Jump to content

Program - Locostfestival


Jocke4U

Recommended Posts

Hej,

Vore bra med ett "program" för kommande helg. Det blir lättare att planera då :)

Ser verkligen fram emot detta :racesmile:

Exempel...

Fredag 6/7

Kl __:__ Grindar öppnas

Lördag 7/7

Kl __:__ Förarmöte

Kl __:__ Körning

Kl __:__ Lunchpaus

Kl __:__ Körning

Kl __:__ Körning på banan avslutas

Kl __:__ Gemensam middag på _______

Söndag 8/7

Kl __:__ Förarmöte

Kl __:__ Körning

Kl __:__ Lunchpaus

Kl __:__ Körning

Kl __:__ Körning på banan avslutas

Kl __:__ Banan stängs/Grindar låses

Link to comment
Share on other sites

Vi har nästan 100% spikat med en kille som kommer och snackar om svetsning, kanske demo också. Men förutom honom var det svårt att intressera "föreläsare" för det formatet.

Men det löser sig nog ändå, det kommer att finnas otroligt många duktiga bilbyggare på plats så det är bara till att gå fram och börja snacka/fråga så får du alla svar du söker. :)

Link to comment
Share on other sites

Hur blev det med föreläsning eller demonstration av någon kunnig person

om något intressant ämne ??? :(

Jo lite personlig föreläsning om hjul, stötdämpare och fjäder inställning vore trevligt att få! Men det lär det ju finnas någon man kan haffa på banan som sagt! :)

Nära nu!!! :thumbsup:

Nä nu blev jag nervös, bara att gå ut i garaget och börja packa lite smått! :wacko:

Edited by Nallemannen
Link to comment
Share on other sites

Vi har nästan 100% spikat med en kille som kommer och snackar om svetsning, kanske demo också. Men förutom honom var det svårt att intressera "föreläsare" för det formatet.

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Jag tar mej friheten att fylla i middagen :)

Fredag 6/7

Kl __:__ Grindar öppnas

Lördag 7/7

Kl __:__ Förarmöte

Kl __:__ Körning

Kl __:__ Lunchpaus

Kl __:__ Körning

Kl __:__ Körning på banan avslutas

Kl 19:00 Gemensam middag på Sjölunda

Fritt under dagen: Körslinga på ca 12,5 mil runt Kullen och ut till Spiken/Läckö, Roadbook finns.

Söndag 8/7

Kl __:__ Förarmöte

Kl __:__ Körning

Kl __:__ Lunchpaus

Kl __:__ Körning

Kl __:__ Körning på banan avslutas

Kl __:__ Banan stängs/Grindar låses

Fritt under dagen: Körslinga på ca 12,5 mil runt Kullen och ut till Spiken/Läckö, Roadbook finns.

Link to comment
Share on other sites

Nu när ni är så flitiga kanske ni skulle lägga upp flaggvaktschemat också. Så slipper ni ta värdefull bantid i anspråk till det väl på plats. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Kan man komma fredag kväll? När kan man tidigast anlända, då jag har tagit ledigt fredagen, förutsatt att mina däck och fälgar hinner fram i tid.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Morty: --- lägga upp flaggvaktschemat ---- Flaggvaktsschemat fylls i på plats dvs det finns ett färdigt blad där varje förare skriver i sitt namn. Detta sker under incheckningen.

Har alla fyllt i sitt dokument tagit fram erforderliga kort och licenser så det bara är att kontrollera och pricka av då går det fort att kolla 40-talet förare och eventuella passagerare. Är allt betalt och klart med medlemskap mm i förväg eller om något måste betalas då görs det med jämna pengar (eller avrundat till närmast övre hundratal) då går incheckningen så fort som den kan göra och kommer inte behöva stjäla tid.

vedde: --- Kan man komma fredag kväll ---- Du får komma precis när du vill före men just nu är jag oklar på vad som gäller för fredagen, dvs om det finns tillgång till området. Jag väntar själv på information. När den finns kommer det i anmälningstråden där hålltider kommer presenteras. Jag förväntar mig ett par svar senast 17:50 idag.

Mer kan jag inte säga just nu.

Link to comment
Share on other sites

vedde: Ref förra inlägget. Info har kommit nu. Det är tillsagt med toaletter och duschar from fredag så det är inga problem fredag kväll !!

Link to comment
Share on other sites

Angående fjädring och stötar mm... Libell verkar ju dyka upp så honom kan man snacka med. Han gillar att snacka oxå och är fasligt trevlig. :)

Hur gick det med förslaget om "ban-taxi"? Föll det på ngt praktiskt? SMA-licens för passagerare är ju inga probs om man har en dator med 3g-modem. Vad säger tex Cealm som brukar ha koll på det mesta? :icon_bach:

Link to comment
Share on other sites

ezroller: Huvudaktivitetn är bankörningen. Vad avser förare och de "egna" passagerarna vill jag utgå ifrån att alla löst sina SMA-licenser på hemmaplan har med sig hjälm. Kort och gott fyller alla kraven för passagerare på banan.

