Jump to content

Recommended Posts

I samband med byte av kammar och portning av toppen i min Zetec har jag bestämt att byta ut mitt Megasquirt till det nya Maxxecu från Maxxtuning.

Jag har rivit ut den gamla installationen och börjat koppla in det nya.

Det är väldigt enkelt för jag kan använda alla gamla givare men byter ut alla kablar då det följer med en kabelhärva med det nya sprutet.

Tändning blir COP från Audi och styrs från ECU.

Imorgon ska jag hämta ECU:n hos Maxxtuning och samtidigt installeras mappningsprogrammet på min dator så jag kan köra alla tester innan mappningen.

Min förhoppning är att jag ska vara klar till festivalen...

Detta sprutet är helt nytt så men vet ju aldrig men man måste alltid vara optimistisk.

post-49-0-00883700-1339574581_thumb.jpg

post-49-0-66293300-1339574591_thumb.jpg

Edited by Berne
Link to comment
Share on other sites

Det jag fann om sprutet verkar det ha kompetent hårdvara. sedan gäller det ju att mjukvaran ser till att nyttja hårdvaran och att den är smidig.

mina 5 cent

jag skulle tro att den hamnar i mellan segmentet.

Link to comment
Share on other sites

Det jag köpt hittills är ECU och kabelhärva. Jag ska även köpa mappningen. Därefter får vi se vad resultatet blir.

Jag ska fråga om mappningsprogrammet är fritt men jag tror att det ska gå att ladda ner såsmåningom så det borde inte vara nåt problem.

Priserna står på maxxtunings hemsida.

Allt är ju nytt ännu så det är flera frågetecken.

Det känns rätt att köpa sprut och mappning på samma ställe ifall men behöver hjälp länge fram.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...