Jump to content

handbroms vajer till volvo 240


Kamikaze

Recommended Posts

mina är dragna i en cirkel å ihopdragna med "stripe".. ( svarta-långa-bra-att-sätta-fast-saker-med-plastsaker ) om du förstår vad jag menar.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag har tittat på dom och konstaterat att det är nog det enda att göra.

Nästa fråga...

Hur fan ska vajern(höljet) fästas i "broms trumman"?! Där är ett litet vitt plast fäste med ett hål för ett 8-9mm hål.

Antar att det ska sitta en skruv i det hålet, men var ska den skruvas fast i ?!

Link to comment
Share on other sites

sitter här med reparationshandboken för volvo 240 1975-1980

tyvär står det ingen bra beskrivning av hur vajern ska fästas, men som det ser ut på bilden ska vajern med hölje gå in i ett rör som sitter fast på fästet till nedre länkarmen sen ska sjelva vajern dras genom ett skydd ut till oket där det sitter fast i en hävarm.

om du vill ha bilder kan jag fixa det på mondag för i helgen ska det fästas.

hoppast du förstog min beskrivning / viggen

Link to comment
Share on other sites

Jag har kortat mina virar. Kapat ytterhöljet och innerwirern och pressat på en ny ögla på den i änden ut mot bakaxeln. En firma i Jönköping hjälpte mig med det. Blev kalas bra, man får precis den längd man vill ha !

Link to comment
Share on other sites

Hur fan ska vajern(höljet) fästas i "broms trumman"?! Där är ett litet vitt plast fäste med ett hål för ett 8-9mm hål.

Antar att det ska sitta en skruv i det hålet, men var ska den skruvas fast i ?!

Sitter ett fäste på bakaxel ca 10 cm in där finns fäste för wiren sedan går den i ett svart skyddsrör in till trumman. Fästet sitter allså direkt på axel inte på någon bärarm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...