Jump to content

Kom så skrattar vi.... :0)


Acke

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

här kommer en historia

Stig och Göran va jättesugna på att ta en krogrunda. Men allt de hade tillsammans var bara 15 kr. Då fick Stig en lysande idé och sprang in på ica och köpte en korv för de 15 kronorna. 

Kom Göran, sa han och slet med honom in på närmaste krog. De beställde in 2 jäger och två öl. 

När de druckit upp allt frågade Göran hur de nu skulle kunna betala för sig? 

Titta här, sa Stig och stoppade in korven genom blixtlåset! 

Han bad Göran gå ner på knä och suga av korven mitt inne på krogen. Bartendern såg vad de gjorde och slängde ut den utan att de betalade för drickat. Så fortsatte Stig och Göran. 

Efter 10 krogar Säger Göran att han har så fruktansvärt ont i knäna att han inte orkar med en enda krog till. 

Stig Svarar, men hur tror du jag känner mig?! Jag tappade ju korven efter tredje krogen

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Lite i stil med denna:

In på en bar kommer en man och beställer 4 whisky och sveper den första, han ryser och utbrister -Det var en djävel att backa!

Han tar genast den andra och sveper den också, ryser till och säger fy fan, det var en djävel att backa.

När han tömt det tredje och fjärde glaset på samma sätt frågar bartendern om han inte gillade whiskyn.

- Jodå, det var inget fel på whiskyn, men jag hade problem med att parkera min lilla Fiat här utanför, då det kom en lastbil som tutade och ville ha min ruta.

Jag steg ut ur bilen och sa åt lastbilschauffören att jag skulle suga av honom om han fick in sin stora lastbil där. -Han var en djävel på att backa..

Link to comment
Share on other sites

Löken och julgranen

En familj sitter vid kvällsmaten och sonen frågar sin far:

Hur många sorters bröst finns det?

Fadern svarar lite generat,

- Nu skall du höra min son, det finns tre slags bröst

I tjugo års åldern är de som meloner, fasta och runda I trettio- fyrtio årsåldern är de som päron, fortfarande bra men hänger lite Men efter 50 är de som lök!

Som lök? frågar sonen

Fadern förklarar: Ja när du ser dom börjar du att gråta.

Då blev dottern och hustrun småsura och dottern frågar högljutt sin mor

- Hur många olika slags snoppar finns det?

Modern ler och säger:

Nu skall du höra min dotter, det finns tre sorter

I tjugo årsåldern är den som ett ekträ, mäktig och hård I trettio-fyrtio årsåldern är den som ett litet björkträ, flexibel men pålitlig Men efter femtio är den som en julgran!

En julgran? frågar dottern

Ja, död från roten och uppåt medans kulorna bara hänger till pynt

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Hur gör man...

... när man varit ute och partajat för länge en natt?

Smyg INTE in och tro att din partner sover för då blir det liv. SPARKA istället upp dörren och skrik:

"NU JÄVLAR SKA HÄR KNULLAS!"

Då ska du få se på en som sover!

kenneth

Link to comment
Share on other sites

tiderna förändras, här beröms både väghållningen och Polyglas-däcken.

Undrar om våra bilar skulle spöa en GTX?

Edited by stigge
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tillverkaren till turbogrenröret fuskar!! Jag ser tydligt att det har använts rör. Normalt bygger man väl grenrören med svetsen på fri hand, eller gör ni på något annat sätt?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Den här trottoarprataren stod utanför MAXI Hälla Västerås. Jag tog kort på den i samband med Power Meet 2011. Jag har alltid önskat mig ett eget jordklot. Det som gjorde mig osäker så jag inte slog till och köpte var att jag skulle behöva bestämma mig för vilken sort. Finns det verkligen flera sorter? Hur många däremot var lätt. Jag nöjer mig med en. Skall jag ha flera måste jag göra mig av med en Sevenram för att få in jorden i verkstaden.

TrottoarpratarevidHllaisambandmedPowerMeet2011.jpg

Tänk att jag äntligen fått ta en helt egen bild på en rolig text på en skylt. Så glad jag blev.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...