Jump to content

Köpa Aluminium


pelle17B

Recommended Posts

Någon som vet var man numera köper aluminium bitar i Stockholmsområdet, eller närliggande städer typ Västerås?

Letar tips på någon firma som säljer över disk, eller någon mekanisk verkstad där de är vänligt inställda till att sälja lite spillbitar (även kraftigare och inte bara plåt).

Tidigare hade Ståldepån (f.d Tibnor) i Lunda spillbitar av aluminium som man kunde köpa över disk. De hade både rejäla bitar för fräsning och svarvning och plåtbitar. Har lästa att sedan deras lokaler brann ned har de slutat med kontant försäljning för gott och man kan endast köpa mot faktura med med en mycket väl tilltagen expeditionsavgift. Oklart om man kan köpa alls som privatperson.

Fan vad jag är trött på alla dessa firmor som

1. Inte säljer till privatpersoner

eller

2. Säljer till privatpersoner, men tar 500 spänn i expeditionsavgift för att sedan sälja material till överpriser (Ocker! Företag som handlar mycket kan ha 50-80% rabatt och ingen expeditionsavgift)

/Peter

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag köper all min metall i Uppsala via http://www.skrotcentralen.se/, det finns lite olika vid olika tider. Självplock och hyfsade priser. 25kr/kg för alu t ex. endast kontant. Ibland massor med RF från läkemedelsindustrin i stan.

Vill du ha nytt finns det tvärs över gatan Uppsala Handelsstål.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag köper all min metall i Uppsala via http://www.skrotcentralen.se/, det finns lite olika vid olika tider. Självplock och hyfsade priser. 25kr/kg för alu t ex. endast kontant. Ibland massor med RF från läkemedelsindustrin i stan.

Vill du ha nytt finns det tvärs över gatan Uppsala Handelsstål.

/Fredrik

Vad är RF för nåt ?? Ett material eller vad ??

Ibland massor med RF från läkemedelsindustrin i stan.

Link to comment
Share on other sites

Om det inte rör sig om allt för stora bitar du behöver så finns

www.maskindelen.se

www.ironbill.se

Har lite annat med och säljer via sina respektive hemsidor till privatpersoner. :)

Link to comment
Share on other sites

Om det gäller aluplåt rekommenderar jag att kontakter tas med reklamskylttillverkare.

Jag har fått många m2 gratis eller mot fika till personalen.

Hela min kaross består av reklamskyltar = Locost.

Link to comment
Share on other sites

Moss!

Jag köpte ett ark 1mm aluplåt här:

Metallservice.

De tog inget extra bara för att jag var en sketen privatperson och jag blev inte speciellt snorkigt bemött heller. Det enda som kanske var lite knöligt var att jag måste lägga en order först och betala in på deras konto innan jag kunde hämta ut. Detta var dock gjort samma dag, så det kändes överkomligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...