Jump to content

Höstkörning på Tullinge


Superswift

Recommended Posts

Jag såg filmen Supersize Me i fredags så min lust för McMat har klart minskat... :zipped:

Kallerman, eller någon annan som bor åt Tullingehållet, är det någon som har möjlighet att plocka upp nyckeln till grinden under veckan?

Även jag har slutat med att äta på "Donken"

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Håller med om att donken är lite halväckligt, men man vet ju vad man får när man beställer :blink:

Ska vi ta en annan mätesplats för att inte invigas i frestelsen att ändå testa om det verkligen är så äckligt.

Ser ut som om vädergudarna kan bistå med hyfsat väder till sändag.

:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det har varit lätt nervöst vädermässigt....

Håll tummarna alla att vi ska få bra väder!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Synd att du inte kan komma Kallerman, jag har lockat dit Fredrik L. med Miatan som du känner.

Jag kan inte själv hämta nyckeln eftersom jag är i Göteborg närmaste dagarna.

Nyckelhämtningen ordnar sig ändå.

Jocke (Zaphod) gör en hjälteinsats och hämtar den. Tack Jocke! :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Klockan fem är den egentliga sluttiden.

Sist hade jag kört sönder bilen redan klockan tre så man behöver inte så mycket tid. :D

Förra gången körde alla järnet i början och alla vill vara på banan sen efter ett par timmar så tunnar det ut och vid halv fem samlade vi in konerna. Nu blir det nog lite mer gasa av eftersom detta är sista chansen för folk i år. Ingen kommer efter oss och Tullinge kommer snart inte att finnas mer så om vi drar över en timme så gör det nog inget. ;)

Oftast tar orken och bensinen slut först. Ta med nåt att äta och dricka, kör man mycket så är det rejält jobbigt. Och extra bensin om man har liten tank!

Link to comment
Share on other sites

Oftast tar orken och bensinen slut först. Ta med nåt att äta och dricka, kör man mycket så är det rejält jobbigt. Och extra bensin om man har liten tank!

Eftersom jag har noll koll vart vi ska så undrar jag om det finns möjlighet att smita iväg å köpa nåt eller är vi instängda hela eftermiddagen :D

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag har noll koll vart vi ska så undrar jag om det finns möjlighet att smita iväg å köpa nåt eller är vi instängda hela eftermiddagen 

Om jag vore dig så skulle jag bunkra upp innan. Det är en bit till Tumba eller Flemmingsberg som är närmast.

Finns inget direkt i närheten. Men det går ju att lämna området om man vill.

Modet skönk lite idag när jag tittade på lokalnyheterna..... Lördag skall tydligen bli strålande medans söndag hade ett brutalt stort lågtryck över hela ABC området. Men SMHI har ju inte haft många rätt denna sommaren så det finns väl ett litet hopp trots allt......

Edited by Zaphod
Link to comment
Share on other sites

Det kommer en hel del andra bilar nu också, så det börjar bli lite fullt... han kan komma på vinst eller förlust och se om det blir någon körtid. Regnar det så lär det bli betydligt färre sjuor och mer plats för andra, men i första hand är tanken att sjuor ska få en chans att köra eftersom det är ett Se7enDays arrangemang.

Vi blir en sjua mindre då en kille körde av vägen med sin efter en älgkonfrontation. Det ryktas att han körde mellan benen på älgen och sedan av vägen, om det stämmer eller ej vet jag inte men han har enligt egen uppgift ca 150 timmars jobb framför sig för att få ordning på ramen, fälgar och framvagnen, styrning etc....

Link to comment
Share on other sites

Usch då, man kan ju bara tänka sig vad som skulle hända om man frontade med en älg i sin sjua. Eller om man, som i detta fall, kör av vägen. Tur att killen överlevde, hoppas han klarade sig utan allt för stora skador.

Link to comment
Share on other sites

Då meddelar jag honom det.

Han skulle tydligen till nån annan bana nedåt i landet på lördag så det kanske inte blir aktuellt.

Trist med älgolyckan, hoppas att det gick bra för föraren. Bilen går alltid att reparera/bygga ny.

Link to comment
Share on other sites

eftersom det är ett Se7enDays arrangemang

Jag som trodde det var ett Locost Sweden arrangeman ?

Det skall jag i alla fall säga när jag låser upp grinden :D :D

Edited by Zaphod
Link to comment
Share on other sites

Anledningen till att det är ett Se7enDays arrangemang är att överskottet går till Se7enDays för att tex köpa in gemensamma koner. Se7enDays är den organisation som hittills har arrangerat körningar i Sverige för sevens och det har fungerat bra. Se7enDays rymmer alla sevens oavsett sort och märke medans Locost Sweden per definition inte gör det.

Vi får väl se det som ett syskonarrangemang föreningar emellan annars.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om det finns en hyfsad chans till uppehåll enligt smhi... :thumbup:

Finns det någon möjlighet att komma in på området lite senare, kanske vid 14.00 eller så? Vore ju ruskigt kul att komma och snacka lite.

Link to comment
Share on other sites

Det går bra att komma in senare.

Kör in genom Stora Griden och ta ner till vänster en bit in.

Kör över hela flygfältet rakt fram så ser du oss.

Där man normalt kör Top Fuel, Dag på strippen mm är vi.

Link to comment
Share on other sites

Svar på frågan om man kan köra in närsomhelst:

Egentligen inte, det är ett flygfält. Vi är egentligen ombedda från markägaren att köra samlat över banorna och inte över spridd tid.

