Jump to content

0-100km/h vad gör era sjuor?


Karlskrona

Recommended Posts

Oftast är det greppet som begränsar den stinten, har bara provat med ljumna r-däck eller slicks (ganska lika) och då ligger jag runt 4 sek blankt, ibland strax under. Häftigast är regndäck, loggade 4,4 sek 0-100 km/t i regnet på Falkenberg förra året :racesmile:/> . Porscharna är dock grymt snabba 0-50 km/t eftersom dom har svansmotor = supergrepp.

Edited by kimmen
Link to comment
Share on other sites

Min väger med mig i ca 700 kg och har 260-270 hk gissar jag.

Har även testat 100-200 km/t och det tog 7,1 sek, ganska lika med 997 cup som jag ofta kör mot, över 200 km/t så är cup bilarna dock snabbare.

Link to comment
Share on other sites

0-100kmh har jag provar 2ggr så med lite träning kanske jag kan slå tiden lite. 4,0sek. och då är jag tvungen att växla till 3:an. med högre varvstopp så borde det göra nån 10:del. Bil 640kg plus mig i.

Jag har kört med G-tech samt min hastighetsmätare med inbyggd tidtagning o hast.mätning.

100-200kmh tror jag inte man gör på Kimmens tid 7,1sek. Jag har inte provat men det är en bra tid han har.

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

0-100kmh har jag provar 2ggr så med lite träning kanske jag kan slå tiden lite. 4,0sek. och då är jag tvungen att växla till 3:an. med högre varvstopp så borde det göra nån 10:del. Bil 640kg plus mig i.

Jag har kört med G-tech samt min hastighetsmätare med inbyggd tidtagning o hast.mätning.

100-200kmh tror jag inte man gör på Kimmens tid 7,1sek. Jag har inte provat men det är en bra tid han har.

Jag ligger oxå på ca 4 sec (uppmät med dl1 logger:n => verkliga 100kph) tyvärr med 3 växlingar banghead.gif så där finns förbättrings potential, problemet är grepp VS slakta kopplingen.

Porschar , m3:or mm skall man nog averka i de mesta fallen upp till åtminstone 120kph med en 7:a

Link to comment
Share on other sites

Oftast är det greppet som begränsar den stinten, har bara provat med ljumna r-däck eller slicks (ganska lika) och då ligger jag runt 4 sek blankt, ibland strax under. Häftigast är regndäck, loggade 4,4 sek 0-100 km/t i regnet på Falkenberg förra året :racesmile:

Hur många växlar behöver du avända?

Blir spännade att se om jag klarar 100 på 1:an om jag vågar ställa varvstoppet så högt :revs: :whistling:

Link to comment
Share on other sites

mina äe också 100% verkliga för mätaren går via GPS och då har jag G-tech. Men som sagt 3 växlar. Vid 7500rpm på 2:an så har jag 85kmh. Om jag höjer till 8000rpm så har jag 101kmh på 2:an.mmm Byggd för att klara drygt 9000rom. En test kanske till sommaren.

Link to comment
Share on other sites

När jag räknade för längesen tror jag att jag kom fram till att min kommer att göra 100 i tvåan.

Vilken låda har du? Vilken utväxling?:) låter spännande, får nog ut och bygga lite imo;)

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

Tre växlingar Lupus? ;-)

När jag räknade för längesen tror jag att jag kom fram till att min kommer att göra 100 i tvåan. Så med start i tvåan (vet inte hur det blir, har hört att vissa lätta bilar tjänar på det) så ska jag slippa växla överhuvudtaget :-)

Offtopic PÅ

har inte datat i huvudet nu men r888 205-50-15 , R25 ( den som varvar mest) 3.7 slutväxel och varvtal stoppet på 7200 ( varav de 300 sista varven inte gillas något vidare av orginal kammen ) ger inget 0-100 på 2:an

Just nu verkar en start på 2:an vara långsamare för jag är lite för rädd om kopplingen = fullt hjul spinn eller tappat laddtryck. Vågar man grilla koppling så är ju säkert en start på 2:an snabbare

Men .... OM man nu jagar 0-100 ( vilket jag inte gör hypocrite.gif) så finns ju R28 eller R30 lådan, gör något på 2:an och det skall gå att plocka runt lite i omega diffar så man kan flytta 3000 diffbromsen till en 3.45 , i min gamla däck version körde jag oxå 225-50-15 . Då skall det vara thumbsup.gif

EDIT: man kanske oxå skall komma ihåg att jag har en bly släde på 720+ kg och jag är fullvuxen blink.gif själv

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Och den visar alltid rätt oavsett utväxling och slitna däck. Dock vet jag inte hur det är i en jättelång tunnel. Men jag har signal i garaget och inne på Bilprovningen. Nu vill de ju inte godkänna GPS men de har inte sagt nåt. Man kan välja bort den texten på mätaren och jag har cykeldator också och det är godkänt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...