Jump to content

bec smeck


Guest micke r1

Recommended Posts

Kul att det är såpass stor skillnad mot innan!

Den var ju inte långsam innan raset så jag vågar inte föreställa mig hur den är nu.

Skall bli spännande att höra bänknings siffror när du får det gjort.

/Fredrik

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to post
Share on other sites
  • Replies 391
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu har jag kört min trimmade hayabusa blev tre byx skott när jag drog på,sen när jag kollade hur min nedskalade hastighets mätare rörde på sig blev de ett till :lol:/>/>

Tänk va fort de ska gå när jag byter till nya kammar då får jag nog 250 ++ (kanske lite till) o kan ta upp kampen med cec,ar :lol:/>/> :lol:/>/>

Ironi ++ :racesmile:/>

:thumbsup: :racesmile: :racesmile: :racesmile:

Link to post
Share on other sites
Guest micke r1
Kul att det är såpass stor skillnad mot innan!

som jag skrev "ironi" ingen kan väl kolla på hur fort hastighets mätaren rör på sig o dra några slutsatser ...

Nån liten sunkig mobilfilm ska väl gå att få till från motorn altså ! skönt att slippa alt 2 :lol:/>

Edited by micke r1
Link to post
Share on other sites
Guest micke r1

En lite roligare från locostträffen

Lite intressant fakta Niclas kör en 10-11 år gammal gen 1 busa med 3,36 quaife atb samt flong nya r däck.

Jag har en gen2 busa (som på pappret har 25 hk till)med 3,14 quaife atb bakvinge samt rejält cycklade Michelin slicks.

Vi var som bäst nere på tider staxt över 57 (58,10 samt 58,20)

Trodde nog att dom 25 till skulle märkas lite till på rakorna.

Jag hade lite spök med motor,n redan där,tror att de var där min aluminium luftburk började att släppa från sig alu bitar in i motorn (den höll ihop på mittsverige banan) för att sen rasa efter ett par varv på Mantorp.

Nu ska jag bara köpa en pc5 o mappa lite ......hoppas på att vara klar i tid innan träffen på Tierp arena.

http://www.tierparena.com/evenemang/83-tierp-arena-track-strip-en

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest micke r1

Testar med en pc 5 istället !

Tyckte de inte va lönt o ta bort original smalbands lambdan o mixtra med en Power commander på en otrimmad hayabusa.

Nu med portad topp hög komps kolvar o 1441 cc va de ett måste ! fixat lite med låglasterna på "gatan" samt ställen jag sett den gått lite leant (den går redan bättre efter nån timmes mappande) de kan nog bli bra !

Finns 2 alt .....

En SK "stuck mappning" med kompressor anders på gatan.

Eller en guru mappning i en bänk.

post-3782-0-24304000-1372347341_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Hur gick mappningen i bänken i E-tuna igår???

Såg inte bilen på Jontes bilder, alltså var du inte på Gröndal.

Vi vill ju veta resultatet!! hur många busar levererade den? Funkade allt som det skulle?

/Fredrik

Link to post
Share on other sites
Guest micke r1

näe de funkade inte som de skulle med pc 5 an ! hand havande fel eller labila grejjor som gör lite som de vill ???

Tex vi la på 10% som engenligen inte är procent utan går under benämning duttar då gick den lite leant på 100 % gas osso när va la på 16 "duttar" då såg lambdan ut som klippiga bergen i stället för att gå fetare osv osv.

Problemet tror jag är att man inte vet hur grundmappen i ecu,n ser ut altså måste man gå igenom ALLA load celler =massor av

tid som inte fanns i går.

vi va i alla fall över 200 hk + massor av mer vrid.

Har svårt att tro att mc firmor som mappar piggy back lägger ner så mycket tid ! dom måste hittat nån genväg ?

Link to post
Share on other sites

Ring och fråga hur de gör! Kul med 200+ och det större vridet. Inga käppar i hjulet för mittsverige?

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta

Link to post
Share on other sites

Ingen ger Kimmen en match... :image018:/> :)

Hoppas du får ordning på mappen. Siffrorna låter ju lovande i alla fall.

