Jump to content

Olika besiktningsorgan i riket


Recommended Posts

Hej

Tycker man kunde göra en lista över olika bes-ställen i landet och rangordna dom som varit bra/dåliga osv....handlar ju om rätt mycket pengar med enskilt godkännande om det går snabbt eller långsamt.

Har bes hos Fordonsprovarna i Gbg, och all kontakt med dom har varit mycket positiv. Lätt at få tider, smidig och vettig kontroll av bygget (SFRO har ju slitit och dragit i bilen och godkänt den....och dom kan ju sina saker) samt en positiv prissättning. Kostade mig 3400:- inkl vägning! Dom verkar ha runt 3000:- som mall för enskilt godkännande av ett bygge som våra. Dom kollade givetvis allt men var inte tjuriga och försökte hitta saker att slå ner på som en del andra gamla surkart som är stationschefer hos SBP (inte alla....men en heldel har man stött på genom åren)

Summa: Fordonsprovarna i Gbg bör alla inom rimligt avstånd åka till(jag har 15 mil enkel resa...det var värt det!!)

Link to comment
Share on other sites

Bilprovningen i Gävle S är mycket bra och trevliga. De verkar vara hobbybilsmänniskor som tycker detta är kul och bra och litar på att SFRO gjort sitt.

Vet ej om prissättning enligt det nya men mycket trevlig station. +++ från mig.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...