Är det någon som ordnar SMA på plats via Internet och som uppfyller alla övriga krav på som passagerare är det ok. "Ban-taxi" i organiserad form från banledningen, nej det blir svårt att få ihop eftersom huvudaktiviteten går först.

Då har jag ett förslag att inte köra på banan utan om någon eller några förare vill "köra ban-taxi" ta då en sväng ut från området istället. Där gäller bara vanliga "personbilskrav".

Link to comment
Share on other sites

Cealm: Tanken var ju iofs att få juniorer mm. att känna på hur det är att åka bana. Iom. festivalformatet så var ju tanken lite att dra ned lite nya människor i locost/banträsket... vill minnas att snacket gick så på förra årsmötet. Missade ju årets årsmöte så jag kunde ju inte styra upp där riktigt... ;)

Link to comment
Share on other sites

Fråga i sammanhanget: Vad är minimiålder på passagerare? Har en liten kille i bekantskapskretsen som väntat på detta länge nu ;) Licens har han sparat ihop pengar till själv..... åldern är 11 år?

Link to comment
Share on other sites

Fråga i sammanhanget: Vad är minimiålder på passagerare? Har en liten kille i bekantskapskretsen som väntat på detta länge nu ;) Licens har han sparat ihop pengar till själv..... åldern är 11 år?

Och en annan som försökte lösa licensen ikväll efter ett mycket generöst erbjudande från Jocke.. hur f-n kommer man till nån sida där man kan bekräfta betalning och utfört lyckat prov??!??? Kom till nån eventsida och betalade med Visa, men sen..nothing??

Link to comment
Share on other sites

ezroller: --- Missade ju årets årsmöte så jag kunde ju inte styra upp där riktigt ---- Synd att du inte nämnt eller hört av dig senare efter årsmötet du hade varit mycket välkommen att hjälpa till.

Baging: Föraren är ansvarig för både sig själv, passagerare samt övriga inom banans område vid körning. För att kunna köra är det banledningens uppdrag att tillåta utsläpp av bilen på banan.

Frågan är intressant och har inte varit uppe förut men det är bra att den kommer upp.

Varje passagerare skall skriva under en försäkran att ansvaret är helt och hållet deras. Föraren i sin tur har ansvar för ekipagets säkerhet. En 11 åring är inte myndig dvs fyllda 18 år alltså kan denne inte ta det ansvaret. Att låta vårdnadshavarna skriva på försäkran i den omyndiges ställe är ingen bra lösning på problemet heller.

Svaret på frågan bör vara: tyvärr nej det går inte.

Hoppas nu verkligen att ingen annan har omyndiga passagerare på sin lista.

Under resans gång har det kommit upp många frågor som inte är behandlade i årets version av Inlägg #1. Den här frågan noteras också för kommande evenemang så allt är så klart det kan vara redan i Inlägg #1.

Link to comment
Share on other sites

pelle17B: -- Varför då? --- En alldeles utmärkt fråga. Det ansvarsdelen som är "problemet". Vad jag vet har frågan aldrigt varit uppe förut men det är väl lika bra att den kommer upp.

Det är heller inte jag som är banchef och ansvarig även om jag svarar på många frågor numera.

Det kanske är så enkelt att vårdnadshavaren skriver på, men räcker det med en eller måste båda skriva på? I vilken grupp kör man med minderåriga passagerare, alla grupper eller bara någon utpekad grupp?

Det är väl bra att frågan kommer upp nu och inte vid inchekning och förarmöte.

Link to comment
Share on other sites

Det är väl bra att frågan kommer upp nu och inte vid inchekning och förarmöte.

Och framför allt inte efteråt om det skulle hända något!

Men annars ser jag inget problem med det efter som många minderåriga tävlar i motorsport.

Link to comment
Share on other sites

Efter resonemang kring frågan och eftersom försäkringsläget är oklart för minderåriga bedömer Locostsweden som banförhyrare att klubben inte kan ta ansvaret att släppa ut ekipage med minderåriga passagerare som läget är nu.

Som jag nämnt tidigare kommer det att tas fram tydliga riktlinjer att använda för evenemang som går i klubbens namn.

Link to comment
Share on other sites

Och en annan som försökte lösa licensen ikväll efter ett mycket generöst erbjudande från Jocke.. hur f-n kommer man till nån sida där man kan bekräfta betalning och utfört lyckat prov??!??? Kom till nån eventsida och betalade med Visa, men sen..nothing??

Idag kom licensen på posten. Lustigt förfarande. Det verkar ju ändå fungera trots att jag inte fick någon bekräftelse på att det var klart. Kanske ska vara så?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...