Jump to content

Anmälan till Kinnekulle


Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

- Stefan Larsson

- Caterham Blackbird

- 1 (körande) och 1 som följer med som sällskap

- Deltar båda dagarna

- Har ej bestämt var vi ska bo, troligen banan.

Edited by HovstaSX360
Link to comment
Share on other sites

Aja, jag anmäler väl mig själv så länge..

Alex Bergsland

DomiSeven

Båda dagarna (kommer till banan fredag kväll och åker hem söndag)

Bor på banan

Edited by DomiSeven
Link to comment
Share on other sites

Anmälan till Kinnekulle

(Namn) Peter Thornadtsson

(Bil) Th35

(Antal pers) 2

(Deltar dagar) troligen enbart söndag, men kommer förmodligen på lördag kväll

(Boende) Banan

Vi är två förare som delar bil. :eclipsee_steering:

Ska bli kul

// Peter

Link to comment
Share on other sites

Om man är 2 som ska köra med en bil, är det 500 kr pp eller är det 500 för bilen som gäller? Så det blir rätt och riktigt!

//Björn

500 / skalle brukar det vara

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Anmälan Kinnekulle!

- Björn Nilsson

- MK Indy

- 2 pers.

- Lördag, söndag! Kanske kommer ner fredag kväll!

- Bor på Banan! Camper eller tält!

- Mikael Back

- Björns MK indy

- Lördag, söndag

- Banan!

Link to comment
Share on other sites

- Namn; Pär

- Bil; Ariel Atom 2

- Antal personer; 1

- Deltar dagar (lördag/söndag/båda); Båda

- Boende (banan/vandrarhem/annat); Banan

Varför inte grillkväll på banområdet med långbord?

Link to comment
Share on other sites

I vanlig ordning kommer jag vara där och störa det hela så gott jag kan. Kanske agera funktionärs-taxi oxå. En del fotograferande blir det säkert oxå.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Skulle vara kul o va me på locost-fetivalen,men jag är inte medlem .

Sett på nån sajt att evt icke medlemmar kan få va med att köra.

Stämmer de ??

Vad e de gäller då 240 +500 * 2 ?

i så fall !

Namn :Michael Öhrström

Bil : westfield Hayabusa

Båda dagarna slaggar i släpet på banan...

Link to comment
Share on other sites

micke r1: Hej. Svaren på dina frågor finns i första inlägget i den här tråden. Länk

Info om medlemskap finns på www.locostsweden.se, klicka på Bli medlem.

Att bli medlem

För att bli medlem behöver man inte äga eller bygga en Locost.

Skicka bara e-post till kassorn@locostsweden.se med uppgift om namn, adress och tfn nummer.

Årsavgiften är f.n 220:- per kalenderår

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

ok !

Förstog att de va nåt mysko med tråden på rejsa ! Men jag ville bara dubbel kolla, i fall man missat nån info.

Synd hade vart kul .

/micke

Link to comment
Share on other sites

micke r1: Det går väl bra ändå. Du hinner både bli medlem och betala anmälningavgiften utan problem. Det är ju mer än 1 vecka kvar till festivalen på Kinnekulle. 220kr för medlemskap och sedan 750 kr för körningen = 970 kr

Link to comment
Share on other sites

OK ! betalt in 970 på 367442-1 ! pga sen betalning tar jag med mig en skärmdump på inb,till kinekulle.

/micke

trodde ja aldrig :surrender: men kul att du vill va me oss :logo:

Link to comment
Share on other sites

Bra val och välkommen som medlem i klubbenmicke r1! Jag skickade ett mejl till kassören om din betalning, men han har säkert redan sett det antingen på kontot eller i tråden.

Du läste inlägg 1 och där finns allt som gäller för körningen. Ville bara nämna så du säkert sett tex SMA-licens-kravet men den kanske du redan har sedan tidigare?

Link to comment
Share on other sites

Det finns egentligen ingen tid som sådan. Du skall uppfylla alla kraven i inlägg 1 och att alla kraven hinns med Så skall det finnas plats också och det ser bra ut hittills.

Eftersom det ljust ut för dig att kunna vara med så föreslår jag inbetalning av medlemskap redan nu, då är det avklarat. Koll att giltig SMA licens finns, om inte fixa det omgående.

