Jump to content

Skattebefriad bil


FilipD

Recommended Posts

Hej.

En bil blir ju skattebefriad efter 30 år av trogen tjänst. Om man importerar en bil från tex Tyskland som är så pass gammal, blir den då också smittfri?

Eller om jag har en, och vill byta från bensin till diesel, eller tvärtom. Då ska man ju regga om den om allt skall vara rätt. Förblir den då skattebefriad?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

En bil blir ju skattebefriad efter 30 år av trogen tjänst. Om man importerar en bil från tex Tyskland som är så pass gammal, blir den då också smittfri?

Eller om jag har en, och vill byta från bensin till diesel, eller tvärtom. Då ska man ju regga om den om allt skall vara rätt. Förblir den då skattebefriad?

Byta till dieselmotor går fint. Har ett par polare som kör gamla Volvo med moderna dieslar, alldeles skattefritt.

Link to comment
Share on other sites

Jag har sett hot rods till salu som ska vara reggade som ombyggt fordon, men då de fortfarande är 50+ år gamla är de besiktningsbefriade efter det.

Link to comment
Share on other sites

Jag har sett hot rods till salu som ska vara reggade som ombyggt fordon, men då de fortfarande är 50+ år gamla är de besiktningsbefriade efter det.

min hoj är en 50:a men det är mycket lite som är kvar från 50.

men min är reggad som ombyggd.

det som är bra reglerna från 50 och tidigare gäller fortfarande.

besiktar inte mer än när den blir ombyggd såpass att det behövs i reggbeviset.

51 och framåt skall den besiktas varannat år.

fordons besiktningen upprättades 1951.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...