Jump to content

stötdämpare


Newman

Recommended Posts

Kolla med Lupus, han kan ha ett par......

jepp har två ALU tror det var märket AVO, några år gamla men i princip nya då jag bytte till SFRO II då dessa gav förlite utfjädring min bil (hade flyttat ett fäste utan att tänka på konsekvenserna) .

Priset ? köp två betala för en mao halva nypriset ( köpta på merlinmotorsport.co.uk)

Link to comment
Share on other sites

Kolla med Lupus, han kan ha ett par......

Stämmer har två stycken utan fjädrar.

Hel alu tror det var AVO några år gamla men i princip nya då jag fick köpa längre dämpare till SFRO II

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

jepp har två ALU tror det var märket AVO, några år gamla men i princip nya då jag bytte till SFRO II då dessa gav förlite utfjädring min bil (hade flyttat ett fäste utan att tänka på konsekvenserna) .

Priset ? köp två betala för en mao halva nypriset ( köpta på merlinmotorsport.co.uk)

satt dom fram eller bak på din bil? vad var det för nypris på dessa då ?

Link to comment
Share on other sites

satt dom fram eller bak på din bil? vad var det för nypris på dessa då ?

De satt bak på min bil men det är ju i princip samma dämpare fram och bak , vet inte exact var de är just nu men skall mäta max och min mått på dem och se om jag kan hitta vettigt pris.

EDIT:

gammla mail är bra

Det borde vara dessa men i 13 eller 14 vet inte vilken jag har liggande ( kanske Baging vet)

http://www.merlinmot...oduct_info.html

mina är dock UTAN spherical verkar inte finnas alu med polly numera ( eller så får man ringa dem och beställa)

i ett gammalt mail ser det ut som jag gett ca 1350:- styck för dem så det priset för två utan fjäder borde stämma ganska hyfsat. ( undrar om inte pundet blivit billigare nu )

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

De satt bak på min bil men det är ju i princip samma dämpare fram och bak , vet inte exact var de är just nu men skall mäta max och min mått på dem och se om jag kan hitta vettigt pris.

EDIT:

gammla mail är bra

Det borde vara dessa men i 13 eller 14 vet inte vilken jag har liggande ( kanske Baging vet)

http://www.merlinmot...oduct_info.html

mina är dock UTAN spherical verkar inte finnas alu med polly numera ( eller så får man ringa dem och beställa)

i ett gammalt mail ser det ut som jag gett ca 1350:- styck för dem så det priset för två utan fjäder borde stämma ganska hyfsat. ( undrar om inte pundet blivit billigare nu )

du har ingen bild på dessa dämpare ?

Link to comment
Share on other sites

du har ingen bild på dessa dämpare ?

Skall försöka ! Mr Bock har dem i sin källare. ( jörgen kan du slänga upp en bild ? )

lite mera info så länge, dämparna är ihoptryckta cc 270mm och fullt utdragna cc 335mm och 12mm bult

Fjäder 55mm innerdiameter

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...