Jump to content

Dash-2 bra eller a...


Magoo

Recommended Posts

Bäst !

allt i samma enhet och en massa programmerbara larm man kan ställa, så att mycket av bra att ha signalerna aldrig syns förrän man behöver dem, min DL-1 logger ligger fortfarande i lådan efter ett år banghead.gif men det är mest på grund av ny instrument bräda, till sommaren skall den dit och då skall jag oxå bli beroende av loggar som båging

Så vad är det 12 annaloga + 4 digitala in + gps och accelerometer. thumbsup.gif

Skall du handla i sverige i såfall ? ofta kommer det ut lätt begagnade på pistonheads.co.uk eller gör som jag handla utav en av ägaren direkt

Sedan är inte automoter fel heller , tänkte ha det först men när jag räkna upp alla mätare jag ville ha blev en dash II samma pris ( på ett ungefär)

Bäst :)

Lite halvkrånglig att installera möjligen, men helt underbar när allt är satt. Jag kör min tillsammans med en DL1-logger som också är grym för sin prisklass!! :)

Link to comment
Share on other sites

Detta låter trevligt.

DL1 loggern där finns lite tillval är det gyro och allt vad det nu var?! är det något som ni har "köpt till" eller köpte ni "standard" logger?

Jag kör standard loggern utan tillbehör. Möjligen skulle jag vilja ha 20Hz GPS-en, men ärligt har behoven inte riktigt infunnit sej ännu :)

Den producerar så mycket data i sitt standardutförande att man har fullt sjå att glo i loggar i alla fall... :D

Link to comment
Share on other sites

var köpte ni Dash:en ifrån? är det värt de extra pengarna med t.ex snabbare gps å gyrochip?

gyro och acc kan jag inte svara på , då jag inte vet hur mycket man tjänar på det.

Jag bjöd på ett kitt på ebay som jag missa.... men då visade det sig att det var ägaren av firman själv som sålde ut demo kit. Så han erbjöd mig ett till till det budet jag redan lagt + att han slängde med en dl1a och knappar till ett mycket bra pris.

Vi gjode också upp affären utanför ebay så han kunde ge mig det i rabatt som han betala till ebay i avans

http://www.ebay.co.u...0#ht_2276wt_698 detta är INTE samma kille han jag köpte av har inget ute just nu. detta är oxå dyrare än jag handla det för men ändå billigare än svenska priser.

Har du inte bråttom kan du även leta här , det dyker upp begagnade kitt ibland

http://pistonheads.c.../list.asp?s=538

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Det verkar som om att gå från 5--> 20Hz på gps:en löser man med en licensnyckel, så den funktionen kan man köpa i efterhand och då återstår bara att lista ut om det är detsamma med gyro och acc funktionen...

Link to comment
Share on other sites

Det verkar som om att gå från 5--> 20Hz på gps:en löser man med en licensnyckel, så den funktionen kan man köpa i efterhand och då återstår bara att lista ut om det är detsamma med gyro och acc funktionen...

Som jag fattar det är DL1 Mk3 utrustad med vad som behövs (Built in yaw gyro for slip angle measurement (optional) ), så jag misstänker att det fungerar på samma sätt som GPS'en.....

Svårt att hitta info bland alla sidor :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...