Jump to content

Svenska Sevenklubben


Superswift

Recommended Posts

:icon_sleep: :icon_sleep: :icon_sleep:

Kom vi fram till nåt eller?

För mig spelar det nog mindre roll om vi "bara" har en Locostklubb. Lotus/Caterham-ägarna har ju sin klubb redan, så även om vi skulle ha en klubb för alla (som hette nånting som antydde det utan att inkräkta på namnskydd (något som verkar nästan lönlöst att försöka komma på), jag menar inte att de inte skulle få vara med) så kanske de inte skulle vara så intresserade av att vara med i vår klubb också. Och om de är det iallafall så struntar de nog i att den heter nåt med Locost, amatörbyggda sportbilar eller nåt sånt.

Link to comment
Share on other sites

Ideen om å samle alle seven i en klubb er sikkert bra, men har noen undersøkt om de med orginalbiler er interesert. Noen få er det sikkert, men desverre så er den store mengden ikke det. Så mitt råd er å jobbe videre med Locost Sweden(Sverige) og utvikle det til litt mer en en forum klubb.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Sen finns ju Westfield, Luego, MK Indy ;) , Esther, Dala 7 och diverse andra kit - dessa är ju egentligen inte Locost per definition eftersom man inte bygger ramarna själv...

Själv hoppas jag att namnet Locost Sweden inte skall skrämma bort någon av de som kör en Se7en av någon typ även om jag tror att risken finns... Har klubben bara en klar definition i stadgarna att som gör att alla känner sig välkomna och de känner att det finns något i klubben som lockar (banträffar, studiebesök, garageträffar etc) så finns det nog en chans att även de med original Lotus 7 kan känna sig hemma! (Se bara på Björn "real 7" som brukar hänga här :thumbup: )

Link to comment
Share on other sites

:icon_sleep:

Jaha, då var det dax igen.....

Känns som det vore hög tid att moderatorn lägger upp en "poll", dvs en omröstning så vi får ett slut på det här.

( Jag håller fortfarande på Locost Sweden :thumbup: )

Link to comment
Share on other sites

Givetvis är det så.

Sen är också frågan om man bara ska ha 7-type bilar eller även ha med andra sorter som bilderna nedanför.

Då kommer nog forumet/klubben växa ordentligt. Detta är inget som jag har något emot, utan skulle bara förgylla forumet

mkgtr007.jpg

main_canard_02.jpg

km2.jpg

Link to comment
Share on other sites

:icon_sleep:

Jaha, då var det dax igen..... 

Känns som det vore hög tid att moderatorn lägger upp en "poll", dvs en omröstning så vi får ett slut på det här.

( Jag håller fortfarande på Locost Sweden  :thumbup: )

*s*

visst är det dags igen...vi måste ju få tummen ur :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker personligen att klubben skall vara för folk med intresse för Se7en och andra hemmabyggda sportbilar, byggsats eller inte spelar ingen roll. Dock har jag personligen inget intresse för folk som bygger kopior på MG TF på VW-platta eller liknande bastarder...

Link to comment
Share on other sites

:icon_sleep:

Jaha, då var det dax igen..... 

Känns som det vore hög tid att moderatorn lägger upp en "poll", dvs en omröstning så vi får ett slut på det här.

( Jag håller fortfarande på Locost Sweden  :thumbup: )

om inte ja missminner mig så går det att ändra så att alla kan starta en poll..

det går på hondaklubben iaf, men det är en nyare variant av samma forum...

men ja skall kolla.. :)

annars kan ni bara lista lite olika val så startar ja en.. :)

Link to comment
Share on other sites

såja.. Jonte skapade en ny poll så de löste sig... :)

jag gjorde även Jonte till moderator så han kan hjälpa till å hålla ordning på dubbelpostningar m.m här inne...

inte så mycket att göra då ni alla sköter det hela så bra... de tackar jag för.. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...