Jump to content

Leverans från MK


RSr

Recommended Posts

Hej!

Är det någon här som fått en felaktig leverans från MK senaste veckorna?

Danny på MK hävdar att mina grejer är skickade till någon annan i Sverige.

Känns som jag varit om detta tidigare.....

//Rickard S

Link to comment
Share on other sites

Helt sjukt! Med det strulet du haft borde dom åka över med grejorna personligen.

För mig har det försvunnit ett paket från Rally Design, så det är kanske någon på någon terminal som hamstrar delar till ett bygge!?

(Rally Design har dock skickat nya grejor som kom fram idag)

Link to comment
Share on other sites

Jag har bra erfarenheter av RallyDesign. Blev tom uppringd av företaget för att klargöra några otydligheter (mina, inte deras).

Torkaraggregatet med tbh beställde jag från EuropaSpares (fanns inte på Rallydesign). Beställningen gjordes omkr 1 april, leveransen skedde idag - i mitt tycke för lång leveranstid.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Är det någon här som fått en felaktig leverans från MK senaste veckorna?

Danny på MK hävdar att mina grejer är skickade till någon annan i Sverige.

Känns som jag varit om detta tidigare.....

//Rickard S

Det där var konstigt. Hur kan det vara ditt problem att ragga tag på delar de skickat fel? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det där var konstigt. Hur kan det vara ditt problem att ragga tag på delar de skickat fel? :blink:

Nä det var väl inte min uppgift men blev nyfiken o det var någon på forat som fått delarna.. Om dom nu är skickade?? Förra gången hamnade ju Kittet i Eslöv.

Dom skulle vara framme om 4 dagar (Borde inebära att det är minst 2 månader bort..)

Edited by RSr
Link to comment
Share on other sites

O jag som vill beställa en MK Indy.. Ska man ge fan i det o beställa något annat?? Det är ju inte så kul att strula med leveranser..

hmm

Hej!

Det beror nog lite på hur snabbt du vill börja bygga/färdigställa bygget.

Har du en plan på ett år från beställning till reg-bes skulle nog jag välja något annat.

Är planen 10år, ja då skulle jag köpt det jag ville ha...

Mvh

Thomas

Link to comment
Share on other sites

O jag som vill beställa en MK Indy.. Ska man ge fan i det o beställa något annat?? Det är ju inte så kul att strula med leveranser..

hmm

Hej!

Ja vad ska man svara på det... Har du möjlighet att själv åka och hämta delarna och är beredd att stanna nån dag extra tills dom gjort din beställning klar då kan du nog handla av dom. Men maila iväg en beställning betala och hoppas att något dyker upp skulle jag inte rekomendera.. Det finns andra leverantörer som för hoppningsvis sköter sig bättre. Som någon sa: -man får oftast vad man betalar för. Det finns en anledning varför en Caterham är dyrare

/Rickard

Link to comment
Share on other sites

Jag har bra erfarenheter av RallyDesign. Blev tom uppringd av företaget för att klargöra några otydligheter (mina, inte deras).

Rally Design har varit ok, inte deras fel att paketet försvann i Malmö. Dock är dom inget vidare på att svara på email. Man får snabbare svar om man faxar! (och då skickar dom svaret på email :-)

Link to comment
Share on other sites

O jag som vill beställa en MK Indy.. Ska man ge fan i det o beställa något annat?? Det är ju inte så kul att strula med leveranser..

hmm

Idag är det 746 dagar sedan jag skickade beställningen till MK Sportscars.

Link to comment
Share on other sites

Idag är det 746 dagar sedan jag skickade beställningen till MK Sportscars.

Jag tycker det är konstigt att folk enns beställer från MK fortfarande, verkar inte vara många som det går smidigt för.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, varför ge sig in I något som förmodligen kommer att orsaka onödigt många fula ord!?!?!?! Synd för jag har fastnat för bilen, tycker deras race roll cage är långt snyggare än många andra, men å andra sidan går det ju att svetsa ihop något liknande själv. Sedan är ju priset lockande, men vad hjälper det om man aldrig får sina prylar.

Tänk om tänk rätt…

Edited by Packalen
Link to comment
Share on other sites

Det konstiga är att när jag beställt från MK har det fungerat perfekt.

De missöden jag råkat ut för är att det saknades framskärmar vid en leverans, men det skickades nya ganska snabbt.

Jag har visserliger beställt ett 10-tal gånger.

Jag förstår inte varför de envisas med din beställning, jag håller med att de kan vara lite struliga ibland men detta tar priset.

/john

Link to comment
Share on other sites

Det konstiga är att när jag beställt från MK har det fungerat perfekt.

De missöden jag råkat ut för är att det saknades framskärmar vid en leverans, men det skickades nya ganska snabbt.

Jag har visserliger beställt ett 10-tal gånger.

Jag förstår inte varför de envisas med din beställning, jag håller med att de kan vara lite struliga ibland men detta tar priset.

/john

Nä kan heller inte fatta varför dom stular så.. Det är ju inga jättedyra grejer heller. Dom är ju trevliga å så i telefon men det händer inte så mycket mer sen..

Link to comment
Share on other sites

Men maila iväg en beställning betala och hoppas att något dyker upp skulle jag inte rekomendera..

