Jump to content

Superstage Emmaboda 2013


Arrowsmith

Recommended Posts

Detta översta inlägg kommer att uppdateras efterhand, så återkom hit för ny info angående detta event !!

Vi har bokat fredagen 7 juni för våran träff.

Det är m.a.o. klämdagen efter nationaldagen som gäller för den som vill köra superstage med våran klubb.

Uppdatering !

Planeringen av våran träff 7:e juni börjar ta form.

Körningen kommer i första hand att vara avsedd för klubbens medlemmar och deras sportbilar.

Seven bilar kommer att prioriteras, därefter övriga bilar i mån av plats.

Körningen kostar 400:- per deltagare och vi ser gärna att de pengarna sätts in på klubbens konto

snarast för att du ska vara garanterad en plats, men senast 1 juni för att din anmälan ska vara gällande.

Vänligen sätt in 400:- på klubbens PlusGiro 367442-1 och märk betalningen med "Superstage" och ditt namn.

Klubbens grundregler för banträffar gäller för dena körningen, så se till att ni har gällande SMA-försäkring!

Om intresse finns och beroende på väder så ska vi försöka ordna en grillafton på kvällen där

klubben håller med grillen och var och en tar med sej sitt käk.

Det kommer finnas möjlighet att tälta för den som vill ta med sej ett tält och stanna till dagen efter

och hänga med på en liten tur på småvägar och ta en fika.

Men vi behöver veta hur stort intresset för detta är.

Därför ber jag nu om att du som vill anmäla sej till träffen gör det snarast och skriver här i tråden

om du tänkt stanna kvar till dagen efter. Det skulle underlätta planeringen avsevärt.

En vecka kvar tills betalningen ska vara kassören till handa för att få en plats.

Som det ser ut idag så har vi plats även för klubbmedlemmar med alternativa bilar.

Så har du inte din bil klar, så passa på att prova bilsports kända superstagebana med någon annan bil!

Intresset för att grilla på kvällen och sova över är lågt.

Något större evenemang kommer det därmed inte bli på kvällen, utan vi lämnar det därmed "öppet"

i fråga om vad kvällen kommer innehålla.

Övernattning på friluftscampingen vi använde vid förra emmabodaträffen kommer naturligtvis fortfarande vara möjlig.

Håll koll här för fortlöpande info.

MVH.

Håkan B, Berne F, Micke L

Följande har betalt:

1. Berne Fransson

2. Thomas Lundgren

3. Per Lindberg

4. Håkan Book

Edited by heralue
Uppdatering
Link to comment
Share on other sites

Intresseanmälan :

  1. Håkan B
  2. Berne F
  3. Micke L
  4. Thomas Sandqvist
  5. Björn Aronsson (utan bil)
  6. Per Lindberg
  7. Gerhard Petersson(?)

Kul! Ungefär när blir det? Behöver motivation...

Edited by gka
Link to comment
Share on other sites

1. Håkan B

2. Berne F

3. Micke L

4. Thomas Sandqvist

5. Björn Aronsson (utan bil)

6. Per Lindberg

7. Gerhard Petersson(?)

8. Joacim Järkeborn (preliminärt)

9. Joakim Granfors

10. Magnus Mårtenson

Link to comment
Share on other sites

1. Håkan B

2. Berne F

3. Micke L

4. Thomas Sandqvist

5. Björn Aronsson (utan bil)

6. Per Lindberg

7. Gerhard Petersson(?)

8. Joacim Järkeborn (preliminärt)

9. Joakim Granfors

10. Magnus Mårtenson

11. Thomas Lundgren

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1. Håkan B

2. Berne F

3. Micke L

4. Thomas Sandqvist

5. Björn Aronsson (utan bil)

6. Per Lindberg

7. Gerhard Petersson(?)

8. Joacim Järkeborn (preliminärt)

9. Joakim Granfors

10. Magnus Mårtenson

11. Thomas Lundgren

12. Jari Kinnunen (preliminärt, beror på datum)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

1. Håkan B

2. Berne F

3. Micke L

4. Thomas Sandqvist

5. Björn Aronsson (utan bil)

6. Per Lindberg

7. Gerhard Petersson(?)

8. Joacim Järkeborn (preliminärt)

9. Joakim Granfors

10. Magnus Mårtenson

11. Thomas Lundgren

12. Jari Kinnunen (preliminärt, beror på datum)

13. Vidar Melleby (beror på datum)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Uppdatering !

Planeringen av våran träff 7:e juni börjar ta form.

Körningen kommer i första hand att vara avsedd för klubbens medlemmar och deras sportbilar.

Seven bilar kommer att prioriteras, därefter övriga bilar i mån av plats.

Körningen kostar 400:- per deltagare och vi ser gärna att de pengarna sätts in på klubbens konto

snarast för att du ska vara garanterad en plats, men senast 1 juni för att din anmälan ska vara gällande.

