Jump to content

Däcksparkar- och kaffeträff i Alingsås - Söndag 13/1


Jocke4U

Recommended Posts

Tjena,

Vi har ju haft insprirations-turnéer i västsverige tidigare och tänkte kanske är bättre om man tar färre garage per tillfälle, t.ex. 1-2 garage. Tidsåtgången per tillfälle blir mindre och förhoppningsvis fler tillfällen utspritt och chansen borde vara större att "alla" kan följa med åtminstånde någon gång.

Så tänkte med detta se om det finns något intresse att komma till Alingsås; dricka kaffe, tjöta och sparka däck.

Förslaget är söndagen 13/1 kl. 11.00. (kan justera tiden/dagen om protester uppstår ;)/>/>/>/>/> )

Funkar det för Mattias/XTR så kanske vi kan besöka honom också...finns nog storslagna planer i hans garage ;)/>/>/>/>/>

Finns intresse?

EDIT:

Intressenter kul :)/>/>/>/>

------------------------

* Björn/Kilkenny

* Vilmar/"Kilkenny-senior"

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

* Jörgen

* Erik/erikjo

* Mattias ?

* Mikael/mbx

* Markus/magoo

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Farsan vill hänga med, och han vill ha joacims smaskiga kokoskaka, sådeså.

Klart han skall. Kokoskaka?? Vill minnas det var ananaspaj men det löser jag såklart :)

* Björn/Kilkenny

* Björn-senior/"Guiness" (en Kilkenny växer väl upp och blir Guiness :) )

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

Link to comment
Share on other sites

Just det, såvare! smaskig var den hursomhelst.

Och passa på att terrorisera gubben med massa frågor om svarvning, fräsning å sånt ni som är intresserade, är det nåt han e bra på så är det alldeles för långa svar på enkla frågor. :lol:/>

Vimar heter han förövrigt.

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

* Björn/Kilkenny

* Vilmar/"Kilkenny-senior"

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

* Jörgen

Hej.

Min lilla gargeafton blev av intet pga sjukdom. Så kanske hänger på Fege och Pac så blir vi starkt Mölndalsteam.

Låter trevligt.

Erik

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Mitt garage står alltid öppet! inte bokstavligt dock ;) Turbokonvertering av Blackbirdseven samt Blackbird streetfighter bygge finns att kolla på.

Kanske inte kan åka med hela svängen men vill ni komma förbi mig så är ni hjärtligt välkommna!

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Kul :)/>

Mattias: Nu är det inte så stor sväng utan fika, snack och däckspark i Alingsås kl. 11.00 och sen vore det himla kul att kolla ditt bygge efter.

* Björn/Kilkenny

* Vilmar/"Kilkenny-senior"

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

* Jörgen

* Erik/erikjo

* Mattias/XTR ?

* Mikael/mbx

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Självklart är det möjligt :)

* Björn/Kilkenny

* Vilmar/"Kilkenny-senior"

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

* Jörgen

* Erik/erikjo

* Mattias/XTR ?

* Mikael/mbx

* Markus/magoo

Link to comment
Share on other sites

Hallo!

SORRY :icon_oops: sent besked men jag skall hämta en bil i Skepplanda imorgon kl 11:00, vilken tid kommer ni förbi mig? Jag är hemma 13:00 igen. Blir det försent? Jag kan ansluta hos Jocke då jag ändå kommer att köra förbi. Hör av er till mig när ni är på väg. Jocke har mitt nummer!

Tar gärna emot ideér på att smida ihop ett turbogrenrör på bästa sätt. Gott om plats är det ont om...

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Martin: Aha, det får vi prata mer om imörra :) Vädret blir det nog värre med..."tur" är väl det för bilen är ju inte körbar :)

XTR: Tiden går ju fort. Vi hörs på något sätt

Link to comment
Share on other sites

Tack själva, alltid kul att träffas och få en boost att nu fixa det som skall fixas INNAN våren är här :)/>

Tack alla. God paj var det också.

Vad hette ljuddämparen på saab-7? Den stoooora fina alltså.

Erik

Link to comment
Share on other sites

Denna är det och beställs lämpligen på Autoexperten eller liknande Ferrita ÅF (om man inte bor i Köping-trakten)

http://www.ferrita.com/sv/entreprenad-1/universal-ljuddampare/ljuddampare-o-175mm-l760mm-stosar-860-mm-57-mm-id

Pajen är enkel att göra och väldigt smarrig, fixa lite plus-poäng (garagetid) hos sambo/fru/etc i helgen kanske :)/>

http://www.tasteline.com/recept/helenas_ananaspaj

59070_13995.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skärpning Jari!! ;)/>

Men vi kan ta en THN-tur om några veckor :hypocrite:/>

Gärna efter vecka 6 då jag är borta vecka 6 :) helgen vecka 7 vore bra då har det nog hunnit hända lite med min bil med :racesmile:/>

Link to comment
Share on other sites

Gärna efter vecka 6 då jag är borta vecka 6 smile.gif helgen vecka 7 vore bra då har det nog hunnit hända lite med min bil med racesmile.gif/>

Vatusan Krolleg ,du hinner ju inte komma hem förrän du ska åka igen laugh.gif är det vita blixten som ska på ?

När kommer du hem denna gången ,till helgen?

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Vatusan Krolleg ,du hinner ju inte komma hem förrän du ska åka igen laugh.gif är det vita blixten som ska på ?

När kommer du hem denna gången ,till helgen?

Jörgen

Haha ne nästa resa är inte genom jobbet, men skidorna ska på då jag ska åka till åre en vecka, blir både skidor och snowbard, utför naturligtvis :)

Kommer hem på lördag kväll.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...