Jump to content

Prestandabromsar (?) från Kina


Siduna

Recommended Posts

Har precis bett den möjlige leverantören att med dokument styrka vilka tillämpningar man har för sina produkter idag. Har förstått att de även är OEM leverantör till några "Western quality" bromsoksleverantörer... Intresserade av att jag postar ev svar här?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Väldigt svårt att få riktiga svar från Österlandet ... Lägger ner å bestämmer sig för en semester västerut i sommar (Wilwood-land...)

eller AP racing från england ,pundet är billigt nu ,och väntas gå ner mer

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Kan meddela herrarna att jag förra veckan var i Phoenix och träffade en snubbe som bygger bromssystem åt racefolket "over there" och diskuterade bl a ovan nämnda bromsar från österlandet. Han har redan beställt ok och kommer att utvärdera dem i sitt labb med testbänkar o hela kitet! Återkommer med mer info så snart han utvärderat oken. Om han med sina krav på prestanda och funktion tycker oken är ok då kan vi nog vara rätt lugna, han bygger trots allt bromssystem åt bilar som vinner nationella mästerskap där borta. Med tanke på att han fick tipset av undertecknad kommer nog dessa prylar (om de är bra nog) att kunna inhandlas till fördelaktiga priser av medlemmarna i denna eminenta förening... Gissning på 90-100 USD stycket.

Kan även informera om att RD inte längre verkar ha ensamrätt på Wilwood Powerlite med handbromsfunktion.

Edited by Siduna
Link to comment
Share on other sites

Kan även informera om att RD inte längre verkar ha ensamrätt på Wilwood Powerlite med handbromsfunktion.

Vill du avslöja var dom mer säljs?

Försökte själv köpa dom från USA för ett par år sedan men de Willwood åf jag pratade med hänvisade till Willwood som hänvisade till RD.

Edited by Jonas
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 2 months later...

Sen uppdatering...

Det minsta oket verkar mer anpassat för MC.

Det näst minsta klarar sig riktigt och bedöms vara av bra kvalité.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...