Jump to content

MNR Vortx Super Haybusa


Recommended Posts

Oj oj oj oj oj vad sugen man blir! Helrätta grejer!

Tyvärr sitter jag nere i Australien fram till April och letar främst efter färdigbyggd bil.

Men bygger du klart den tills dess så hör jag av mig. :prop:

Link to comment
Share on other sites

Hej, Jag har fått frågan om vad som är kvar att göra och lägger även upp svaret här:

Huvudgrejerna som är kvar:

- Elsystem ( lampor,kabelstam etc finns). Motorns elsystem är delvis splinsat för att giftas ihop med bilens kabelstam samt instrument (Race technology) + de extra sensorer jag har för vatten temp, olje temp, tankmätare etc.

- Luftburk, min plan var att gjuta upp en i Kolfiber. En polare gjorde en i Aluminium till sin. Har även en orginalburk som jag sågat isär för att använda som mall. Det finns ingen färdig burk. I fronten har jag gjort en matning som ligger i tryckzonen inuti fronten, samt förberett för den 100mm spiralslang för matning till luftburk. Allt för att upprätthålla ett positivt matningstryck, så gott det går. Har även oöppnat Pipercross panelfilter i lagom storlekt för luftburk.

- Kylsystemet är 95% klart, det är expansionskärl som är kvar i princip. Davies pump med styrdosa mm är redan inkopplad och sensorn indragen i toppens kylutmatning.

- Montera kaross, speglar, bälten för besiktning...jag skickar med dubbla 6-punkts bälten och bälten som borde funka vid inregistrering.

Just nu är främre bärarmarna avmonterade då jag slutfört avgasystemet så jag kan bygga mall för grenrörets utgångshål genom karossen. Då mallar man och tar upp hålen för framvagnen etc.

Sen är det givetvis 100 smågrejer...

Gissningsvis runt 100 timmars byggande kvar.

Mantrat jag haft är att kunna fara med: Micke R1 och Libell o grabbarna å leka, samt en våt omöjlig dröm att kanske kunna bromsa sig förbi Kimmen någon gång i livet :) *skrivet med kärlek* :))

post-2712-0-31112100-1328261686_thumb.jpg

post-2712-0-55793700-1328261699_thumb.jpg

Edited by Triggerhappy
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
samt en våt omöjlig dröm att kanske kunna bromsa sig förbi Kimmen någon gång i livet

Ta bort annonsen o bygg klart ! så kan vi tillsammans klura ut hur vi ska lösa problemet med kimmen. :racesmile:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Sälj inte! Bygg klart du kommer inte att ångra dig. Jag har hittils haft 225 underbara mil i mitt (budget) hemma bygge. Håller på att rätta till lite buggar just nu, och bygger på ny "sköj"motor :racesmile: Måste kompensera lite för Quaifen....

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Om det är så lite jobb kvar, varför säljer du den?

Det har vart lite jobb kvar i nästan två år nu...och under tiden har jag roat mig med andra saker..rc flyg, foto, hemmbio...ja det är helt enkelt en intressegrej.

Har kört hoj i 20år och tänkte att detta skulle bli en bra ersättning, men själva byggandet triggar inte mig, körandet och intrimmandet tror jag skulle vara roligare.

Behåller den gärna om någon bygger klart den åt mig för rimmliga pengar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...