Att bli medlem

För att bli medlem behöver man inte äga eller bygga en Locost.

Skicka bara e-post till kassorn@locostsweden.se med uppgift om namn, adress och tfn nummer.

Årsavgiften är f.n 220:- per kalenderår

Välkommen Libell både som medlem och till festivalen!

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

NICLAS STANNA HEMMA !

Vi har tjuvtränant på kullen ju ! denna gg kanske du åker på däng :515: :515:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Japp ska bli kul spec med tanke på alla becar på samma ställe,ringde o hetsade nicklas lite bara hoppas att han dyker upp.

Japp, kul med lite Modsport-järn som kan stressa livet ur en.

Kommer inte stressa livet ur nån som inte vill,men vi kan ju försöka o sätta nångra snabba var om de blir läge.

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

vedde såg ditt inlägg nu :prop:

Jag ser de så här ! .....ska bli kul o se ditt flin när du lagt ett rökar varv :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Behöver passagerare i bilen vara medlemmar i klubben?

Jag tolkar det som att det är först när man är förare på banan som Locostsweden medlemskap och inbetald deltagaravgift krävs?

Eller är jag ute och cyklar?

Kommer det att finnas möjlighet att lösa medlemskap och deltagaravgift på plats?

Vi kommer upp på fredag 3st.

//Jesper

Link to comment
Share on other sites

Tack för att du ställer frågan Stadig1 jag ser att inlägg #1 inte riktigt tydligt skriven på den punkten därav din fråga. Bristen är noterad och kommer åtgärdas i inlägg #1 vid eventuella kommande körningar i Locostsweden regi.

Klarläggande:

Deltagare, läs förare uppfyller kraven i inlägg #1 (och ev. kompletteringar av inlägg #1). Är det fler förare på en bil skall varje förare uppfylla kraven i inlägg #1 (och ev. kompletteringar av inlägg #1).

För Passagerare gäller uppvisad giltig SMA-licens plus tillämpliga delar av inlägg #1 (och tillämpliga delar av ev. kompletteringar av inlägg #1)

Jag har också sett en annan sak som inte är tydlig i inlägg #1 (finns inte med i kravlistan) men kompletteras härmed:

- Giltigt körkort.

Skulle någon som anmält sig som delatagare (förare) inte uppfylla kravet, vänligen skicka ett PM omedelbart till mig. Kontroll av körkort sker på plats innan körning.

Kom ihåg att ta med körkortet för vi har inga möjligheter att kolla online.

En uppmaning till alla är att betala medlemsavgiften till Locostsweden nu om ni inte hunnit med det än, ordna så SMA-licensen är klar att visa upp. Ju mindre organisation kring saker som var och en har all möjlighet att ordna själv hemma förenklar och ger mer tid att ha banan öppen.

Det är bra att frågor kommer upp så inlägg #1 kan förtydligas och bli så klargörande och heltäckande som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

- Vänligen skriv ut Reglerna

- Varje Förare och Passagerare fyller i sin egen blankett

- Gå igenom Reglerna "punkt för punkt".

- Fyll i alla uppgifter på blanketten. Förare skriver "Förare" på avsedd plats och passagerare skriver "Passagerare" på avsedd plats.

- Kontrollera speciellt giltigheten på körkort samt SMA-licens

OBS! OBS! Innan ni ger er iväg mot Kinnekulle och Locostsweden Festivalen gör en extra koll så allt är med. Det finns ingen möjlighet för banledningen att bekräfta ett "glömt körkort", ett glömt SFRO2 dokument eller en glömd vagnbok etc. OBS! OBS!

Ref: Läs igenom hela tråden men speciellt inlägg #1 samt även ref till inlägg #88

Är allt ifyllt, medtaget och klart då kommer proceduren "incheckning och kontroll" av förare och passagerare att gå smidigt.

Regler Kinnekulle 2012-07-och-08.pdf

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Taget från Bilsportförbundets hemsida:

"En vagnbok är en tävlingsbils logbok och registreringsbevis. I vissa sportgrenar och klasser är det obligatoriskt att ha en vagnbok.

