Jump to content

Kommer SBP godta denna ID märkning?


Recommended Posts

Hej!

Innan jag trailar upp bilen 14mil till Gävle så vill jag kolla med Er först.

Frågan är helt enkelt: kommer SBP godta denna ID märkning?

Jag försökte förgäves (som säkert många andra gjort) med att stansa med 8mm bokstavsstansar men det blev bara en stor bula i ramröret och en knappt läsbar bokstav.

Typsnittet är DotMatrix och teckenstorleken är 14mm.

Skrev helt enkelt ut chassienummret på ett papper, klippte ut och tejpade kanterna. Sen var det bara att knacka till i varje punkt.

post-4752-0-05837600-1340728653_thumb.jpg

Personligen tycker jag att SBP knappast kan gnälla på detta. Det är stansat, det är över 7mm stora bokstäver, läsbarheten är testad och funnen helt OK (min sambo såg direkt vad det stod).

CEALM, du som gjort såhär, tror du det duger?

Mvh

Thomas

P.S. en annan fråga blir om man törs pensla över med hammarlack eller om man ska nöja sig ned att spraya. Man vill ju inte riskera att få för mycket färg i dalarna och förstöra läsbarheten...

Link to comment
Share on other sites

Jag som har runda rör använde precis denna metod och det har varken SFRO eller andra instanser sagt något om. Ramnumret på min Ducati ser likadant ut det också.

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

Jag har två bilar som är "Dotmatrixade" och det har inte sagts ett ljud om det. Regbes och en styck besiktning plus ombesiktning läste och var nöjd.

Jag valde mellan 20 och 25mm som teckenstorlek.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...