Jump to content

Söker MNR Backlåda


JonasJonson

Recommended Posts

Någon som är sugen på att sälja en MNR backlåda köper den omgående? Kanske någon med avstannat projekt?

De kan inte levera någon förän augusti som tidigast och jag behöver en nu.. :-(

Link to comment
Share on other sites

Bra pris på Quaife lådan, det är halva nypriset.

Ringde MNR igår.. och det är ju som väntat med uländer.. de som tillverkar de vitala delarna till deras låda gick i kånken och de letar en tillverkare.. så de kunde som tidigast säga augusti. Och då frågar jag mig vilket år ;-)

Hur mycket skiljer i vikt på quaife lådan mot MNR ? och är det som så att man tappar mer hästar?

Link to comment
Share on other sites

Vikten vet jag inte (men jag kan väga min Quaife om du inte hittar det)

Quaife lådan ska vara en sk "straight through type" så jag tror inte att du kommer tappa mer med den.

http://www.quaife.co.uk/shop/products/qbe35g

Ja väg den gärna :-)

..känns ju inte som jag har några större valmöjligheter heller ;-)

Link to comment
Share on other sites

Läste på något forum om någon som bänkat sin Locost först med Quaife lådan och sedan med MNR och skillnaden skulle vara 5 hk på bakhjulen.

Hur sant det är vet jag inte.

Vill du komma vidare så kör med Quaife och byt sedan till MNR - det kommer säkert finnas köpare framöver till en Quaife låda. Tror inte att måtten eller infästningarna skiljer sig så nämvärt att det krävs stora modifieriingar, speciellt om du gör kardanerna skjutbara i längsled.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Läste på något forum om någon som bänkat sin Locost först med Quaife lådan och sedan med MNR och skillnaden skulle vara 5 hk på bakhjulen.

Hur sant det är vet jag inte.

Vill du komma vidare så kör med Quaife och byt sedan till MNR - det kommer säkert finnas köpare framöver till en Quaife låda. Tror inte att måtten eller infästningarna skiljer sig så nämvärt att det krävs stora modifieriingar, speciellt om du gör kardanerna skjutbara i längsled.

/Fredrik

Nä jag kommer annars sitta fast länge :-/ så jag ringer killen nu.

Link to comment
Share on other sites

5hkr i en bromsbänk säger inte så mycket. samma bil kan vid olika tillfällen skilja ännu mer.

Så även om han inte bytt låda så kunde resultatet vara detsamma.

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

5hkr i en bromsbänk säger inte så mycket. samma bil kan vid olika tillfällen skilja ännu mer.

Så även om han inte bytt låda så kunde resultatet vara detsamma.

Håller med dig Thomas! Känns inte helt vetenskapligt.

Link to comment
Share on other sites

Den korta:

Min 368mm Max 408, 110mm fläns för Sierra diff i ena änden, 88mm fläns med 57mm passning(Ford English type drive flange fitting, Quaife, MNR osv..) i andra änden.

Den längre:

Min 620mm Max 663mm, 88mm fläns med 57mm passning(Ford English type drive flange fitting, Quaife, MNR osv..) i båda ändarna.

Byggda på nya delar och inte gått många mil.

Link to comment
Share on other sites

Den korta:

Min 368mm Max 408, 110mm fläns för Sierra diff i ena änden, 88mm fläns med 57mm passning(Ford English type drive flange fitting, Quaife, MNR osv..) i andra änden.

Den längre:

Min 620mm Max 663mm, 88mm fläns med 57mm passning(Ford English type drive flange fitting, Quaife, MNR osv..) i båda ändarna.

Byggda på nya delar och inte gått många mil.

Kan vara intressant. Jag lär förhoppnigsvis få backlådan under veckan då den skickas med bussgods

från Skåne i början på nästa vecka. Så får jag fram ett mått :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...