Vänligen sätt in 400:- på klubbens PlusGiro 367442-1 och märk betalningen med "Superstage" och ditt namn.

Klubbens grundregler för banträffar gäller för dena körningen, så se till att ni har gällande SMA-försäkring!

Om intresse finns och beroende på väder så ska vi försöka ordna en grillafton på kvällen där

klubben håller med grillen och var och en tar med sej sitt käk.

Det kommer finnas möjlighet att tälta för den som vill ta med sej ett tält och stanna till dagen efter

och hänga med på en liten tur på småvägar och ta en fika.

Men vi behöver veta hur stort intresset för detta är.

Därför ber jag nu om att du som vill anmäla sej till träffen gör det snarast och skriver här i tråden

om du tänkt stanna kvar till dagen efter. Det skulle underlätta planeringen avsevärt.

Edited by Arrowsmith
Link to comment
Share on other sites

Tyvärr kan jag inte den 7 juni :(/>

1. Håkan B

2. Berne F

3. Micke L

4. Thomas Sandqvist

5. Björn Aronsson (utan bil)

6. Per Lindberg

7. Gerhard Petersson(?)

8. Joacim Järkeborn (preliminärt)

9. Joakim Granfors

10.

11. Thomas Lundgren

12. Jari Kinnunen (preliminärt, beror på datum)

13. Vidar Melleby (beror på datum)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

Har ni något schema hur länge ni kör? Jobbar den dagen men bor rätt nära så det hade varit kul och se lite:)

Www.locost.bloggplatsen.se

Grindarna öppnar kl. 08.00 och vi har körtid 09.00-12.00 och 13.00-17.00

Vi vill börja köra kl. 09.00 men det beror ju på om alla kommer i tid så att allt är klart till 9 med förargenomgång etc.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr kan jag inte den 7 juni :(/>/>/>/>

1. Håkan B

2. Berne F

3. Micke L

4. Thomas Sandqvist

5. Björn Aronsson (utan bil)

6. Per Lindberg

7. Gerhard Petersson(?)

8. Joacim Järkeborn (preliminärt)

9. Joakim Granfors

10.

11. Thomas Lundgren

12. Jari Kinnunen (preliminärt, beror på datum)

13. Vidar Melleby (beror på datum)

Javisst, ja - det blev ju helt fel datum för mig så då utgår nr. 13 Melleby.

Vi ses nån annan gång!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En vecka kvar tills betalningen ska vara kassören till handa för att få en plats.

Som det ser ut idag så har vi plats även för klubbmedlemmar med alternativa bilar.

Så har du inte din bil klar, så passa på att prova bilsports kända superstagebana med någon annan bil!

Intresset för att grilla på kvällen och sova över är lågt.

Något större evenemang kommer det därmed inte bli på kvällen, utan vi lämnar det därmed "öppet"

i fråga om vad kvällen kommer innehålla.

Övernattning på friluftscampingen vi använde vid förra emmabodaträffen kommer naturligtvis fortfarande vara möjlig.

Link to comment
Share on other sites

Nu är allt klart inför fredagens körning. Vädret ska bli bra.

Synd att så få är anmälda, då flera i vår klubb framfört önskemål om Superstagekörning.

Vi blir insläppta på banan kl. 08.30 och vi börjar köra så fort förargenomgången och allt på banan är klart.

Körning fram till Kl. 17.00

Glöm inte att skriva ut och underteckna körreglerna så går allt fortare på morgonen.

SMA-licens ska också vara fixad innan.

Om någon glömt att betala så tag med kontanter så löser vi det på plats.

Det går även att ringa till mej på 0709 69 29 50

Välkomna

Berne

Link to comment
Share on other sites

Hemma igen efter en trevlig dag på Emmaboda Super Stage bana.

Fantastiskt väder som resulterat i att delar av kroppen antagit kulören kokt-kräft-röd.

Sömnen lär bli lidande....

Vi som var där fick tid nog att köra så mycket vi ville och orkade innan vi avslutade körningen för att packa ihop och bege oss därifrån.

Vi fick även tillfälle att prata med Bilsports egen superstage man #1 Thomas "Gullabo" Jansson när folk från Bilsport dök upp strax innan middag.

De genomförde tester på ett par nya bilar på vår middagspaus och ordnade fotografering mm och meningen var att han skulle testa Bernes sjua

i banan men tyvärr blev det inte så p.g.a. strul med bilen.

Många varv avverkades, vi hade kul tillsammans och jag tackar er som var där för en trevlig dag.

MEN....

Nu vill jag (Håkan) skriva till er i egenskap av träffansvarig för dagens körning, och jag vill ha er hjälp här ! (OBS! jag är seriös)

Ni som inte var där:

-Varför kom ni inte?? Vad gör vi för fel eftersom uppslutningen är så medioker?