Minns när jag skulle betala mitt kit genom att göra en banköverföring. På banken blev man lite förvånad över att jag inte hade ett ordernummer eller något. Skickade iväg 40000 med bara mitt namn som referens.

Link to comment
Share on other sites

Det konstiga är att när jag beställt från MK har det fungerat perfekt.

De missöden jag råkat ut för är att det saknades framskärmar vid en leverans, men det skickades nya ganska snabbt.

Jag har visserliger beställt ett 10-tal gånger.

Jag förstår inte varför de envisas med din beställning, jag håller med att de kan vara lite struliga ibland men detta tar priset.

/john

Jag väntade i 1,5 år på delar från dem.. fick mina grejer i julas.. men jag väntar på min extra uppsättning skärmar som jag dessutom betalat för. Aldrig aldrig mer MK!! Bättre att göra affärer med MNR! De svara alltid på telefonen och man får vad jag förstått ett mer seriöst intryck och ärliga svar.

MK har bara orsakat mig magont :-(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hallo!

Jag är i samma sits nu, behöver råd;).

Jag beställde huv, bakdel, sidor samt skärmhållarna för merän 1,5 år sen.. och betalt och inget har kommit!!

När jag inte fick någon respons efter 1,5 månad så började jag Maila dom men inget svar, efter ett par veckor så ringer jag dom och då får jag svaret att dom väntar på transport bilen! Ok tänkte jag, fine dom kanske kommer ändå! Icke, efter 1 månad ringer jag dom och frågar vart i Helvete sakerna är, sen skulle det ha skickats med rsr's kit och där var dom inte heller, nytt samtal, och nya svar, då får jag till svars att dom kommer skickas med daffes två kit som han beställt, jag vet fortfarande inte idag om daffe har mottagit dom då vi ej lyckats få kontakt med honom, jag har ringt ett antal ggr och Joakim har skickat pm, men samtidigt hade nog daffe skrivit på forumet om han mottagit dom.

Så, vad ska man göra med mk?? Jag behöver mina plast saker som jag betalat för, samt att jag behöver en styrväxel därifrån!!

Hjälp

Edited by Robban1
Link to comment
Share on other sites

Tyvärr så fungerar det endast att tjata om dom säger att dom skall skicka på fredag ring och påmmin dom var TJATIG det enda som brukar fungera är att säga att det är riktigt pinsamt och du prata altid med samma person Baz är den som bestämmer men har ett minne som en guldfisk Danny är den jag skulle tjöta hål i huvudet på.

Michael W

Link to comment
Share on other sites

hur länge skall man behöva tjata? jag orkar snart inte bry mig längre, ska åka ut till dösjebro och fråga om han har fler plast kit på hyllan.

eller så får man kanske ta en mini tripp dit!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nä man börjar ju ledsna (Norrländsk underdrift)Har gått 2,5 år nu och fortfarande inga grejer. Problemet med minisemester är ju att man måste väl stanna två veckor för att dom ska lyckas skaka fram några grejer.. Nä nu ska jag börja om med ringandet. Verkar inte funka att hänga ut dom på nätet heller. //Rickard

Link to comment
Share on other sites

Det måste väl ändå gå att polisanmäla dem?

Avsiktligt eller ej låter det ju som solklart bedrägeri.

Visst det kanske kan tyckas hårt och få tråkiga konsekvenser, men sådär får man ju faktiskt inte hålla på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Uppar tråden lite för att varna andra som tänkt beställa därifrån. Gick emot allt jag läst här bla och beställde en ny motorhuv och bakdel i mitten av november. Höll medvetet på betalningen någon vecka och då de fick betalt så stod det enligt dem på pall och redo att skippas. Har mailat dem ett antal gånger och hittills haft en trevlig och artig ton, bad ett parcel tracking id" i början av januari men fick svaret att det inte behövdes då paketet ändå skulle anlända samma vecka. Men på de senaste mailen har de slutat att svara. Skall börja trackasera dem via telefon istället.

Som sagt Mk Sportscar har enligt mig fortfarande problem med kundservice/ärligheten. Så tänk er för innan ni beställer och försök hitta andra leverantörer om möjligt.

/Johan

Edited by Johnb
Link to comment
Share on other sites

Tråkigt att de fortsätter på samma sätt! Vilken skitfirma :thumbsdown:

Jag provade någon anmälan via handel inom Europa, De försökte kontakta MK men det blev ungefär samma resultat som när jag mailade.. Nästa steg var att försöka med någon rättsprocess men där tog min ork slut. Ordnade fram delarna från andra ställen istället så att bilen skulle kunna bli klar någon gång.

Jag fick ett meddelande via Facebook från en Richard Emmitt.

-hi Rickard

have u got all your parts yet from mk we are the glass fibre suppliers for them.

If you need any panals for your mk like aero screen dash rear wings front wings

or any of the panals let me no and ill sort out some sort of deal. We also do carbon

regards rich r.s.mouldings

Kan ju vara värt ett försök om inte MK får ur tummen. Jag har inte handlat från R.S Mouldings för jag upptäckte meddelandet efter att jag handlat från andra ställen.. Hoppas det löser sig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...