Jump to content

Recommended Posts

Hej på er ! Jag har köpt mig en fd Ginetta G20 bil ett renoverings objekt på blocket tror ni att det är möjligt att så den SFRO godkänd ? Det är ju ingen seven men principen är samma. (jag har byggt två seven race bilar tidigare den första 1986 som blev godkänd FÖR gata den andra är en ren racing bil) Pratade med SFRO och i princip så måste man ju bygga bilen själv, men jag ser ju att en del köper färdiga kit typ caterhamn och får dom godkända... Tacksam för svar och tips

Link to comment
Share on other sites

Hej på er ! Jag har köpt mig en fd Ginetta G20 bil ett renoverings objekt på blocket tror ni att det är möjligt att så den SFRO godkänd ? Det är ju ingen seven men principen är samma. (jag har byggt två seven race bilar tidigare den första 1986 som blev godkänd FÖR gata den andra är en ren racing bil) Pratade med SFRO och i princip så måste man ju bygga bilen själv, men jag ser ju att en del köper färdiga kit typ caterhamn och får dom godkända... Tacksam för svar och tips

Mr Pinto (SFRO)(kan väl snart svara i detalj men om du i princip river isär den och gör en grundlig renovering OCH därmed mer eller mindre modiferar den till din "egen" bil borde det ju fungera. Man kan ju se det som att du tar en donator eller byggsats och gör den besiktnings vänlig. Jag ser inga större skillnader på att köpa ett kit mer eller mindre "provmonterat" .

Troligen blir det ju en ganska stor modifiering ändå. Är det den jag såg på blocket så var det ju ett bra köp men inte direkt färdig för väg

Men det är ju vad jag tror

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...