-Frågan om vi inte kan ordna en körning kommer från medlemmarna.

-När vi presenterar ett förslag så finns intresset.

-När vi hyr banan kommer ingen.....

Detta gäller dagens körning, konbanekörningarna i Eksjö de sista gångerna vi hade det, och mer därtill.

Det är alltså inte en engångshändelse.

Berätta hur ni tänker och vad ni vill, alternativt vad vi gör för fel som arrangörer.

Jag är öppen för förslag och konstruktiv kritik här i tråden eller via PM om du vill vara anonym

"utåt" av någon anledning så går det utmärkt, skriv då även det önskemålet i ditt PM till mej.

Vill ni att vi ändrar på något så meddela så vi får en chans att bättra oss.

- vi ordnar ju körningarna för er som är medlemmar! Men ni är inte där!

Desvärre ser jag i dagsläget inte att jag/vi kommer hyra Superstage banan igen inom överskådlig framtid

i Locost Swedens regi. Tyvärr...

Link to comment
Share on other sites

Visst var det en rolig dag så länge det varade...

Jag har också funderat på varför superstage och konbanor inte lockar våra medlemmar.

Bilarna är ju idealiska till slalom.

Att ordna körningar för 4 bilar känns inte meningsfullt så ska det bli fler gånger måste intresset va större.

Det funkade ju ganska bra när vi körde på Uråsa fastän den banan är den sämsta vi kört på.

Som Håkan skriver: kom med åsikter och förslag på vilka aktiviteter vi ska ha i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Dessvärre var det för min del personliga skäl att inte kunna deltaga (pga sonen på deltid och löste det inte med barnvakt).

....tänker högt :) :prop: ....jag håller med principiellt att det är vaken intressant eller roligt att göra ansträngningen att arrangera något som inte får deltagare. Detta evenemang var ju initierat från Håkan/Berne i styrelsen...kanske att låta medlemmarna från deras geografiska plats driva fram evenemang. Engagerar inte medlemmarna sig så blir det heller inget....finns en risk med det men funkar ju inte heller som med detta.....

Link to comment
Share on other sites

Förr när vi kört så har det varit många på Emmaboda och Uråsa. Jag har bara haft strul i år. Däcken försvann i frakten och när de kom o bilen kunde provas så tappar jag oljetrycket vid avancerad körning och har gjort om sumpen ett par ggr men inte mycket bättre resultat. Jag riskerar inta att ödelägga maskinen på konbana, Bilen står nere igen utan sump. Jag flaggade ganska tidigt om mitt bekymmer.Jag förstår ledningen också.

Det hade varit kanonkul att kunna komma och Gullabo Thomas känner jag lite så det hade varit kul att få tips av honom på plats.

Thomas S.

Link to comment
Share on other sites

Vore verkligen synd om det inte blir några fler körningar.

Det var genom besök på klubbens körningar i Emmaboda och Uråsa jag startade mitt bygge.

Den är byggd med tanke på banträffar och konbanor.

För mig själv föll det på kraven om besiktad bil.

Den här gången åkte jag inte och tittade pga jag var och körde på Anderstorp igår och konbana i Kalmar i morgon.

Personligen tycker jag att dom kraven om att bilen skall vara skattad och besiktad och försäkrad

känns överdrivna.

Är övertygad om att några personer skulle lätt kunna göra en besiktning av bilarna och avgöra om dom kan tas ut på en bana.

Själv känns det mer som signalerna från "ledningen" är att det är ett nödvändigt ont att ordna bankörningar och att det är totalt livsfarligt att bara åka in igenom grindarna.

Självklart så är det inte riskfritt med motorsport, men superstage körning måste vara en av dom säkraste formerna.

Borde vara ett perfekt tillfälle för medlemar med ej färdiga bilar att få testa byggena under kontrollerade former.

Känns som en bra mycket bättre lösning än att provköra på allmänväg.

Sen spela kanske datumet en viss roll, kanske är det lättare att locka folk efter sommaren

nu har många fullt upp med allt möjligt (inte jag :hypocrite: ).

Link to comment
Share on other sites

Bra med flera synpunkter så snabbt. Att en eller annan bil är trasig kommer alltid att hända så det är som det är. Nästa gång är Thomas bil hel och nån annan trasig.

Innan nya reglerna kom fram fick SFRO2- klara bilar vara med och det gick bra.

De nya reglerna kom ganska nya så vi hade inte så mycket tid att fundera på om de är optimala för konbanor.

Personligen har jag inga problem med att tillåta en Sfro2:a i en konbana.

Däremot vill jag inte ha en besiktning på plats. Var och en får intyga att sin egen bil är ok och därmed ta ansvar för det.

Att det kommer en massa reaktioner tyder på att det finns ett intresse så vi kanske kör en gång till, vi får se.

Kul är det iaf.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...