Jump to content

CealmSeven V8 årsmodell 2009


Recommended Posts

  • 3 months later...

Gjorde en "minibesiktning" på CealmSeven V8a. En CO-kontroll. Tog den med tow-bar till SBP i Arboga och kollade båda cylinderbankarna.

En liten justering på 0,5 varv, då blev CO-halten ställd till 3,60. Då kommer bilen klara besiktningen utan problem. Det är besiktningsdags från och med 1 augusti.

Edelbrockförgasaren är ny och bara monterad. Det här är den första justeringen med de 0,5 varven. Bra grundjustering från fabrik.

Jag var ut och "skottade lite grus" med hjulen. Det är bra fart i bilen om man vill trots tyngden. Diffade axel gör att det "drar jämnt".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Båda förslagen är ok. Sålde den för mindre än 39 kr/kg. Jag kommer sälja iväg allt som inte beräknas användas hellre sälja lite för mycket än för lite.

Link to comment
Share on other sites

--- CealmSeven Industries håller på att avvecklas? --- Det är nog att ta i men det jag inte använder eller nästan säkert inte kommer att använda kan lika gärna gå vidare till någon som vill använda materiel. Tex V8-an körd för egen maskin mindre än 50 mil trolige 30 till 40 mil. Gått med Tow-bar cirka 50 mil alltså mer Tow-bar än egen drift. 25 av de 50 Tow-bar milen var till ett bullerprov i Kolmården. I år tex blev den luftad cirka 6km på egen motor och runt 35 km via Tow-bar (besiktning). Med den användningen ger den troligen mer nytta och glädje hos någon annan.

Självklart Drake, T5-an är din om du vill ha den. Priset är standardpris för T5-or 5kkr. Med lite flyt så kan du få den levererad till Stockholm tisdag 21 aug i Älvsjö där du hämtat grejor förut om jag minns rätt. Cash eller via konto går bra vilket som.

Link to comment
Share on other sites

Bra att du tagit ditt förnuft till fånga.

Egentligen så borde det vara spöstraff på dom som inte luftar sina bilar ordentligt, en hund ska ju rastas var 6:e timme och något liknande borde införas för bilägare.

Att tillgodoräkna sig en massa kilometer på tow-bar är ungefär som att binda hunden i dragkroken för mig. (Well, för dom som nu har dragkrok på en sportbil)

När jag tänker efter så var nog den parentesen egentligen en paradox, om man nu har en dragkrok så har man väl diskvalificerat sig som sportbilsägare, eller hur?515.gif

Åter till lådan. Nummer, ursprung, WC eller NWC ? Bilder mm??

Intressant är att vi bor ca. 200 meter från din polare numera,, jag kan ju ta pirran och knalla över och hämta den.

Edited by Drake
Link to comment
Share on other sites

Stycke nummer två (Åter till lådan. Nummer, ursprung, WC eller NWC ? Bilder mm?? ) i förra inlägget ger mig betänkligheter Drake. Minnet Drake minnet. All den info har du redan fått...... en kanske till och med två gånger. Med det som bakgrund ger det mig betänkligheter kring stycke ett. Du kanske inte är ute och luftar din bil heller Drake. Fast i detta fallet är det inte en minneslucka utan minnesutfyllnad.

Nåväl. Jag har i alla tider påstått det är en NWC men du har i alla tider påstått att det är en WC låda. Du grundar det på något visst utseende någonstans var det nu var men jag står fast vid NWC trots att du vill klassa upp lådan till WC.

Ta det som en bonus om du har rätt för då är priset egentligen ett antal tusen till. Nummer på lådan skall jag kolla igen. Är nog lättare att kolla på nytt än att leta i trådarna efter infon. Ursprung = Osäker, annat än att det är en B&W T5. Bilder finns, jag kanske ändå skall leta efter tråd, eller så tar jag nya.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Elken: cealms "Trädgårdstips". Kanske skulle starta motor-trädgårds-tidning? Eller i alla fall ett litet kompendium hur man på något sätt (vilket som helst) slipper ifrån Trädgårdsjobb men ändå löser uppgiften.

Spinnande Seven-hjul är en metod. Det finns fler metoder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...