Edited by fege
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Guest micke r1

Väcker en död bec-smeck tråd med lite bilder :prop:/>/>/>

post-3782-0-00624600-1422537732_thumb.jpg

lite dyra köpegrejjor

post-3782-0-80624900-1422537751_thumb.jpg

moddade stoen lite

post-3782-0-30109800-1422537768_thumb.jpg

Blev ett groggbord av fälgen som gick sönder i krocken på kinekulle

post-3782-0-23204100-1422537791_thumb.jpg

post-3782-0-77575300-1422537804_thumb.jpg

post-3782-0-28348100-1422537819_thumb.jpg

post-3782-0-58532600-1422537847_thumb.jpg

post-3782-0-72073100-1422537860_thumb.jpg

osså en ny gps laptimer som jag hoppas kan få plats o funkar att sitta i :516:/>/>/> rayyen

Nu saknas bara 4 gatpuckar/fälgar sen är jag klar för imola i sommar :)/>/>

post-3782-0-74620800-1422537896_thumb.jpg

post-3782-0-34564000-1422538305_thumb.jpg

Edited by micke r1
Link to post
Share on other sites
Guest micke r1

Mm de är trist väder :thumbsdown:

Hade inte plånboken o övriga livet sagt nej ! Hade jag lastat upp bilen o åkt ner till http://www.circuitodejerez.com/

Fredag nästa vecka ser bra ut https://www.google.se/search?q=v%C3%A4der+jerez&oq=v%C3%A4der+je&aqs=chrome.3.69i57j0l5.14037j0j4&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

Bilen är ju klar för i år,bara några mindre el fel men de är åvanstående som sätter stop........

:racesmile:

Link to post
Share on other sites
Guest micke r1

skärm fästen brukar att va svåra att få att hålla på en sjua,o dessa väger ingen ting (under 300 gram) cf, kevlar, pu skum, epoxy.

ingen aning om de funkar :prop:/

EDIT: Tråd titeln säger väl allt !!bec smeck :lol:

Edited by micke r1
Link to post
Share on other sites

Jag har inte hunnit med att räkna ihop alla viktminskningar som du gjort under vintern, men det börjar bli ett antal kilo. Det blir ju också tyvärr dyrare och svårare att minska vikt när du knappt har nån att ta av. Kul att se hur du fixar och laborerar. Det finns inget bättre sätt att få resultat thumbsup.gif

Link to post
Share on other sites
Guest micke r1

Finns 10 kg på förar sidan ,som är gratis :lol:

Bakskärmarna i grp skulle man kunna byta ut mot nåt lättare,kardan axeln som westfield lev med kittet(den bakre) ser ut som den skulle funka o ha på en scania , men de för bli nån annan gg

Link to post
Share on other sites
Guest micke r1

Ha ha !! rätt man o ha synpunkter på just de :lol:/>

Man vill ju inte se ut som en anorektiker,o va lite realist 70 kg vägde man väl i grund skolan ?

Edited by micke r1
Link to post
Share on other sites

Micke, jag brände ju kopplingen på R1an men kan du rekommendera var jag skall köpa lameller?

Ska man köpa orginal eller gå på 2 par pirat och byta mitt i sommaren.

Link to post
Share on other sites

Väcker en död bec-smeck tråd med lite bilder :prop:/>/>/>/>

post-3782-0-00624600-1422537732_thumb.jpg

lite dyra köpegrejjor

post-3782-0-80624900-1422537751_thumb.jpg

moddade stoen lite

post-3782-0-30109800-1422537768_thumb.jpg

Blev ett groggbord av fälgen som gick sönder i krocken på kinekulle

post-3782-0-23204100-1422537791_thumb.jpg

post-3782-0-77575300-1422537804_thumb.jpg

post-3782-0-28348100-1422537819_thumb.jpg

post-3782-0-58532600-1422537847_thumb.jpg

post-3782-0-72073100-1422537860_thumb.jpg

osså en ny gps laptimer som jag hoppas kan få plats o funkar att sitta i :516:/>/>/>/> rayyen

Nu saknas bara 4 gatpuckar/fälgar sen är jag klar för imola i sommar :)/>/>/>

de går bra nu,,, blir fint de där,,,

Link to post
Share on other sites
Guest micke r1

Krister köp nåt så vi kan ......dricka pilsner

Vedde ! varför har du eldat upp kopplingen skulle jag funderat på först,har inte testat några pirat kopplingar (körde med beggade som följde motorn)

Slirade lite innan jag bytte till ett marklund" mc express kitt"( moddad org tryckplatta o nya fjädrar) mm

En del på står att vissa mc oljor kan få kopplingen o slira,vilka modeller o oljor som evt inte lirar vet jag ej.

