Jump to content

Tiger Supercat - 2010 -Såld!


Recommended Posts

Eftersom jag börjat projektera ett nytt bygge är det dags att Tigger får en ny "husse".

Idag var det vårpremiär!

IMG_8351_small%20copy.jpg

IMG_8352_small%20copy.jpg

Modell: Tiger Supercat

Mätarställning: 101 mil(dagsfärskt!)

Färg: Raven black metallic & kolfiber

Chassie: rörram med två separata störtbågar.

Hjulupphängning: Tiger Racing design baserat på Ford Sierra, Dubbla A-armar fram, Snett bakåt riktade armar bak, fullt justerbart både fram och bak. STAX Coil over fram och back. Justerbara inboard-stötdämpare fram. Snabb styrväxel(2.1varv) och specialdesignad styrgeometri. Ford Sierra diffklump och separat hjulupphängning bak.

Bromsar: Tiger Racing design baserat på Ford-komponenter. Ventilerade skivor fram.

Kylsystem: Lättviktskyl i plast och aluminium, Aluminium kylrör, Sierra expansionstank.

Motor: JEM engineering(jemengines.co.uk) 2,1l Pinto med Kent cams Mild road och Yamaha R1 förgasare(bestyckning för denna motorindividen, ingen tumregel-bestyckning!)

Växellåda, kardan & drivaxlar: Ford T9 och Tiger Racing designad kardanaxel, drivaxlar från Ford Sierra.

Däck & Fälgar: Aluminium fälgar med så gott som nya däck.

Inredning: Tiger racing med specialdesignade stolar & fyrpunkts-bälten. Två separata störtbågar.

Tiger Supercat är en av Tiger Racings (tigerracing.com) tolkningar av Collin Chapmans berömda design nummer sju, även kallad Super Seven.

Min bil regbesiktigades den 7/4-2010 och är byggd för att göra bra ifrån sig både på bana och landsväg.

Det här är snabb bil på riktigt!, ingen show-bil som bara trilskas. Den är färdig och behöver inte skruvas ihop innan man vågar börja köra. Det är bara till att hoppa I, vrida på nyckeln och njuta!

Mer info hittar du i min tråd här: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=8981&st=0

Pris: 135.000:- eller högstbjudande. Med bilen medföljer även en komplett Ford Sierra som reservdelsbil och en komplett nyrenoverad FORD Pinto OHC 2.0l-motor.

IMG_8340_small%20copy.jpg

IMG_8344_small%20copy.jpg

IMG_8345_small%20copy.jpg

IMG_8348_small%20copy.jpg

20120325_111909_small.JPG

För sökmotorerna, super seven, Caterham, Westfield, MK sportscar, sjua, säljes

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja du har rätt Peter. Man skall inte gråta över "spilld mjölk", det är bara att ta nya tag. :)

Jag har redan börjat samla delar så nu skall det storstädas i garaget och en av motorerna skall upp i motorbocken så jag har något att leka med. :)

Link to comment
Share on other sites

Vilka planer finns förankrade för framtiden Per? Vet att det planerats en hel del de sista åren, så vad står högst på listan av troliga/möjliga projekt?

Link to comment
Share on other sites

Det enda som är säkert är att jag har en hög Duratec-motorer i källaren. Jag är väldigt sugen på något MIATA-baserat! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...