Det skiljer ganska mycket beroende på sportgren hur man skaffar sig en vagnbok. På licensutbildningen så får man dock lära sig det. Hör med din klubb annars."

Link to comment
Share on other sites

- Vänligen skriv ut Reglerna

- Varje Förare och Passagerare fyller i sin egen blankett

- Gå igenom Reglerna "punkt för punkt".

- Fyll i alla uppgifter på blanketten. Förare skriver "Förare" på avsedd plats och passagerare skriver "Passagerare" på avsedd plats.

- Kontrollera speciellt giltigheten på körkort samt SMA-licens

OBS! OBS! Innan ni ger er iväg mot Kinnekulle och Locostsweden Festivalen gör en extra koll så allt är med. Det finns ingen möjlighet för banledningen att bekräfta ett "glömt körkort", ett glömt SFRO2 dokument eller en glömd vagnbok etc. OBS! OBS!

Ref: Läs igenom hela tråden men speciellt inlägg #1 samt även ref till inlägg #88

Är allt ifyllt, medtaget och klart då kommer proceduren "incheckning och kontroll" av förare och passagerare att gå smidigt.

För att klargöra och minimera strul på plats så undrar jag följande ang blanketten:

På raden uppvisat giltigt körkort: Skall jag skriva körkortsnummer, namn eller skall detta fyllas i av någon på plats?

På raden Giltig SMA-licens: Skall jag skriva licensnummer, namn eller skall detta fyllas i av någon på plats?

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

Tack fege för synpunkten.

PDF filen är justerad. För er som inte vill skriva ut filen en gång till skriv själv ert körkorts- och SMA licensnummer på "prickraderna". Passagerare behöver bara skriva SMA-licensnummer.

Link to comment
Share on other sites

Jag antar att SMA-licensnummer är detsamma som kundnummer hos SMA?

..och körkortsnummer?? Varför inte skriva personnummer istället, eller är det nåt annat som menas?

Det kanske bara är jag som blir förvirrad.

Edited by DomiSeven
Link to comment
Share on other sites

På körkortets framsida står det 5. Bakom 5. står personnummer. Förklaring till 5. finns om man vänder på körkortet. Där kan man läsa 5. Körkortsnummer

På SMA-licensen personnumret under steckkkoden = SMA-licensnummer även om det inte står en särskild rubrik på kortet men minns jag rätt så står det förklarat där man gör provet för att få sin SMA-licens. Men skriv båda numren de får plats på prickraden.

Dokumentet som ni kommer skriva på ett dokument för banledningen, dvs att alla visat upp att de har en godkänd bil och att föraren och passageraren är godkända på de punkter som så erfordras. Med er underskrift påtar sig förare och passagerare att följa alla uppsatta regler samt att förare och passagerare påtar sig själv hela ansvaret.

När körningen är avslutad 2012-07-08 är också dokumentet färdigt för dokumentförstöraren.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Tiderna 0900 samt 1630 i tabellen är fasta övriga tider nedan är Hålltider!

Fredag 6 juli

Tillgång till område för tält eller annat boende skall finnas fredag kväll samt även tillgång till toaletter och duschar från fredag kväll.

Lördag 7 juli

0800 Anmälan / registrering öppnar

0840 Förarmöte

0900 Följa John-varv

0915 Gruppvis körning

1200 - 1300 Lunchpaus

1300 Gruppvis körning

1630 Körning på banan avslutas

1900 Gemensam middag (För info se annan tråd. Länk)

Söndag 8 juli

0840 Förarmöte

0900 Gruppvis körning

1200 - 1300 Lunchpaus

1300 Gruppvis körning

1630 Körning på banan avslutas

16:45 Grindarna låses

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Kommer ner ned med största sannolikhet på lördag, dock utan 7:a

Sover vid banan i tält eller i bilen

Så jag kan ställa upp som alltiallo där det behövs :)

Link to comment
Share on other sites

Jag åker ned på dagen på fredag och hem på måndag morgon (eller eventuellt söndag kväll). Är det någon i Stockholmstrakten som planerar att åka ned och kolla utan Sjua så har jag plats i bilen. Resan blir ju typ gratis då så att säga (jag skall ju ändå åka). Boende kan jag inte fixa men det går väl antagligen att sova på banan.

/Peter

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...