Jump to content

Donator


postmanpat

Recommended Posts

Det beror vad du ska bygga!

Om du ska bygga en 7a från ett kit ex MK, GBH, Westfield osv så är en Sierra bättre som donator då du kan ta fler delar från den.

Om du ska bygg eget så kan det gå med en scorpio.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

postmanpat: --- Funderar på bygge --- Bra idé, och välkommen till LocostSweden forumet. Vi behöver veta lite mer om funderingen. Stor / liten bil, delad/stel/ de Dion bakaxel plus en del annat. Det är delad axel som står högst på listan eftersom du hade "hugg på" en Scorpio, eller?

Link to comment
Share on other sites

Funderar på bygge och letar donatorer, har nu hugg på en Scorpio -98, 2.3l,5vxl och drivning bak. Är det vettigt att plocka delar från denna?

Vi plockade nästan allt från Scorpio 2,9 -88.

Link to comment
Share on other sites

Tack för att ni hänger på,eftersom kunskapen och tiden inom svetsandet inte finns så är det enklare för mig att handla färdig ram.Valet av donator tycker jag hänger en hel del på att det skall gå att få tag i delar inom den snaraste framtiden, här nere på "slätta" så är det ingen uppsjö av Sierror mm.Så det kanske lutar åt BMW?.Sneglar på ett Zero-kit och önskar komma i kontakt med ägare.. I dessa tider - tänk på att massa ger fart, så käka mycket julmat och bygg wideformat. God Jul och Gott Nytt /bengt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan höra med en kille på jobbet (F7) som har en sierra som ska säljas/skrotas. Om den fortfrande är kvar år det en bra donator då den är besiktigad och körklar om jag inte minns fel så allt "borde" fungera bra. Tror han är ensam ägare sen ny med.

Link to comment
Share on other sites

Kan höra med en kille på jobbet (F7) som har en sierra som ska säljas/skrotas. Om den fortfrande är kvar år det en bra donator då den är besiktigad och körklar om jag inte minns fel så allt "borde" fungera bra. Tror han är ensam ägare sen ny med.

Härligt,kolla och hör av dig.

Link to comment
Share on other sites

Har du kollat här?http://kitcarsweden.se/

Jorå, har varit i kontakt med dom, fått svar på frågor, men det är intressant att höra ägare av Zero-bilar vad dom tycker. Jag hoppas att några hör av sig.

Link to comment
Share on other sites

Härligt,kolla och hör av dig.

Den är kvar, det som är fel på den är att den dricker vatten så troligen topplockspackningen (doch motor). står avställd för tillfället men startades för ca en månad sedan senast.

Han sa "han ska få den billigt" vad nu det innebär :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...