Jag har testat motul,shell, okq8 o även blandat lite olika iom vissa inte finns på macken har iaf inte märkt nåt både på( busan o yamahan)

Nu kör jag med samma som dig (shell) fast dyr dunkar nu när fatet är tomt.

Edit: Har inte blandat olika oljor på busan ,de va sista året med r1 :icon_oops:/> som jag köpt på blocket för 6k .

Trimm r1,an med motec sprut slarvade jag inte hellre med.

Busan har jag kört först med okq8 o nu senast med shell oljan ....

Vill du ha nåt som luktar gott är de motul som gäller :lol:

Edited by micke r1
Link to post
Share on other sites
Guest micke r1

Enl christer j MÅSTE en riktig bil ha lite titan delar ,o man vill ju inte va sämre :515:

Har börjat o byta ut div metall skruvar mot alu/titan ,har lite mer småsaker som jag vill byta ut ! tänkte testa lite med pre-preg

Link to post
Share on other sites
Guest micke r1

inte mycket att posta en bild på :prop:

Den är mer lik en stekpanna :lol: ska bli några plana luckor som sitter under motor o back,egentligen bara för att testa med pre preg .

Har bara lagt en glas skiva på en låda som de sitter en trimmad 200 vatts frost vakt i osso lite plast över pre pregen + lite vakum

Glaset blir ca 80 grader (säkert mer med lite isolering) varmt får väl rampa tempen med en termometer o trycka på av o på knappen o göra nåt bättre ! om man slipper en massa efter jobb med detta.

M-A.O en riktig rock en roll lösning :racesmile:

Link to post
Share on other sites

Jag kör PC680 och det har 16 eller 18 AH, och PC625 är marginellt mindre i kapacitet. Funkar alltså till en bilmotor. Lithium batterierna som Micke säkert kommer att gilla har 2,2Ah, vilket betyder att det måste hoppa igång direkt, finns inga "tjurigmotrorreserver" eller parkeringsljuseffekt. Dom menar ju att det skulle motsvara ett större batteri, men det betyder i verkligheten inget annat än att det håller spänningen uppe tills det totaldör, men på kort tid, jämfört med ett blybatteri som saktar ner märkbart hela tiden.

Och ett Odyssey som är 1 år gammalt är egentligen värt 80% av nypriset eftersom dom är så jäkla bra! Mitt är 6 år, och var en av de första komponenterna jag skaffade till mitt bygge blink.gif

Link to post
Share on other sites
Guest micke r1

2,2Ah så pass lite :o/>

Jag som redan har lite start problem pga big-bore kittet o hög komp kolvarna ,jag tittade bara på vikten o att dom va till en busa o antog :prop:/> :lol:/>

Tack christer......jag som va så glad :thumbsdown:/>

edit: DR Johansson ! mm du har nog rätt,de är nog ett förstadium till anorexi man drabbats av.

Edited by micke r1
Link to post
Share on other sites

Du får 4 Ah och 580 CCA (om du kopplar rätt) med två såna batterier. Kan funka. Grejen är ju att du måste ha snurr på startmotorn för att den ska starta, kort men intensivt. Exempel, en skapligt skäggig HD kille kom in till mig på jobbet en dag och frågade om jag kunde fixa hans startmotor för att den okade inte dra runt motorn. Han fick backa med växel i för att få "ansats" innan han körde startmotorn innan kompet stoppade rotationen. Ett Odyssey PC 625 löste det problemet. Full fart pga starteffekten. Mycket kräm, en kort stund räcker ofta bättre än att nöta med 9 volt i 20 sekunder. Optimabatterier räcker inte heller för att stå med ljuset på länge, men dom levererar högre ström, fast under kortare tid. Samma sak som att tömma en hink med vatten, eller tömma den genom en tratt.

I ditt fall Micke, Om det inte räcker till så har jag 25 kvadrats startkablar med mig. Jag sparar inte på fel ställen :D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...