas som halvtimme nr 1 är en snabbare grupp och mer van grupp. Det blir också ett bättre flöde i körningen med två grupper. En annan erfarenhet från 2012 är att på eftermiddagen suddades "grupptillhörigheten" bort till stor del. Eventuellt blir det likaledes 2013.

En stor skillnad i år mot 2012 är att det är 25 anmälda ekipage mot 54 stycken 2012. Jag förmodar att största "trängseln" på banan har gått över runt 13:00. Jag kan ha fel men vi får se. Det är dock en bankörningsdag /trackday som inte primärt är till för att klämma banrekord utan det är till för att medlemmar i LocostSweden Mk skall kunna köra / prova på en bana under bra former. Så klart är det tilåtet att köra fort men det är lika tillåtet att köra något saktare. Man skall kort sagt känna sig hemma och trivas.

Vid förarmötet kommer jag veta hur alla anmälda förare vill placera sig i respektive grupp. 2012 placerade sig flertalet i det som i år skulle benämnas "halvtimme nr 2.

Planeringsmässigt har banledningen inget problem att justera upplägget om det skulle visa sig att gruppen "halvtimme nr 1" skulle bli den stora gruppen. Varianten finns redan med i planering också.

Än är det inte lördag så det är bara spekulationer men 6 juli 08:40 då vet jag hur verkställigheten blir.

Hoppas det var svar tillräckligt på dina frågor och funderingar micke r1.

Link to comment
Share on other sites

HovstaSX360: --- Skulle gärna ha ett förtydligande om vad som räknas som "depå-raksträckan". Är det fram till depåutfarten eller hela vägen förbi "bron"och ner till svängen i änden på banan ? ---

"Depå-raksträckan" skulle kunna definieras som den blå linjen som visas på bilden. Skall "depå-raksträckan" kortas eller förlängas något kommer det att avgöras på förarmötet.

Depa-rakstrackaKinnekulle_zps86a64d5b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

cealm ! klart att alla ska trivas o ha skoj på träffen !

Men de är en bana ni hyrt ! där i min värd man åker så fort man vågar o kan .

Link to comment
Share on other sites

mickre r1: --- Men de är en bana ni hyrt ! där i min värd man åker så fort man vågar o kan . ---

Bra då är vi överens för det är precis vad alla kommer att göra, (--- Så klart är det tilåtet att köra fort men det är lika tillåtet att köra något saktare ---) var och en efter sin förmåga.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
(--- Så klart är det tilåtet att köra fort men det är lika tillåtet att köra något saktare ---) var och en efter sin förmåga.

Klart att de ska va så !

Extra skoj om man hittar nån o rejsa lite mot fort eller lite saktare spelar ju inte så stor roll!!! Eller bara slå sin egen tid från året innan...... :racesmile:

Btw ! kan en icke medlem ta ett flaggpass,så en som ska köra får lite mera bantid ?

Link to comment
Share on other sites

Har lyckats lura med farsan också!

1. Fredrik Pousard / fege - MNR - R1

2. Bjarne Bjurström, Hayabusa

3. Joacim Järkeborn/Jocke4u - Westfield

4. Björn Emanuelsson / Kilkenny - Emekseven

5. Bengt Löwenhamn / BeLo - Suntec 7

6: Stefan Larsson / HovstaSX360 - Caterham Blackbird S3

7. Fredrik Vedde Engzell, Vedde 007 R1.

8. Jari Kinnunen, Jari, "Caterham 2.3 Turbo"

9. Timmy Lundin / MK Indy R1

10. Thomas Lundgren / Thlu - MK-INDY

11. Björn Nilsson / Nallemannen - Mk Indy

12. Anders Magnusson / mson - Super8

13. Alex Bergsland / DomiSeven - DomiSeven

14.TB / Lupus - Supersonett

15. Arne Nyman/ Rush R1

16. Andreas Rauherz/ seven V8

17. Stefan Strand/ Super Seven

18. Bengt Pousard / MNR - R1

Erik Jorpes, MK Indy BEC CBR 1000

Betalat idag. /Erik

Link to comment
Share on other sites

Några tankar från mig som banledningen kan ta eller kasta :)

Grupper

Personligen tycker jag det tidigare upplägget med 20 minuters pass var bra. Detta dels för att det kan bli en ytterligare "snabbhetsgrupp" samt att jag tror 20 min räcker per pass. Kommer inte ihåg men har för mig att man inte orkar köra i 30 min eller inte vågar pga att orken tryter. Sen kommer nog genomsnittshastigheten mellan fordon bli jämnare och de som kör långsamt får det lugnare och de som kör riktigt fort slipper "långsamtgående fordon" i vägen.

Jag hör inte till de snabbare tror jag men med två grupper så kommer jag köra den snabba gruppen pga att jag inte vill vara begränsad till omkörning på rakan även om de flesta omkörningarna sker där.

Flaggvaktsposteringar

2:ans postering är nog lite felplacerad; den är väl på krönet, närmare 1:an typ mitt mellan dagens placering och bron.

Finns väl ytterligare en postering som hanteras av banledningen och placerad vid D och detta för att varje postering skall kunna täcka/ansvara för bandelen till nästa flaggvakt dvs

D => 1, 1 => 2, 2 => 3, 3 => D

3:an kan troligen inte hantera till 1:an

Btw ! kan en icke medlem ta ett flaggpass,så en som ska köra får lite mera bantid ?

Kan inte att det inte skulle funka, så har det varit andra år. Som flaggvakt så får man ju också se de roligare partierna på närmare håll. Så jag skulle rekommendera detta :)

Dom täcks ju också försäkringsmässigt av arrangörens SMA

Jaja, det var lite tankar ....skall väl jobba lite nu innan det är dags att packa, lasta och åka och grilla :D Ses ikväll och/eller imorgon :prop:

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
Kan inte att det inte skulle funka, så har det varit andra år. Som flaggvakt så får man ju också se de roligare partierna på närmare håll. Så jag skulle rekommendera detta :)

Dom täcks ju också försäkringsmässigt av arrangörens SMA

Då kan jag ta 2 pass om några vill slippa !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...