Jump to content

"Cornelis" Super 7 Replica MidCost


Recommended Posts

Så kom tiden då jag uppfyllt det jag ville!

Jag byggde en bil från grunden och har kört den 1½ säsong (300 mil) och nu väntas andra projekt.

Bilen härstammar från original super 7 och är enligt "bokmått". Bakvagnen är omritad för att passa Sierra IRS. Till stora delar byggd med Sierra som donator. Original som EFI SOCH motor från -89 men konverterad till förgasare med dubbla Dellorto 40:er. Motorn är komphöjd, vassare gatkam, svänghjulet lättat (mycket!) polerad i portar, inslipade ventiler, custom grenrör, filter king regulator mm mm.

Fick mycket fint beröm av SFRO för chassie och körbarhet vilket kan intygas (!!!)

Snapp Off med mockaratt, instrumentering från Smiths (hast/varv), led lampor (blinkers/broms bak...) brooklandrutor, justerbara dämpare, fjädrar från Sellholm, både 3-punkt/4-punkts bälten på båda sidor, varvtalsbegränsare med shiftlight, justerbar bromskraftsreducering, Viking larm med rörelsesensor och vibrationssensor, överfallslarm... ja, finns mycket å skriva...

Priset jag tänkt är: 150.000:-

men just nu är det sensommarrea, bvsa !!!

kom med förslag... dock ej byte...

Lenny: 0705-379351, lennyenander@hotmail.com

Edited by Lenny
Link to comment
Share on other sites

en bild med reg nr osv ska det naturligtvis finnas med. FÖ så finns det i stort sett full dokumentation på hela bygget i bild/pappers form... om man vill ha med...

post-276-0-65233900-1334203901_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Framlycktorna är det biltemas MC lampor?

Funkar ljusbilden på dem?

Jag tycker dem var snygga!

/Fredrik

jag måste svara ja, och nja, på de frågorna. Ja det är Biltemas, och nja på ljusbilden. Funkar helt ok i trafik (grymt helljus) men bilprovningen har svårt att få en vettig avläsning varpå jag har "besiktningslampor" också... som naturligtvis medföljer :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...