Jump to content

Utförsäljning R-Däck


Recommended Posts

Såg dom för ett tag sen (R1R). Duger dom på bana?

Skulle helst köpa R888, men blir ganska mycket pengar...

Jag har kört en hel del med R1-R på bana med min Miata. Jag upplevde dem inte som särskillt mycket långsammare än R888. Gummiblandningen är väl densamma som jag förstått det men med en mjukare stomme. Och på våra lätta bilar kanske det inte gör någon större skillnad. Jag har iaf bara gott att säga om de däcken. Köpte just mitt tredje set till Miatan från TWS. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har kört en hel del med R1-R på bana med min Miata. Jag upplevde dem inte som särskillt mycket långsammare än R888. Gummiblandningen är väl densamma som jag förstått det men med en mjukare stomme. Och på våra lätta bilar kanske det inte gör någon större skillnad. Jag har iaf bara gott att säga om de däcken. Köpte just mitt tredje set till Miatan från TWS. :)

R1R säljs på flera ställen för ung samma prisSom TWS utförsäljningspris, tex dackonline och flera liknande, så nåt direkt superpris är det inte. Men om man behöver just nu är det bra. Jag väntar tills det blir dags och köper färska däck.

Men skulle vara intressant at veta om R1R är nåt att ha, det kommer mest att bli gatkörning för min del. I alla fall tror jag det..

Link to comment
Share on other sites

R1R säljs på flera ställen för ung samma prisSom TWS utförsäljningspris, tex dackonline och flera liknande, så nåt direkt superpris är det inte. Men om man behöver just nu är det bra. Jag väntar tills det blir dags och köper färska däck.

Men skulle vara intressant at veta om R1R är nåt att ha, det kommer mest att bli gatkörning för min del. I alla fall tror jag det..

Jag hittar inte R1-R på dackonline.se iaf. Och om man är intresserad av R1-R i 15" så är 195/50 ganska duktigt nersatta just nu (695kr st). Säger inte att det inte finns billigare någon annanstans, har inte letat så noga ärligt talat. Men nog med smygreklam nu.

Som sagt så på 1000kg bil fungerar de iaf otroligt bra och jag har inte haft några problem att hänga med andra R888-bestyckade Miator. De räckte iaf till för att komma tvåa R-däcksklassen i MX-5 Racing Clubs sprintcup förra året. :D

Men om detta är överförbart på våra lättare fordon låter jag vara osagt.

Link to comment
Share on other sites

Camskill är bra, men sist fick jag vänta över 4 veckor på mina regndäck trots att de levererades 3 dagar efter beställning.....

Ja, dom verkar ha skickat däcken snabbt men sen vet man inte...fast ~160 kr för 2 däck är ju inte så farligt så det är väl en budget-frakt som går över konstiga länder...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...