Vi måste nämligen korsa aktiva start och landningsbanor så man har lite koll på vad som är på väg ner och upp i luften....

Men om du har koll och det inte blir en hel massa trafik så ska det nog inte vara nåt problem.

Edited by Superswift
Link to comment
Share on other sites

Nu ligger det lite bilder uppe på Dala7

Gå in på Träffar/Event i menyn...

Om det finns fler bilder av andra fotografer så tar jag tacksamt emot för publicering på Dala7.

PM'a mig i så fall.

Vill också passa på att tacka Magnus (SuperSwift) för en lyckad dag.

Link to comment
Share on other sites

Tack Alla ni som kom!

Hoppas ni har haft lika kul som jag haft.

Ska försöka plocka ihop en liten film framöver.

Bland annat på när min skärm spräcks mot en stolpe...

:(

AJ AJ AJ AJ AJ AJ

detdär lät inte så bra .....

hur allvarligt är det ?

Link to comment
Share on other sites

Nu ligger det lite bilder uppe på Dala7

Gå in på Träffar/Event i menyn...

Om det finns fler bilder av andra fotografer så tar jag tacksamt emot för publicering på Dala7.

PM'a mig i så fall.

Vill också passa på att tacka Magnus (SuperSwift) för en lyckad dag.

Tack för en otroligt trevlig dag.... :wohow:

Detta en väldigt speciell dag, massor av fina 7:or som gav bygginspiration och framförallt :

# Första gången jag fick sitta i en Färdig 7:a

# Första gången jag fick åka med i en 7:a

# Första gången jag fick köra en 7:a

Tack Jocke :thumbup:

Jag har ett gäng bilder som kan mailas upp om du vill!

Link to comment
Share on other sites

Det var kul att få träffa er. Det blir väl fler gånger.

Nu har vi en hel vinter på att planera 2005's aktiviteter  :thumbup:

och en hel vinter att:

*se till att armbågen är fixad så att man kan lyfta saker som väger mer än 20 kg.

* Se till att moster flyttar hem från Scottland så att hon kan ta med sig delar!

* Se till att bilen blir klar för byggbes nr 1.

listan kan göras lång...

Hur som helst, det var jättetrevligt idag, och det var trevligt att några till på forumet fick ett par ansikten (okaj, Jonte har vi sett på bild och film förr ;) :thumbup: )

ha det!

Link to comment
Share on other sites

Vems är den svarta bilen på bilderna på dala7:s sida? Grymt snygg i alla fall!

Jontes om jag inte missminner mig ;)

Och den var jävligt fräck det kan jag hålla med om :thumbup:

Edited by Henrik Nilsson
Link to comment
Share on other sites

Ja, nu är jag hemkommen efter ca 70 mils hemresa, synd jag sumpade tråget :( så det inte blev så många varv, men men, man fick ju åka CX diesel runt banan, och det var ju kul. :twisted:

Osså att få åka med i Superswift's bil, den går gott.

Nej, nu är det dags att sova, skall ju upp på jobbet om några timmar. :icon_sleep:

Edited by DIRAVI
Link to comment
Share on other sites

Jag får verkligen tacka för en lyckad tillställning :thumbup:

Kul å se så många olika sjuor in action

Kom hem sent igår efter en tyvärr misslyckad bullermätning igår :(

så nu ska jag kolla upp bilderna jag tog

Jasså är min bil med på bilderna???

Tyvärr så är dala7.nu nere för tillfället

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, tackar för en trevlig dag.

Jag tyckte min själ att det gasades mer denna gång jämte mot i juni. Jag gillade den blåa Esthern, den gick rart!

Diravi: Jag såg att du lever efter principen att krängning är inte samma sak som dålig väghållning. Ibland såg det ut som cittran höll på att välta :D

Lite synd var det att inte eran MacGyver-lösning på tråget funkade. :(

Både jag och Bernt kände att vi måste ta oss i kragen och bygga klart. Jag var ute och smekte ramen lite innan jag gick och la mig, i morron blir det bygga av!

Link to comment
Share on other sites

Så går det när man lånar ut bilen.....

En stor del av kanten saknas på bakskärmen, spräckt och själva skyddsplåten är helt bucklig. Ändröret på avgassystemet är ihopböjt.

Det måste nog bli nya skärmar på båda sidor så de matchar varandra och en ny ändpipa på systemet. Lite orolig för att den drog loss fästet under bilen också, ska kolla det....

Men det hände en del annat också, en stackars kille kom från Torshälla och fick stopp vid grinden in till banan då svetsen som höll bakaxeln på ena sidan släppte så det blev inget köra och trailer tillbaka. Hoppas han klarade kardanaxeln och klumpen bara för med den vinkeln som bakaxeln var i så var det inte mycket som kunde snurra fritt.

Ett par andra skärmar rök, bromslänkagehaverier, spruckna skärmfästen, Oljeproblem, två knäckta drivaxlar på en fyrhjulsdriven BanGolf etc Så man får vara beredd på att en del kan hända....

Link to comment
Share on other sites

>>Jonte

Shit vad fräsch din Sjua är!!! :wohow: Har aldrig haft svart som en tänkbar färg tidigare, men nu finns den också på paletten över tänkbara färger ;)

Jag bugar å tackar

För mig var svart ett självklart val......som gammal synthare så bestär min garderob enbart av svarta kläder...vilket min sambo tycker är jättekul :D

fast jag hade en röd tröja på mig igår

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...