Jump to content

Ekeby veterandag den 26:e (i Eskilstuna)


Ingenjören

Recommended Posts

Hej Locostvänner.

Vi har även detta år fått en inbjudan till det trevliga arrangemanget på Ekeby flygfält i Eskilstuna.

Som vanligt är det en större utställning av veteranbilar eller som för oss bilar med ett stort motorhistoriskt värde. Trevligt som vanligt. Både med bilar och den relaterade försäljningen av allt från gamla mopeder till varmkorv.

Då jag numera är Locostlös kommer jag sannolikt att komma som åskådare men det vore ju fantastiskt om vi kunde skrapa ihop ett antal trevliga bilar till denna dag.

Tror vi varit drygt 10 bilar som mest. Kanske något att sikta på?

Jag behöver meddela arrangören om vi kommer att vara med senast den 19:e.

Är ni intresserade? Skriv in i tråden. Om inte annat så ger deltagande fri entre vilket är jäkligt locost.

(dock 20 kronor för eventuella passagerare)

MVH

/Ingenjören.

Ekeby 2012.ppt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej.

Ja nu börjar det dra ihop sig. Även om vi inte blir många så är det ändå trevligt och ger givetvis fri entre om man kommer med bil. Vi står på det vanliga stället och det är bra om man kan komma relativt tidigt och "pissa in" sitt område. De bilklubbar som står intill brukar vara sugna på att ta lite av vår yta.

Jag noterade att man som passagerare får erlägga en entreavgift om 20 kronor. Allt för att förhindra en alltför stor smuggling av deltagare.

Då jag själv inte har någon bil längre så får jag önska er en verklig kanondag. Jag kommer till fots vilket är ännu mer Locost.

Ni måste nämna i entrén att ni kommer från just Locost Sweden så att de släpper in er.

Se de bifogade dokumenten för mer info.

Vi hoppas på sol!

MVH

/Fredrik

Klubbträffarutskick inför 26 augusti B.ppt

Link to comment
Share on other sites

Då var Ekeby 2012 avklarad. Lite förvånad över att jag trots allt blev insläppt med en bara 3 år gammal bil. Jag borde inte få komma förrän 2038. LocostSweden klubben representerades vid Ekeby under cirka 300 sek. Jag stängde aldrig av motorn när korten togs. Vår plats var rymlig och jag valde att parkera mitt i för att fylla ut lite.

Bildbevis på Ekeby 300 sekunder bifogas.

Ekeby2012-08-262.jpg

Ekeby2012-08-263.jpg

Ekeby2012-08-264.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr var jag på Enduro-VM i Skövde igår

Så här i efterhand kan jag konstatera att det hade det varit roligare att vara i Eskilstuna

Bra jobbat :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Jag var där en sväng på förmiddagen, men fick inte med mig nåt därifrån, förutom lite bilder på PV:sar för inspiration.

Såg en sjua bland bilarna dock, men tog ingen bild av nån anledning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...