Jump to content

Höjd i motorrummet?


Packalen

Recommended Posts

Hej på er,

Jag är ny här på forumet och ny i Kit-Car världen. Har tokfastnat för detta nu när man lagt MC tävlandet på hyllan. Jag sitter o förbereder ett BEC bygge. Har inte bestämt vilket fabrikat osv utan tittar fortfarande på alternativen. En sak som jag funderar på är höjden i motorrummet. En MC motor blir ju ganska hög inklusive luftbox o motorn ifråga har variabla trattar och sekundärspridare monterat i luftboxen så det är ju inget jag har lust att börja bygga om.

Så om någon har koll på höjden i motorrummet från golv till huv så vore jag taksam förs den infon.

Tackar på för hand

//PP

Link to comment
Share on other sites

Välkommen till forumet Packalen. Klok idé att dra igång ett bygge. BEC-are finns det ett antal på forumet så du kommer säkert få svar på frågorna. Vilken BEC blir det för din del?

Link to comment
Share on other sites

Välkommen till Locost! :)

Så om någon har koll på höjden i motorrummet från golv till huv så vore jag taksam förs den infon.

Det finns nog tyvärr inget standard svar. Alla chassien är olika så det beror heöt och hållet på vilket chassie du tänker på.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Har haft samma plan, att lindra roadracingabstinensen med en 4-hjuling, börjar bli tveksam till att det lyckas..

Jag har en Westfield och mätte grovt på höjden i motorrummet, som högst med scoop ca 60 cm ner till chassit. I framkant på scoopet är det ca 57 cm. Hoppas det är till hjälp, om du vill ha nogrannare mätning kan jag kolla imorgon.

/ Jonas

Link to comment
Share on other sites

Hej

Har haft samma plan, att lindra roadracingabstinensen med en 4-hjuling, börjar bli tveksam till att det lyckas..

Jag har en Westfield och mätte grovt på höjden i motorrummet, som högst med scoop ca 60 cm ner till chassit. I framkant på scoopet är det ca 57 cm. Hoppas det är till hjälp, om du vill ha nogrannare mätning kan jag kolla imorgon.

/ Jonas

Tackar, nä du behöver inte mäta nogrannare då R1 motorn inkl luftbox minst 20cm högre. Så då får man väl lösa problemet på annat sätt.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Orginal luftburk är svår att lyckas med och variabla insug ställer också till det. Du får gärna titta hur jag har löst det med en äldre R1-motor i mitt bygge. Vi bor ju nästan grannar.

Mvh Arne Nyman

Link to comment
Share on other sites

Hej

Orginal luftburk är svår att lyckas med och variabla insug ställer också till det. Du får gärna titta hur jag har löst det med en äldre R1-motor i mitt bygge. Vi bor ju nästan grannar.

Mvh Arne Nyman

Du menar att det står en sjua med R1 motor nästgårds... Det var som rackarn. Tittar gärna på din lösning.

Mvh

Patrick

Link to comment
Share on other sites

Du menar att det står en sjua med R1 motor nästgårds... Det var som rackarn. Tittar gärna på din lösning.

Mvh

Patrick

Det går fint, slå mig en signal (070-0873263) så kanske vi kan få till något till helgen.

/ Arne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...